رئیس اداره دامپزشکی زرند خبر داد

مایه‌کوبی ۵۲۶۰۰ رأس دام بر علیه بیماری تب برفکی در زرند

لطفعلی‌پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از واکسیناسیون ۵۰ هزار رأس دام سبک و ۲ هزار و ۶۰۰ رأس دام سنگین بر علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند از واکسیناسیون ۵۰ هزار رأس دام سبک و ۲ هزار و ۶۰۰ رأس دام سنگین بر علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

حسن لطفعلی‌پور سرپرست شبکه دامپزشکی زرند

 

به گزارش صدای زرند، “حسن لطفعلی‌پور” امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز فاز زمستانه واکسیناسیون تب برفکی دام در این شهرستان اظهار داشت: همزمان با سراسر استان کرمان واکسیناسیون تب‌برفکی دام‌های سبک و سنگین توسط بخش دولتی و بخش خصوصی در شهرستان زرند آغاز شد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زرند افزود: پیش‌بینی می‌شود در این فاز ۵۰ هزار رأس دام سبک و ۲ هزار و ۶۰۰ رأس دام سنگین بر علیه بیماری تب‌برفکی‌ مایه‌کوبی شوند.

 

لطفعلی‌پور با اشاره به مخاطرات شیوع بیماری تب‌برفکی در صنعت دام تاکید کرد: دامداران باید ضمن رعایت مسائل بهداشتی در دامداری از هر گونه نقل و انتقال دام بدون هویت اجتناب کنند.

 

وی افزود: بیماری تب‌برفکی که سویه‌های مختلفی دارد، می‌تواند با شیوع در دامداری و واگیری بالا موجب ایجاد خسارات زیادی در دامپروری منطقه شود.

 

لطفعلی‌پور تنها راه مبارزه با بسیاری از بیماری‌های دامی نظیر تب‌برفکی را پیشگیری از طریق واکسیناسیون اعلام کرد و از دامداران خواست همکاری لازم را با اکیپ‌های مایه‌کوبی داشته باشند.

 

انتهای پیام/