امام جمعه زرند:

بالاترین و بهترین تجارت ایمان و خدا باوری است / پیاده روی اربعین یک مانور برای عظمت شیعه است

خطیب جمعه زرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی زرند با مهم دانستن ایمان و خداباوری در زمینه اهمیت برپایی پیاده روی اربعین حسینی در نمایش عظمت شیعه و معرفی اهلبیت (ع) به جهانیان سخن گفت.

خطیب جمعه زرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی زرند با مهم دانستن ایمان و خداباوری در زمینه اهمیت برپایی پیاده روی اربعین حسینی در نمایش عظمت شیعه و معرفی اهلبیت (ع) به جهانیان سخن گفت.

 

EmamJome Zarand SZ54sd02به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی”، با اشاره به اهمیت ایمان در زندگی انسان بیان داشت: پروردگار بالاترین و پرسودترین تجارت را ایمان به خدا بیان می کند، در حقیقت ایمان به خدا یعنی خالق هستی را باور کنیم و بدانیم همه‌ی کارها از جانب پروردگار است.

 

وی افزود: اگر انسان بخواهد هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی ایمانش را نگه دارد باید از افراط و تفریط در کارها پرهیز کند تا در دنیا و آخرت مورد لطف خداوند قرار گیرد.

 

وی بیان داشت: در مسائل سیاسی هم باید از افراط و تفریط دوری کنیم، انسان نباید بگوید چون من اصولگرا هستم پس همه‌ی اصولگرها خوب هستند، تا جایی که عده‌ای سنگ فردی مانند احمدی‌نژاد را که از عدالت خارج شده را به سینه می‌زنند و می‌گویند احمدی‌نژاد را دوست داریم؛ یا اگر فرد اصلاح طلب است نباید بگوید من کار به خوب و بد شخص نداریم، اگر چوب خشکی را هم حزبمان انتخاب کرد ما به او رای میدهیم!

 

وی با تاکید بر اینکه انسان با ایمان خوبی و بدی فرد و گروه‌های سیاسی را با هم می‌بیند، بیان داشت: انسان باید عدالت در رفتار را همیشه مراعات کند و با عصبانی شدن خوبی‌های طرف مقابل را از یاد نبرد.

 

حجت اسلام ابراهیمی با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین و زیارت امام حسین (ع) در اربعین به قدری مهم است که امام حسن عسکری (ع) در حدیثی آن را یکی از نشانه‌های مومن برشمرده است.

 

امام جمعه زرند پیاده روی اربعین حسینی را مانوری برای نمایش عظمت شیعه و معرفی کردن اهلبیت (غ) به جهانیان دانست و گفت: دشمنان نمی توانند عظمت این پیاده روی و جمع شدن بیست میلیون شیعه را که معجزه خداوند است، تحمل کنند، لذا برای اختلاف انداختن میان برادران ایرانی و عراقی برنامه ریزی می کنند؛ مسئولین موکب ها و مردم باید مواظب این توطئه شوم استکبار جهانی و منافقین داخلی باشند و برای هر چه بهتر برگزار شدن این پیادروی با عراقی ها مثل برادر اتحاد داشته باشند.

 

نمایند ولی فقیه در شهرستان زرند با توجه به چهل سالگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن نمی خواهد ما چهل سالگی انقلاب را جشن بگیریم، اما باید بداند که مردم ایران از اول تاریخ تمدن ساز بوده اند و امروز هم برای تمدن عالی اسلامی و برای ظهور امام زمان (عج) زمینه سازی می کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمنی استکبار جهانی به رهبری آمریکا و منافقین داخلی بر هیچ کس پنهان نیست، گفت: امروز عده ای که روزی خود را یار امام (ره) می دانستند به مرور زمان به جای آمریکا ستیزی دم از آمریکا ستایی می زنند و خود را وابسته به آمریکا می دانند و بخاطر منافع خود جمله «ما نمی توانیم» در جامعه مطرح می‌کنند، مگر دشمنی و خیانت آمریکا را فراموش کردند؟؟

 

وی با اشاره به فعالیت گسترده‌ی رسانه‌ای دشمن علیه ایران اسلامی، گفت: تصویر کشور ما زیبا و دلنشین است و دشمن می خواهد با ناامید کردن مردم بگوید که نظام اسلامی ایران در حال از هم پاشیدن است و زیبایی این تصویر را تخریب کند و مردم و جوانان ما را از انقلاب و اسلام ناب محمدی جدا کنند.

 

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی نباید در اعتقادات ما تاثیرگذار باشد، گفت: اگر بخواهیم کشور ما پیشرفت کند باید در مسائل سیاسی هم مانند مسائل اعتقادی به دو گوهر گرانبها قرآن و عترت که رسول خدا برای ما به یادگار گذاشته است، چنگ بزنیم.

 

وی افزود: چنگ زدن به این معناست که به دستورات خداوند عمل و از اعمال و رفتار اهلبیت (ع) پیروی کنیم و در عصر غیبت که بین ما و امام زمان (عج) فاصله افتاده است، به نائب بر حقش ولی زمان امام خامنه ای (حفظه الله) اقتدا کنیم و گوش به فرمایشات ایشان داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

تنظیم خبر: جواد زمانی /// منبع پیام: روابط عمومی