امام جمعه زرند:

استفاده درست از آب تکلیف شرعی هر مسلمان است/استفاده بیش از ۸۰ درصد آب های زیر زمینی در زرند

امام جمعه شهر زرند در دیدار با رئیس اداره آبیاری شهرستان زرند با بیان اینکه استفاده درست از آب تکلیف شرعی هر مسلمان است، گفت: روزانه در شهرستان زرند ثانیه ای ۸ هزار لیتر آب مصرف می شود که باید این مقدار کاهش پیدا کند.

امام جمعه شهر زرند در دیدار با رئیس اداره آبیاری شهرستان زرند با بیان اینکه استفاده درست از آب تکلیف شرعی هر مسلمان است، گفت: روزانه در شهرستان زرند ثانیه ای ۸ هزار لیتر آب مصرف می شود که باید این مقدار کاهش پیدا کند.

 

emamjomeh va raeis abyari

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه شهر زرند در دیدار با مهندس “عباس سلطانی” رئیس اداره آبیاری شهرستان زرند با بیان اینکه استفاده درست از آب تکلیف شرعی هر مسلمان است، اظهار داشت: روزانه در شهرستان زرند ثانیه ای ۸ هزار لیتر آب مصرف می شود که باید این مقدار کاهش پیدا کند.

 

وی خاطر نشان ساخت: در شهرستان زرند با کم آبی زیادی مواجه هستیم به طوری که بیش از ۸۰ درصد آب های زیر زمینی مصرف شده است و این در صورتی است که ما مجاز به برداشت  ۳۰ درصد آب های زیر زمینی می باشیم.

 

وی ابراز داشت: بعد از انقلاب فرهنگ چاه زنی در جامعه رونق پیدا کرد این در شرایطی است که فرهنگ برداشت آب را به مردم آموزش نداده بودند و با مروز زمان چاه های آب خشک شدند و دچار کم بود آب شدیم این روند اگر ادامه داشته باشد امروزه با بحران آب روبرو می شویم.

 

وی بیان داشت: چشمه های آب شرب سرمایه ای بزرگ بودند که از پدران ما به ما ارث رسیده بودند که قدر آن ها را نداستیم و موجب از بین بردن آن ها شدیم.

 

وی افزود: روزانه ثانیه ای هشت هزار لیتر آب شرب در شهرستان زرند مصرف می شود و اگر جلوی این مصرف نا صحیح را نگیریم و خود را مسئول نگه داری از آب ندانیم با بحران آب مواجه می شویم و این خسارتی جبران نا پذیر است و باید هر شهروند موظف باشد تا ماهی ۲۰ لیتر آب بیشتر مصرف نکند تا این سرمایه زیر زمینی و نعمت خداوند به دست ما امانت بماند و به نسل های بعد هم برسد.

 

ابراهیمی اضافه کرد: همه ی باغ داران به خصوص پسته داران باید از آبیاری زیر سطحی استفاده کنند تا هم آب کمتری مصرف شود و هم محصول با کیفیتی برداشت کنند.

 

وی ادامه داد: درختانی که امروز می بایست میوه بدهند و محصول آن را کشاورز و مردم استفاده کنند با درست مصرف نکردن آب امروز از بین رفته اند.

 

انتهای پیام/