بیست و دومین جشنواره زرند برگزار می شود؛

برگزاری جشنواره زعفران در دشتخاک زرند

جشنواره زعفران ۱۸ آبان ماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ در جوار امامزاده ابراهیم(ع) دشتخاک زرند برگزار می شود.

جشنواره زعفران ۱۸ آبان ماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ در جوار امامزاده ابراهیم(ع) دشتخاک زرند برگزار می شود.

 

Zafaran 1

به گزارش صدای زرند، “حبیب الله خنجری” فرماندار شهرستان زرند در نشست هماهنگی جشنواره زعفران زرند اظهارداشت: فرصت های ایجاد شده از برگزاری جشنواره های زرند قابل توجه است.

 

وی با اعلام این موضوع از برگزاری منظم جشنواره ها از ابتدای سال ۹۷ تمجید کرد و گفت: جشنواره های زرند باعث پویایی و نشاط اجتماعی می شود و فرصتی است برای معرفی توانمندیهای شهروندان و ظرفیت‌های شهرستان است که در نتیجه به جذب سرمایه گذاری کمک خواهد کرد.

 

“سید مهدی قویدل” دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند نیز در این نشست خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به تلاش‌هایی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب و توانمندسازی مردم خصوصاً در روستاها انجام می‌شود توجه ویژه دارد و باید تمامی دستگاه های شهرستان برای رونق این حرکت کمک نمایند.

 

قویدل افزود: متأسفانه زعفران کاران شهرستان زرند تنها به بخشی از محصول زعفران توجه می کنند در حالی که گیاه زعفران دارای قسمتهای مختلفی است که در بازارهای مختلف به فروش میرسد حال آنکه در شهرستان زرند بدلیل عدم اطلاع بسیاری از زعفران کاران مشاهده میکنیم که سایر قسمتهای این گیاه بعنوان قسمتهای بی ارزش از بین میرود از این رو از جهاد کشاورزی می خواهم از فرصت جشنواره زعفران برای توجیه کشاورزان استفاده کند تا کشاورزان از تلاش و کوششی که انجام میدهند با فروش بخش های به ظاهر بی ارزش گیاه زعفران بهره ی بیشتری ببرند.

 

“محمد اسلامی” رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زرند در این نشست بیان کرد: خدا را شاکریم که تاکنون ۲۱ جشنواره را در سال ۹۷ با همت مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی قضایی و نهادهای انقلابی بدون هیچ هزینه دولتی برگزار کرده‌ایم.

 

اسلامی از راه اندازی غرفه های فروش زعفران و نیز تولیدات روستایی در جشنواره زعفران خبر داد و ادامه داد: جشنواره زعفران از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه در جلوی امامزاده ابراهیم(ع) آغاز و تا ساعت ۱۶ عصر با برگزاری برنامه های شاد و متنوع هنری، اجرای موسیقی های محلی و اعطای جوایزی به قید قرعه به شرکت کنندگان ادامه خواهد داشت.

 

وی تأکبد کرد: این جشنواره بهترین فرصت برای افرادی است که زعفران اعلای دشتخاک را که به گفته بسیاری از کارشناسان با کیفیت ترین محصول در کشور می باشد با قیمت مخصوص جشنواره خریداری کنند.

 

رئیس میراث فرهنگی زرند با تقدیر از همکاری و همراهی شورای اسلامی دشتخاک در جشنواره نان دشتخاکی که قبلا برگزار شده بود، اکبر فضایلی دهیار روستا را به عنوان دبیر اجرایی جشنواره زعفران به فرماندار پیشنهاد که مورد موافقت قرار گرفت.

 

انتهای پیام/