برای اولین بار/

نشست گفتمان هنر عاشورایی برگزار شد

نشست گفتمان هنر عاشورایی با موضوعات فلسفه عاشورا و رسالت هنر، و بررسی نمادها و نشانه های عاشورایی از دیدگاه هنر با حضور جمعی از فرهیختگان این عرصه برگزار شد.

نشست گفتمان هنر عاشورایی با موضوعات فلسفه عاشورا و رسالت هنر، و بررسی نمادها و نشانه های عاشورایی از دیدگاه هنر با حضور جمعی از فرهیختگان این عرصه برگزار شد.

 

neshast gofteman ashorayi970805 4

به گزارش صدای زرند، در این نشست که شب روز شنبه ۵ آبان برای اولین بار در شهرستان زرند و در مجموعه رفاهی فرهنگیان زرند برگزار شده بود، علیزاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند، خنجری فرماندار شهرستان زرند، اندیشمندان و هنرمندان برجسته شهرستان و استان حضور داشتند.

 

هنرمندان می‌توانند با هنر خود حقوق بشر اسلامی را به جهانیان نشان دهند

 

ali ebrahimi

حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند در این نشست اظهارداشت: راه سیدالشهدا (ع) راه ماندگاری است، و یکی از وظایف مؤمنین مبارزه با ظلم و ستم است.

 

وی با اعلام اینکه گفتگو و سخنرانی یکی از راه‌های آشنایی بیشتر با اهلبیت (ع) است، گفت: شاعران امروزه باید در زمینه‌های عاشورایی شعر بگویند تا با هنر خود عاشورا را ماندگار نگه دارند.

 

امام جمعه زرند افزود: یکی از خوبی‌های اهلبیت (ع) انفاق آن‌ها است و اگر در راستای همین انفاق امروزه فیلم‌هایی توسط هنرمندان ساخته شود حقوق بشر از نگاه اسلام و اهمیت و بزرگی عاشورا در جهان دیده خواهد شد.

 

آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد بر آثار هنرمندان تاثیرگذار است

 

mohammadreza alizadeh

“محمدرضا علیزاده” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در این نشست بیان داشت: برگزاری اینگونه نشست‌ها و هم اندیشی‌ها اتفاق خوبی است که این کارها باعث پیشرفت هنر عاشورایی می شود.

 

وی بحث‌های گفتمانی را متعدد و متفاوت دانست و افزود: ما امروزه باید به هنرمندان بیشتر بها بدهیم و بگذاریم آن‌ها در زمینه‌های امام حسین (ع) و عاشورا ورود کنند.

 

علیزاده بیان داشت: وقتی هنرمندان ما در زمینه محتوایی کار می‌کنند بسیار تاثیرگذار است و از طرفی آنچه در جامعه رایج است، بر به وجود آمدن آثار هنری هنرمندان نیز تاثیر می‌گذارد.

برای ایجاد تمدن اسلامی یکی از انقلاب‌ها، انقلاب هنری است

 

akbar kordi

سرهنگ “اکبر کردی” فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند نیز با بیان اینکه بدون شک ما به دنبال به وجود آمدن تمدن اسلامی هستیم اظهارداشت: برای به وجود آمدن یک تمدن اسلامی باید ۲۰۰ انقلاب افتاق اُفتد، ما هنوز نیازمند ۱۹۹ انقلاب هستیم، که یکی از این انقلاب‌ها را می توان انقلاب هنری دانست.

 

وی افزود: تمام هنرمندان خارجی امروزه دست به دست هم داده‌اند تا اسلام را از ما بگیرند. اگر ما بخواهیم از هنر عاشورایی استفاده کنیم، باید گفتمان سازی در بحث عاشورا را جدی بگیریم تا نسل جوان با آن آشنا شود.

 

لازم به توضیح است که در این نشست تمامی حاضرین نظرات خود را در مورد این برنامه و اهمیت و نقش هنر در گسترش و نمایش بزرگی حادثه عاشورا ارائه و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

neshast gofteman ashorayi970805 1

neshast gofteman ashorayi970805 5

neshast gofteman ashorayi970805 3

neshast gofteman ashorayi970805 2

 

انتهای پیام/