امام جمعه شهر زرند؛

امروز روز رجوع به معید است/زکات فطره زکات بدن است

امام جمعه شهر زرند گفت: امروز روز رجوع به معید یعنی مراجعه به پروردگار  است و امروز را یک تجلی از معاد باید دانست.

امام جمعه شهر زرند گفت: امروز روز رجوع به معید یعنی مراجعه به پروردگار  است و امروز را یک تجلی از معاد باید دانست.

 

namaz eyd fetr960405 31

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام  “علی ابراهیمی” امام جمعه شهر زرند در در خطبه های نماز عید سعید فطر در شهر زرند با اشاره به اینکه چرا امروز را عید می گویند، اظهار داشت: کسی که ماه رمضان در شهر خودش حاظر باشد این ماه را باید روزه بگیرید و سی روز را هم باید کامل کند.

 

وی افزود: ما پایان هروز در ماه رمضان افطار می کنیم و این سی روز هم یک پایانی دارد پایان امروز افطار سی روز است و گفته شده عید فطر همانطور هروز افطار می کنید و امروز هم روز افطار ما است و امروز را خدا عید قرار داده است.

 

وی بابیان اینکه عید به چه معناست خاطر نشان ساخت: عید از رجوع است و امروز رجوع ما با خداست و خدا متعال اسما حسنی دارد و یکی از اسماعش معید است و معید یکی برگشت.

 

امام جمعه شهر زرند گفت: امروز روز رجوع به معید یعنی مراجعه به پروردگار  است و امروز را یک تجلی از معاد باید دانست.

 

وی درباره اینکه چرا امروز به به خداوند رجوع می کنیم بیان داشت: امروز را گفته اند ما رجوع می کنیم تا جایزه بگیریم و شب عید را می گویند لیله جوایز یعنی شب جایزه گرفتن و چی باید جایزه بگیریم، امروز ما به دستور خداوند متعال به نماز آمده ایم و امروز خداوند جایزه کرامت و محبوب خدا شدن را به ما می دهد.

 

وی ابراز داشت: یک ماه توی این هوای گرم روزه گرفتیم، قرآن خواندیم، دعا کردیم تا محبوب خدا شویم و کسی که محبوب خدا شد جایزه اش دوری از جهنم و جایزه اش جایزه بزرگ بهشت الهی است.

 

وی عنوان کرد: امروز خداوند متعال بع بندگان بهشت را عنایت می کند و امروز شروع سال است، ماه مبارک شروع سال است و جایزه اش باید بزرگ باشد و خدا برای ۱۱ ماه دیگر هم باید جایزه بدهد.

 

وی درباره اینکه امروز روز پیوند اجتماعی و صله رحم است اضافه کرد: خداوند می فرماید خوشبخت و سعادت مند آن کسی است که زکات فطره خودش را ادعا کند.

 

وی  با اشاره به واجبات روز عید سعید فطر تاکید کرد: امروز اول افطار با تربت سید الشهدا  و دومین واجب پرداخت زکات فطره است.

 

وی با بیان اینکه زکات فطره یعنی زکات بدن ادامه داد: سلامتی خودمان و فرزندانمان و کسانی که نان خور هستند ما برای سلامتی جسمشان و بدنشان زکات می دهیم تا پیوند اجتماعی برقرار شود و جامعه دو قطبی نشود و فقیر و غنی نداشته باشیم و فقرا هم سر سفره اغنیا باشند.

 

ابراهیمی درباره ستاد زکات توضیح داد: ستاد زکات کمیته امداد،بهزیستی،مرکز بیماری های و همانطور مجامعی که نیاز به کمک دارند پولی که شما می دهید تقسیم می شود بین همه این عزیزانی که عذر دارند و به نیاز مندان رسیدگی می شود.

 

وی اشاره کرد: دشمن امنیت ما را نشانه گرفته است واین امنیت همان امنیت روحی و روانی است بعد دشمن به دنبال این است که ما رشد اقتصادی نداشته باشیم و فقیر باشیم و زیر دست باشیم و هدفشان سرنگونی جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: امنیت ما در دست تأمین کنندگان امنیت است و جای تشکر قدرانی دارد از پلیس، دستگاه های امنیتی، سپاه، اطلاعات و خدا انشالله عزت روز افزون به این سربازان نظام جمهوری و فرزندان بزرگ ملت بدهد.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید در بحث تولید تلاش کنیم و جوان ما نباید بیکار باشد و باید اشتغال درست کند.

 

وی با اشاره به آمار بالا تصادفات شهرستان زرند ابراز داشت: در سه ماه اول امسال بیش از ۸ نفر از بهترین افراد این شهر از جوانان کشته شده اند و خانواده اشان داغدار شده اند و ما باید رعایت قوانین و مقررات و حفظ جان واجب است.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر زرند نداشتن تاکسی است گفت: تاکسی از نیازات شهر است و بعد از تاکسی ما نیاز به یک جمعه بازار داریم و این بازار باید به روز باشد.

 

وی ادامه داد: مسئه تکدی گری و جدال پروری برای شهر ما زشت است و باید برای این واقعا فکر و کاری انجام دهیم.

 

وی درباره اینکه باید از اصراف دوری کنیم اظهار کرد: چاه های ما خشک شده اند و آب نیست از چاه ۳۰۰ متری که ۳۰ لیتر آب داشته است شده کمتر از ۱۲ لیتر که حتما باید روش هایمان اصلاح کنیم و هرکدام از ما روزانه اندازه یک ۲۰ لیتری پرهیز داشته باشیم مشکل رفع می شود.

 

وی اضافه کرد: آرامشی که امروز داریم از برکت ایجاد عدالتی است که دستگاه قضا نشان داده است.

 

انتهای پیام/