در آغاز هفته منابع طبیعی;

مراسم روز درختکاری در زرند برگزار شد/ کاشت درخت توسط مسئولان و دانش آموزان

در شور و هیجان نوروزی، ارج نهادن به درخت و درک اهمیت آن در سلامتی شهر و زندگی مان، مراسم درخت کاری با حضور مسئولین شهرستان زرند در شهرک امام علی (ع) این شهر برگزار گردید.

همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی با حضور دکتر رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، امام جمعه، فرماندار شهردار و برخی دیگر از مسئولین اجرایی شهرستان زرند و دانش‌آموزان مدارس شهر زرند بیش از ۱۰۰۰اصله درخت در کمربند سبز واقع در حاشیه شهرک امام علی (ع) زرند غرس شد.

 

roz darakhtkari zarand 951215 25

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام “علی ابراهیمی”  امام جمعه زرند نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیان داشت: حیات و زندگی ما از برکت منابع طبیعی، درخت و سبزی است. اگر درختان و مراتع ما تخریب شود، زندگی ما نابود خواهد شد بنابراین ما در همه حال به ویژه در هفته منابع طبیعی باید همیار طبیعت باشیم و درختی بکاریم.

 

وی با بیان سخنی از پیامبر در مورد درختکاری، افزود: از شهرداری و منابع طبیعی تشکر می‌کنم که با انتخاب این منطقه باعث سرسبزی شهرک اکبرآباد می‌شود. امیدواریم که با توجه به قول‌هایی که داده شده است تا ۶ ماه آینده شاهد افتتاح مرکز بهداشت و پایگاه سلامت در این شهرک نیز باشیم.

 

“حبیب‌الله خنجری” فرماندار زرند نیز در مراسم روز درختکاری ضمن تقدیر و تشکر از نهادهای شهرداری و منابع طبیعی زرند گفت: از ۱۵ اسفند تا ۲۱ اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامیده شده است که انشاا… با تعاملی که شهرداری و شورای شهر دارند بتوانیم سرزندگی شهر را در همه‌ی عرصه‌ها شاهد باشیم.

 

ایشان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ابتدای سال آینده دو انتخابات مهم را خواهیم داشت، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا. زمان ثبت نام کاندیداها برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها  از ۳۰ اسفند ماه سال جاری تا ۶ فروردین ماه سال ۹۶ خواهد بود که امیدواریم شاهد حضور افراد نخبه در این انتخابات باشیم و افرادی که قصد کاندیدا شدن دارند لازم است که یکی از مدارک مهم که برگه سوپیشینه می‌باشد را قبل از ثبت‌نام تهیه کنند که در صورت نداشتن این برگه از ثبت نام آنها معذوریم.

 

مهندس “احمد محمدی” شهردار زرند در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز بزرگترین وظیفه ما فرهنگ‌سازی در زمینه کاشت و نگهداری از درختان است که برای فرهنگ سازی این عمل باید از مدارس ابتدایی شروع کنیم. اگر بحث درخت و درخت کاری را صرفا وظیفه یک نهاد آن هم شهرداری با هزاران مشکلات موجود بدانیم، این موضوع از عهده یک نهاد برنمی‌آید و باید همه نهادها همکاری و همدلی کنند.

 

وی با بیان اینکه کاشت درختان در زرند از یک ماه قبل شروع شده است، افزود: امسال در یک حرکت جهادی حدود ۱۰۰ هکتار از درختان مجموعه زرند توسط نیروهای شهرداری هرس شدند که کمک بسیار مهم و بزرگی برای حفظ این درختان خواهد بود.

 

وی با بیان این که قبلا نهال و گل از استان های دیگر خریداری می شد، گفت: امروزه توسط سازمان فضای سبز شهرداری زرند بالای ۱۵۰ هزار نهال آماده شده است که ان‌شاا… در مجموعه شهر کاشته خواهند شد.

 

مهندس “علی میرزایی” رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زرند با تقدیر و تشکر از حاضرین در این مراسم و ضمن تبریک روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: روز درختکاری که شروع می شود یادآور نکته‌ای است که ما هر سال بیشتر از گذشته احتیاج به فضای سبز و کاشت درخت داریم.

 

وی ضمن بیان احادیثی درباره کاشت درخت، گفت: مهمتر از کاشت درخت، حفاظت از طبیعت و درخت است. در شهرستان زرند بیش از دو برابر ظرفیت مرتع، دام در مراتع در حال چرا می‌باشد که این موضوع باعث تخریب طبیعت می‌شود.

 

وی با اشاره به خشکسالی‌های پی در پی در شهرستان زرند، چرای غیرمجاز دام، فعالیت‌های معدنی و تخریب و تصرف اراضی ملی و توسعه بی‌رویه اراضی کشاورزی را از عوامل خشکسالی دانست و  گفت: حفاظت از منابع طبیعی، توسعه و احیا آن وظیفه عمومی است و باید با همکاری یکدیگر این کار انجام شود.

به گزارش صدای زرند، در ایران، روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.

 

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط:

تصاویر بیشتر

عکس/ مراسم روز درختکاری در زرند