رئیس دادگستری زرند:

مسئولین باید مسئولیت پذیر و وظیفه شناس باشند / در برابر هر گونه مشکل امنیتی و ناهنجاری کوتاه نمی آیم

رییس دادگستری زرند خطاب به مسئولین گفت: آنچه از مسئولین بالخصوص ضابط عام و خاص در نظم و امنیت شهر توقع داریم اینست که نسبت به نظم و امنیت در شهرستان تعلل نکنند و پای کار باشند و هیچ چیزی را مقدم بر این وظیفه ندانند. من به عنوان رئیس حوزه قضایی شهرستان در برابر هر گونه مشکل امنیتی و ناهنجاری و اعمال منافی عفت کوتاه نمی آیم.

جلسه شورای اداری شهرستان زرند با حضور قضات دادگاه و دادسرا و مسئولین ادارات شهرستان در محل فرمانداری در مورخ یازدهم تیرماه ۱۳۹۶ برگزار گردید.

 

به گزارش صدای زرند، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی رئیس دادگستری شهرستان ضمن عرض سلام و خیرمقدم به حضار همچنین با اعلام خداقوت به کارکنان قضایی و اداری دادگستری و نیروهای انتظامی سخنانی پیرامون وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری نیروهای امنیتی و قضایی ایراد نمود.

 

ShoraEdari Ghozat SZ54623sd01

 

ایشان گفت: موضوعی که همه مسئولین باید مدنظر قرار دهند که اولین، عمده ترین و اساسی ترین مطلب می باشد وظیفه شناسی و حس مسئولیت است. ایشان ادامه داد وقتی یک مسئول روی صندلی خدمت می نشیند اول باید وظیفه اش را بشناسد و نسبت به وظیفه اش احساس تعهد و مسئولیت کند.

 

رئیس دادگستری مسئولیت پذیری را در مسئولیت پذیری نسبت به خدا، مسئولیت پذیری نسبت به خود و مسئولیت پذیری نسبت به جامعه خلاصخ نمود گفت: مسئولیت اول در مقابل خدا و درست کردن بینش و اعتقاد و تعهد است چرا که، مسئولی که بینش درستی نداشته باشد و متخلق به اخلاق الهی نباشد، نمی تواند در جامعه اسلامی و مهدوی دارای تعهد و مسئولیت موفقی باشد.

 

وی افزود: بینش و اعتقاد آنقدر مهم است که در جنگ احد و بدر می بینیم پیامبر اکرم (ص) کسانی را که اعتقاد و بینش درستی نداشتند را بعنوان جنگجو در صف یاران خود نپذیرفتند بنابراین یک مسئول باید ابتدا اعتقاد و بینش خود را درست کند و معرفت واقعی نسبت به حضرت پروردگار داشته باشد و بداند هر کار و عملی که انجام می دهد و حتی هر فکری که می کند در محضر پروردگار است و به تعبیر حضرت امام (ره) عالم را محضر خدا ببیند و بداند هرچه را که انجام می دهد یک شاهدی می بیند و ثبت و ضبط می کند. وقتی بینش و تعهد درست شد باید روی منش گفتار و عمل و گرایش و گزینش کار کنیم یک مسئول خوب بعد از اینکه متعهد شد با تعهدش کردار و رفتارش را درست می کند.

 

ایشان ادامه داد: در زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی و در جایی که نظام ما نظام مهدوی و  ولایی است و بنیاد و اساس این نظام اصل ولایت فقیه است هر مسئولی که به این رکن رکین یعنی ولایت فقیه اعتقاد نداشته باشد هر کار و عملی که انجام دهد چون بینشش درست نیست به دردش نخواهد خورد. ما باید احساس مسئولیت در مقابل امام زمان (عج) داشته باشیم و خوذمان را موظف به انجام امورات بر اساس مسائل دینی و شرعی بنماییم.

 

محمدی گفت: مسئولیت بعدی ما در مقابل اعضا و جوارحمان است. ما خیلی کارها را با زبانمان انجام می دهم که در قیامت بایستی پاسخگوی زبانمان باشیم، مثلاً گاهی اوقات شایعه پراکنی می کنیم و تهمت‌های بی اساس می زنیم و گاهی اوقات بین دو فرد انقلابی تفرقه ایجاد می کنیم، در حالیکه خداوند اعضای ما را وسیله ای برای رسیدن به خودش قرار داده است.

 

رئیس دادگستری در ارتباط با مسئولیت اجتماعی گفت: اگر نگاهی به جامعه اطرافمان بیندازیم و می ببنیم جامعه ما یک جامعه دینی، شیعی و شرعی به تمام معناعست اما می بینیم، هر کجا دست بگذاریم مشکل داریم در اقتصاد، اجتماع و از نظر فرهنگی بسیار مشکل داریم و هیچ کداممان نسبت به این مشکلات دغدغه ای نداریم، فقط شعار می دهیم و جامعه ما دچار مشکل تهاجم شدید فرهنگی است در حالیکه مسئولین ما حتی جرات ندارند امر به معروف و نهی از منکر کنند بجای مسئولیت در برابر این موضوع می آییم بسیاری از معضلات را توجیه می کنیم و می خواهیم راحت باشیم.

 

محمدی افزود: برای حل مشکلات و معضلات باید دست به دست هم بدهیم، نیروهای نظامی، انتظامی و مسئولین فرهنگی باید در مقابل معضلاتی که در جامعه وجود دارد مقابله کنند.

 

همچنین ایشان به معزل تفرقه افکنی در جامعه اشاره کرد و گفت: ایجاد تفرقه باعث متزلزل شدن پایه های اجتماع می شود که ما باید در مقابل این حربه دشمن بسیار هوشیار و عاقل باشیم و با تفرقه افکنی به دشمنان در رسیدن به مقاصد پلیدشان کمک نکنیم.

 

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اکثر مسئولین خدمتگزاران به نظام و بچه های انقلابند و زشت و قبیح است دو همسنگر دفاع مقدس در مقابل هم قرار گیرند و زشت تر این است کسی باعث تفرقه بینشان شود که دوران انقلاب و جنگ و زحمات ایشان را درک نکرده است.

 

محمدی ابراز کرد: حس مسئولیت اجتماعی یعنی همه را خواهر و برادر خود دانستن و در قبال جامعه بایستی مانند پزشکی که در همه حال و هر لحظه به جهت موضوع مرگ و زندگی بیمارش در محل کار حاضر می شود، باشیم و بدانیم مسئولیت در برابر معضلات اجتماعی نیز مانند شغل پزشکی بسیار حساس و مهم می باشد و همیشه باید آماده به خدمت باشیم.

 

رییس دادگستری زرند خطاب به مسئولین گفت: آنچه از مسئولین بالخصوص ضابط عام و خاص در نظم و امنیت شهر توقع داریم اینست که نسبت به نظم و امنیت در شهرستان تعلل نکنند و پای کار باشند و هیچ چیزی را مقدم بر این وظیفه ندانند. من به عنوان رئیس حوزه قضایی شهرستان در برابر هر گونه مشکل امنیتی و ناهنجاری و اعمال منافی عفت کوتاه نمی آیم.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه با بیداری سربازان گمنام امام زمان (عج) و نظامیان و نیروی انتظامی امنیت بسیار خوبی را در شهرستان زرند شاهدیم و با اشاره به موضوع مواد مخدر در این شهرستان اظهارداشت: یکی از گره های و مشکلات اساسی نظام جمهوری اسلامی بحث مواد مخدر است. کشور ما در همسایگی تولید کننده اصلی مواد مخدر جهان قرار دارد که حدود ۷۰ درصد مواد مخدر تولید شده در افغانستان وارد کشورمان می شود و حدود ۴۰ درصد جرائم بطور مستقیم و غیر مستقیم به مواد مخدر ارتباط دارد که باید تدبیری اندیشیده شود که بتوانیم جلوی عرضه مواد مخدر را بگیریم که دستگاه قضا جهت مبارزه با خرده فروشان و قاچاقچیان به کمک نیروی انتظامی که بازوان توانمند دستگاه قضا بشمار می روند و همچنین سپاهیان و بسیجیان و همه مردم جهت اطلاع رسانی نیاز دارد.

 

وی در پایان به برنامه های اجرا شده بمناسبت هفته قوه قضاییه در دادگستری اشاره کرد و از دستگاههای اجرایی و اداراتی که حوزه قضایی زرند را همراهی نمودند تشکر نمود.

 

در این جلسه  فرماندار محترم شهرستان زرند نیز بیان داشت: امیدواریم با همکاری همه مسئولین بتوانیم با مواد مخدر مبارزه کنیم.

 

ایشان در ادامه از برنامه های هفته قوه قضائیه ابراز خوشنودی نمود و گفت: بسیار خرسندیم که با حضور جناب حجت الاسلام محمدی و جناب آقای قویدل دادستان زرند برنامه های امسال هفته قوه قضائیه بسیار متفاوت و مناسب برگزار گردید.

 

در ادامه آقای علی دشتی بازپرس دادسرا به ارائه پیشنهاداتی در رابطه با مبارزه با موادمخدر پرداخت و گفت: بایستی با تقویت اعتبارات و تجهیزات نیروی پلیس مواد مخدر، تقویت پلیس علمی و مجرب، اختصاص نیروهای قاطع جهت پلیس مواد مخدر و حمایت از خانواده های زندانی مواد مخدر به مبارزه با این معضل بزرگ اجتماعی بپردازیم.

 

همچنین قاضی بهجتی در این جلسه در مبارزه با مواد مخدر توجه و تاکید ویژه به مبارزه با خرده فروشان دانست و نیز قاضی احمدی دلایل اعتیاد را در دو مورد شامل دلایل خانوادگی که شامل اعتیاد، والدین کمبود عاطفه و خشونت‌های خانوادگی و دلایل اجتماعی که در دسترس بودن مواد مخدر، نبود وسایل تفریحی و سرگرمی در شهرستان از آن جمله بود، خلاصه کرد.

 

انتهای پیام/