یادداشت - حسن ضیاءالدینی:

کنکاشی بر تخریب پل زغالشویی زرند / کاش همه می نوشتیم: “خجالت می کشم!” تا خجالت بکشند!

مهدی برهانی‌نژاد می‌نویسد: اگر سد معبری توسط شهروندی صورت گرفته بود آیا ما مسولین بیش از چهار ماه منتظر پاسخگویی شهروند باقی می ماندیم و یا فوراً با اقدام قضایی با ایشان برخورد می کردیم. چگونه وقتی که تجهیزات پل آماده نبوده تخریب پل آغاز شده است؟ من هم خجالت میکشم از این همه تاخیر.

من هم خجالت می‌کشم. جمله به همین کوتاهیست، هر چند در متن چند صد کلمه‌ای پنهان است. معذرتی که باید ریشه‌هایش را در عدم مطالبه‌گری شهروندان زرندی جستجو کرد.

 

KhejalatMikesham SZ65s23d021صدای زرند – حسن ضیاءالدینی:‌ پل‌ زغالشویی اگر چه با نیت خیر تخریب شد ولی با عدم بازسازی آن دود شرش چون خاری در چشم شهروندان فرو رفته است. افزایش بار ترافیکی در خیابان‌های منتهی به خروجی های شهر کاملاً قابل رویت است؛ شاید شما هم مانند صاحب این قلم ‌شاهد تصادفاتی در بلوار جانبازان بوده‌اید!

 

اعتراض ساکنین بلوار پارسیان (حدفاصل بلوار یادگار امام تا زیرگذر پل راه آهن) به استاندار کرمان در جشنواره روستای خیرآباد تنها نمونه‌های کوچکی از بازتاب تخریب بدون برنامه ریزی پل راه‌آهن بود؛ گرد و خاکی که حالا با بسته شدن این پل و افزایش عبور و مرور در این بلوار چند برابر شده است.

 

بارها و بارها انتقادات و نظراتی در مطبوعات چاپی و مجازی به رشته تحریر در آورده اند ولی نه گوشی برای شنیدن بوده و نه چشمی برای باز کردن، اما این بار انتقاد نه از سوی نشریات بلکه از طرف یکی از مسندنشیان به گوش می‌رسد.

 

اعتراض مجازی رییس شورای شهر زرند در صفحه اینستاگرام از نشانه‌های خوب و صد البته جوانه‌‌ی امیدیست که می توان ادعا کرد که تاریخ این مرز بوم را می توان جوری دیگر هم برای فرزندان این کهن دیار روایت کرد.

 

مهدی برهانی‌نژاد می‌نویسد: اگر سد معبری توسط شهروندی صورت گرفته بود آیا ما مسولین بیش از چهار ماه منتظر پاسخگویی شهروند باقی می ماندیم و یا فوراً با اقدام قضایی با ایشان برخورد می کردیم. چگونه وقتی که تجهیزات پل آماده نبوده تخریب پل آغاز شده است؟ من هم خجالت میکشم از این همه تاخیر.

 

HajMehdi Insta SZ56532sd02

 

شاید در نگاه اولیه این نوع ادبیات از طرف مسئولی که خود دستی هر چند دور بر آتش این پل دارد پوپولیستی به شمار ‌آید، اما وقتی بدانیم پلی که تا دیروز محل عبور و مرور مهرنشینان بوده و با نبود این مسیر غول‌های ترانزیتی از داخل خیابان‌های شهر طی‌طریق می‌کنند که علاوه بر پایین آوردن ضریب ایمنی خیابان‌ها موجب خسارت بر آسفالت و از طرفی دود حاصل از احتراق گازئیل این دیزل ها موجب افزایش آلایندگی شهر شده، حق می‌دهیم به هر فردی که اعتراض قانونی به این روند داشته باشد.

 

اگر چه مسئولان نباید عدم مدیریت خود بر امور محوله را در پشت یک معذرت خواهی پنهان کنند ولی واکنش این مسئول در این شهرستان قابل تقدیر است، نشان به همین نشان که بارها از دوستان صدای زرند شنیده‌ام که کوچک‌ترین بازتاب انتقاد این بنگاه پر نفوذ خبری، بی‌پاسخ ماندن تماس‌ تلفنی‌ آنهاست!!

 

با این طول و تفسیر باید قبول کنیم عدم بازسازی پل زغالشویی چوب خط‌ معضلات شهری را افزایش داده است، امیدواریم که برای فائق آن بر این چالش، دیگر زنان و کودکان شهرک های اطراف مجبور نشوند با نشستن بر روی ریل و صد کردن حرکت قطار اعتراض خود را به گوش مسئولان ذی‌ربط برسانند؛ اتفاقی که چند سال پیش برای اتمام کار پل ورودی شهر زرند (مصلی) توسط امام‌نشینان به منصه‌ظهور رسید.

 

ای کاش همه ما، نه برای همدلی ولی برای هم زبانی هم که شده می‌نوشتیم: خجالت می کشم!؟

 

انتهای پیام/