مدیر آموزش و پرورش زرند:

ترویج فرهنگ قرآنی، یکی از وظایف آموزش و پرورش است

مدیر اداره آموزش و پرورش زرند گفت: ترویج فرهنگ و معارف قرآنی یکی از وظایف آموزش وپرورش است.

به گزارش صدای زرند، حسین کاظمی در جلسه توجیهی دانش آموزان قرآنی راه یافته به مرحله استانی که در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش زرند برگزار شده بود گفت: یکی از وظایف آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین، ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است.

 

مدیر آموزش و پرورش افزود: در راستای اجرای صحیح و دقیق سند تحول بنیادین از همه ظرفیت‌های خود جهت آموزش و اطلاع رسانی به ویژه مشارکت گسترده دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی استفاده می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه توجه و علاقه دانش‌آموزان و مشارکت اولیای آنان سالانه استقبال بالایی جهت حضور در مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز به وجود می‌آورد، گفت: قریب هفتصد نفر از دانش‌آموزان مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم دختران و پسران شهرستان زرند در اولین روز از برگزاری این مسابقات در رشته قرائت، ترتیل، مفاهیم قرآن، حفظ عمومی و حفظ ویژه، نهج‌البلاغه، انشاء و حفظ نماز و صحیفه سجادیه با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد حدود یکصد نفر رتبه اول را به خود اختصاص دادند و به مرحله استانی راه یافتند.

 

حسین کاظمی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری این مسابقات، شناسایی و معرفی دانش آموزان ممتاز و نخبه شهرستان زرند جهت حضور در مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن، عترت و نماز است، گفت: از نفرات اول تا سوم هر رشته در پایان اسفند ماه تجلیل بعمل می‌آید.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های اصلی فعالیت اداره آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت، آشنایی دانش آموزان با قرآن و معارف اسلامی و نشر ارزش‌های قرآنی، اسلامی و انقلابی است.

 

سیف‌الله مهدی‌زاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان زرند نیز گفت: قرآن کریم بیانگر راه صحیح زندگی بوده و خداوند در این کتاب آسمانی طریقه درست زندگی را به بشر نشان داده است و ما نیز باید با حفظ قرآن و عترت، در این مسیر گام برداریم.

 

jalese tojihi daneshamozan95123

 

ایشان افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم و ترویج فعالیت های قرآنی در میان دانش آموزان ضمن آشنایی آنان با مفاهیم و علوم قرآنی و ارزیابی از میزان توانایی در شناسایی استعدادهای ممتاز قرآنی این قشر که آینده سازان جامعه می باشند نقش بسزایی خواهد داشت.

 

وی سطح برگزاری این مسابقات را خوب ارزیابی کرد وتلاش دانش آموزان را درهریک از رشته ها ستودنی دانست.

 

انتهای پیام/