امام جمعه زرند:

دعای خیر استاد به زندگی انسان خیر و برکت می دهد

یادواره شهدای فرهنگی شهرستان زرند صبح امروز با حضور مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی در دبیرستان نمونه دولتی زنده یاد سلطانزاده دوره اول برگزار شد.

امام جمعه زرند در مراسم یادواره شهدای فرهنگی زرند، گفت: دعای خیر استاد به زندگی انسان خیر و برکت می دهد.

yadvareh shohada farhangi 960212 19

به گزارش صدای زرند، یادواره شهدای فرهنگی شهرستان زرند صبح امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی در دبیرستان نمونه دولتی زنده یاد سلطانزاده دوره اول برگزار شد.

 

“حسین کاظمی” مدیریت آموزش و پرورش زرند در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری گفت: امروز یکی از وظایف آموزش و پرورش زنده نگه داشتن یاد شهدا است و نسلی که امروز ما با آن روبرو هستیم از شهدا اطلاعات کافی ندارند.

 

وی با اشاره به ترویج سیره شهدا در زندگی انسان، اظهار داشت: اگر وصیتنامه های شهدا را نگاه کنید از وصیت های اولویت دار شهدا احترام به پدر و مادر و نماز اول وقت بوده است.

 

حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند نیز در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز و همچنین تبریک هفته معلم، گفت: وجود پدر و مادر صالح تاثیر مهمی در تربیت فرزندان دارند، اگر شهدا در جامعه ی ما نقش تاثیرگذار و مهمی داشته اند یکی از مهمترین ملاک ها و ارزش ها برای شهدا احترام به پدر و مادر بود، بنابراین اولین ویژگی حسنه در زندگی این است که قدرشناس زحمات پدر و مادر خود باشیم.

 

وی دومین ویژگی شهدا را از خودگذشتی و ایثار دانست و بیان داشت: شهدا همیشه حمایت کننده اسلام و حامی امام بودند، امروز هم نظام اسلامی نیاز به کمک ما در همه ی زمینه ها دارد.

 

امام جمعه زرند از دیگر ویژگی های شهدا را با وفا بودن و اهل تلاش و کوشش بودن برشمرد و گفت: شما دانش آموزان عزیز هم باید با تلاش زیاد درس بخوانید و توجه و خدمت به پدر و مادر را نیز فراموش نکنید.

 

ابراهیمی در باب احترام به استاد و معلم، اظهار داشت: شما دانش آموزان هرگز نباید به استاد خود بی حرمتی و بی احترامی کنید، بلکه همیشه باید به استاد خود محبت کنید و قدر زحمات او را بدانید. باور داشته باشید که دعای خیر استاد به زندگی شما برکت می دهد.

 

وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو خطاب به دانش آموزان، گفت: از پدران و مادران خود بخواهید تا به پای صندوق های رای بیایند و رای بدهند تا ضمن انتخاب بهترین و اصلح ترین فرد، موجب سربلندی خود و نظام اسلامی نیز باشند.

 

به گزارش صدای زرند، همچنین در این مراسم نیز زنگ سپاس معلم نواخته شد و از معلمان دبیرستان زنده یاد سلطانزاده دوره اول و رئیس آموزش و پرورش زرند با اهدای گل و هدیه ای تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

 

تصاویر مرتبط:

عکس/ مراسم یادواره شهدای فرهنگی زرند و زنگ سپاس معلم