کارشناس اداه کل پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان:

احتمال سرمازدگی درختان در روز چهارشنبه/رابر رکورد دار بیشترین میزان بارندگی ها در سال زراعی جاری

کارشناس اداه کل پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان اعلام کرد: روز چهارشنبه هفته جاری با کاهش دما مواجه خواهیم بود و احتمال سرمازدگی درختان مخصوصا در شمال و غرب استان دور از انتظار نیست، بنابراین از کشاورزان درخواست داریم تا تدابیر لازم را اندیشند.

به گزارش صدای زرند، “میترا یاوری” به وضعیت جوی استان کرمان اشاره و اظهار کرد: استان کرمان در روز جاری ۱۴ فروردین ماه ابری، تا قسمتی ابری پیش بینی می کنیم.

 

sarmazadegi


وی افزود: در بعد از ظهر روز جاری در برخی از نقاط استان شاهد رگبار و رعد و برق خواهند بود، همچنین وزش باد نسبتا شدید در بعضی از ساعات در استان کرمان پیش بینی می کنیم.

 
کارشناس اداه کل پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان از اینکه در هفته جاری سامانه جدیدی به استان ورود نخواهد پیدا کرد خبر داد و تصریح کرد: روز چهارشنبه هفته جاری با کاهش دما مواجه خواهیم بود و احتمال سرمازدگی درختان مخصوصا در شمال و غرب استان دور از انتظار نیست، بنابراین از کشاورزان درخواست داریم تا تدابیر لازم را اندیشند.

 

وی به میزان بارندگی ها در روز گذشته (۱۳ فرودین ماه) تا ساعت ۱۰ روز جاری اشاره و عنوان کرد: شهر کرمان در این مدت زمان ۲.۴ میلیمتر بارندگی داشته است و بطور کلی شهرستان کرمان در سال زراعی جاری ۸۰.۸ میلی متر بارندگی داشته است و این در حالی است که در سال زراعی سال گذشته ۱۱۱.۲ میلی متر بارندگی در شهرستان کرمان شاهد بوده ایم.

 

یاوری با بیان این مطلب که در شهرستان های بم و شهداد در روز گذشته بارندگی رخ نداده است، ادامه داد: دشت خاک با ۷.۸ میلی متر و پس از آن راین با ۷ میلی متر بیشترین بارندگی ها را در روز گذشته داشته اند.

 

وی اعلام کرد: رابر با ۴۷۰.۶ میلی متر بیشترین بارندگی ها در سال زراعی جاری را به خود اختصاص داده است و کمترین بارندگی ها متعلفق به شهداد با ۱۷.۷ میلی متر بارندگی است.

 
انتهای پیام/ایسنا