ایرانمنش، عضو شورای شهر زرند:

میراث فرهنگی کدام قبرستانی بوده است؟

معاون فنی شهرداری زرند می‌گوید اجرای عملیات ساخت ساختمان ۴ طبقه مجاور بازار از ضلع خیابان شهدای محراب که به مرحله‌ی سفت کاری رسیده است به درخواست اداره میراث فرهنگی متوقف شده است.

معاون فنی شهرداری زرند می‌گوید اجرای عملیات ساخت ساختمان ۴ طبقه مجاور بازار از ضلع خیابان شهدای محراب که به مرحله‌ی سفت کاری رسیده است به درخواست اداره میراث فرهنگی متوقف شده است.

 

به گزارش صدای زرند، مهندس نوذری در جلسه علنی شورای شهر زرند با اشاره به شروع عملیات این ساختمان در اسفند ۹۱ بیان می‌کند: آن زمان استعلامی از میراث فرهنگی به عمل نمی آید. بعد از ۵ سال که ساختمان به مرحله نما و سفت کاری رسیده است یادشان آمده که با ضوابط همخوانی ندارد و می‌گویند چرا ساخت و ساز کرده اید.

 

به گفته وی در اردیبهشت سال جاری نامه‌ای از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند مبنی بر توقف عملیات اجرایی این ساختمان و استعلام ارتفاعی به شهرداری ارسال شده است.

 

Shora Entegh

 

فرهاد اسدی: مردمی را که می‌خواهند در این شهر کار کنند فراری می‌دهند

 

فرهاد اسدی در این باره می‌گوید: مدیر اداره میراث فرهنگی در سال ۹۲ و ۹۶ یکی است، ایشان آن زمان کجا بوده است؟ چرا آن زمان در فکر نبوده است؟

 

این عضو شورا که اقدام این سرمایه‌گذار برای ساخت این ساختمان را ارزشمند می‌داند، تصریح می‌کند: یک دکتر دراین شهر پولش را خرج می‌کند ولی می‌تواند در کانادا بگردد. به جای اینکه فرش قرمز پهن کنیم، مردمی را که می‌خواهند در این شهر کار کنند و اشتغال ایجاد کنند را فراری می‌دهند.

 

عباس ایرانمنش دیگر عضو شورای شهر زرند با بیان اینکه ساختمان مذکور حداقل ۸۰ متر تا بازار فاصله دارد، یادآور می‌شود: اگراین منطقه بافت تاریخی بود مجوز ساختمان جلوی میدان را هم نباید می‌دادند. در ۴ سال گذشته میراث فرهنگی کدام قبرستانی بوده است؟ در این مدت بایستی یک بار اخطار بدهند.

 

این در حالی است که مالک این ساختمان در خصوص این اتفاق شاکی است؛ از طرفی نماینده شهرداری در جلسه علنی این هفته شورا می‌گوید: در ضوابط طرح تفضیلی سال ۸۱ که به تایید شورای عالی معماری شهرسازی رسیده، نوشته شده است “بعد از استعلامات به عمل آمده هیچگونه بافت تاریخی و قدمتی در زرند موجود نمی‌باشد.”

 

اما با توجه به نامه میراث فرهنگی شهرستان زرند مبنی بر غیرقانونی بودن ساخت و ساز در این منطقه نوذری تاکید کرد: مالک باید در اردیبهشت ماه پروانه خود را تمدید می‌کرد که به خاطر نامه اداره میراث تمدید نکردیم و جریمه‌های سرسام آوری بابت عدم پرداخت روی ملک آمده است که خواستار عدم جریمه مالک هستیم.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: زکیه سلیمی زرند ** انتشار: جواد زمانی