رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی کرمان:

راه‌اندازی ۳ پست سیار قرنطینه دامپزشکی در محورهای ورودی استان کرمان

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: سه پست سیار قرنطینه دامپزشکی در محورهای ورودی استان راه‌اندازی شده و هم‌اکنون چهار پست قرنطینه دامی در استان فعال است.

به گزارش صدای زرند، علیرضا سلطانی پیش از ظهر امروز اظهار داشت: با توجه به نقش دامپزشکی در جلوگیری از حمل و نقل غیر مجاز دام و احتمال حمل و نقل محموله آلوده و بدون مجوز و با هدف کنترل حمل و نقل دام و طیور فرآورده‌های خام دامی و پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اقدام به راه‌اندازی سه پست سیار قرنطینه دامپزشکی در محورهای ورودی استان کرمان شده و هم‌اکنون چهار پست قرنطینه دامی در استان فعال است.

 

gharantineh

 

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: با راه‌اندازی این پست‌ها امکان فعالیت و کنترل در راستای برخورد جدی با ورود غیرقانونی و بدون مجوز محموله‌های دامی به استان کرمان بیش از پیش فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه پست‌های ایجاد شده در مبادی ورودی شهرستان‌های کرمان، انار، راور و شهربابک است، افزود: همه محموله‌های دامی اعم از فرآورده‌های خام دامی، دام و طیور زنده برای حمل و نقل باید دارای مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای باشند در غیر این‌صورت در محل‌ پست‌های قرنطینه و با همکاری نیروی انتظامی با آنها برخورد قانونی می‌شود و در این راستا سال گذشته بیش از ۵۰ خودروی متخلف متوقف و با آنها برخورد شده است.

 

سلطانی با اشاره به اینکه دام‌هایی که به‌شکل غیر قانونی وارد کشور می‌شوند به علت عدم واکسیناسیون از ایمنی لازم برخوردار نیستند، تاکید کرد: اغلب دام‌های قاچاق موجب انتشار بیماری و تهدید جدی برای سلامتی جامعه است.

 

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: تمام مجوزهای حمل بهداشتی دامپزشکی از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور و به شکل اینترنتی صادر شده و قابل ردیابی است.

 

وی از صاحبان و رانندگان خودروهای حمل دام، طیور و فرآوردهای خام دامی خواست برای دریافت مجوزهای لازم به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان مبدأ مراجعه و نسبت به اخذ مجوز بهداشتی حمل اقدام کنند.

 

انتهای پیام/فارس