المپیاد منطقه‌ای دادرس در زرند برگزار شد

المپیاد منطقه‌ای طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) برای افزایش مهارت و آشنایی دانش‌آموزان با کمک های اولیه و امداد و نجات در جمعیت هلال احمر زرند برگزار شد.

المپیاد منطقه‌ای طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) برای افزایش مهارت و آشنایی دانش‌آموزان با کمک های اولیه و امداد و نجات در جمعیت هلال احمر زرند برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، کیوان علیزاده معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه برگزاری این مراسم بیان داشت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور به ویژه استان کرمان، سازمان جوانان هلال احمر حدود هفت سال پیش با همکاری آموزش و پرورش، طرحی تحت عنوان دادرس برای پایه هشتم و مدارسی که دارای کانون هلال احمر می باشند ارائه کردند که در این طرح دانش آموزان توسط مربیان هلال احمر آموزش می بینند و به المپیادها اعزام می شوند.

 

وی افزود: مهمترین هدف ما در این طرح این است که با برنامه های آموزشی و المپیادها بتوانیم آگاهی و مهارت دانش اموزان را در امداد و کمک های اولیه افزایش دهیم تا این افراد آن را به خانواده ها منتقل کنند تا در هنگام حوادث احتمالی ضمن کمک به دیگران بتوانند خسارت ها را کاهش دهند.

 

علیزاده اظهار داشت: در راستای تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر و هر جوان ایرانی یک امدادگر این المپیاد برگزار شده و امیدواریم بتوانیم دانش مهارتی را به نوجوانان و جوانان منتقل کنیم.

 

وی افزود: در این المپیاد هشت ایتم «آزمون کتبی، اسکان اضطراری، پناه گیری، خروج ایمن، حمل مصدوم، ارزیابی CPR، خونریزی و پانسمان، بانداژ، آتل بندی و شکستگی و اطفاء حریق» مورد آزمون و ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

معاون جوانان جمعیت هلال احمراستان کرمان تصریح کرد: در این رقابت ها پنج تیم دخترانه از شهرستان های زرند، راور، ناحیه یک کرمان، بخش ماهان و کوهبنان با حضور هفتاد دانش آموز در قالب پنج تیم ۱۴نفره به مدت یک روز به رقابت پرداختند و المپیاد پسران نیز در زرند برگزار می شود.

 

لازم به ذکر است که در حاشیه برگزاری این المپیاد علی صادق زاده معاون سیاسی فرماندار، حسین کاظمی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان، فرهاد اسدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و سرگرد محمدی رئیس کلانتری ۱۱ زرند از روند برگزاری این المپیاد بازدید کردند.

 

DADRAS Helal SZ654s 5 DADRAS Helal SZ654s 4 DADRAS Helal SZ654s 3 DADRAS Helal SZ654s 2 DADRAS Helal SZ654s 1

 

انتهای پیام/

 

خبرنگار: امیر علیزاده /// انتشار: جواد زمانی