فرماندار زرند عنوان کرد:

دامداران باید خطر تب کریمه کنگو را جدی بگیرند/تعطیلی کشتارگاه زرند در صورت عدم راه‌اندازی اتاق پیش‌سردکن

فرماندار شهرستان زرند گفت: دامداران باید خطر تب کریمه کنگو را جدی گرفته و نسبت به سمپاشی جایگاه‌های نگهداری دام‌های خود اقدام کنند.

فرماندار شهرستان زرند گفت: دامداران باید خطر تب کریمه کنگو را جدی گرفته و نسبت به سمپاشی جایگاه‌های نگهداری دام‌های خود اقدام کنند.

 

حبیب الله خنجری فرماندار شهرستان زرند

به گزارش صدای زرند، حبیب‌الله خنجری فرماندار شهرستان زرند عصر امروز در جلسه اضطراری شورای سلامت شهرستان زرند اظهار داشت: در زمینه تب کریمه کنگو پیشگیری دارای اهمیت خاصی است و مردم باید به موارد بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند و گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند.

 

خنجری با تاکید بر اهمیت ایجاد سردخانه در کشتارگاه زرند افزود: کشتارگاه زرند فاقد سردخانه است و اتحادیه صنف قصابان متعهد شدند تا شنبه هفته آینده نسبت به راه‌اندازی اطاق پیش سرد در کشتارگاه زرند اقدام کنند که در غیر این صورت کشتارگاه زرند تعطیل و گوشت از طریق کشتارگاه مجاز کرمان تامین می‌شود.

 

وی براهمیت ارائه آموزش پیشگیری از ابتلای تب کریمه کنگو به دهیاران، مسئولان شوراها و مشاغلی که در زمینه عرضه فرآورده‌های گوشتی فعالیت دارند، تاکید کرد و همچنین از امامان جمعه و جماعات این شهرستان خواست مردم را نسبت به خطرات این بیماری از طریق تریبون‌هایی که در اختیار دارند آگاه سازند.

 

حسن لطفعلی‌پور رئیس اداره دامپزشکی زرند بر لزوم احداث اتاق پیش سرد در کشتارگاه دام زرند تاکید کرد و گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو گوشت استحصالی در کشتارگاه باید ٢۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری و سپس به بازار وارد شود.

 

وی افزود: تا پایان هفته جاری شهرداری با کمک اتحادیه صنف قصاب نسبت به احداث اتاق پیش سرد و یا اسقرار کانتینر سردخانه‌دار در کشتارگاه اقدام کند.

 

لطفعلی‌پور عنوان کرد: در صورت عدم انجام این مهم کشتارگاه دام تعطیل و کشتار باید در کشتارگاه کرمان انجام پذیرد.

 

انتهای پیام/فارس