دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان:

راه‌حل مشکلات اقصادی کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است / توجه به توسعه تولید محصولات شهرستان و کارگاه‌های خرد ضروری است

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۲ بهمن ماه زرند دکتر حسین امیری خانمکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بود.

به گزارش صدای زرند، دکتر امیری ضمن تشکر از حضور پرشکوه و دشمن‌شکن مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال گفت: بسیار خوشحالیم که هر سال حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه‌تر از سال قبل می‌شود و هرسال که حادثه‌ای در صحنه‌ی بین المللی به وجود می‌آید مردم با تاسی به فرامین رهبری حضور پرشورتری در راهپیماهی‌ها دارند که جا دارد از مردم عزیزی که با این باشکوهی و نظم در این راهپیمایی حضور داشتند تقدیر و تشکر شود.

 

وی گفت: ما امسال در شرایطی سالروز پیروزی انقلاب را گرامی میداریم که اقدامات تندروانه‌ای در جهان و حتی در آمریکا علیه مسلمانان و ایرانیان انجام شده است. که حضور مردم جواب دندان‌شکنی به این اقدامات بوده است.

 

ایشان با اشاره به مشکلات اقتصادی و رکود ناشی از سیاست‌های خصمانه‌ی دشمنان انقلاب گفت: خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد که شرایط بهتر شده است و رو به بهبودی است. هرچند با برخی بدعهدی در اجرای برجام از سوی طرف مقابل مواجه بوده‌ایم اما بعد از مذاکرات برجام اما ما توانستیم خود را به به کشورهای جهان ثابت کنیم.

 

دکتر امیری گفت: وضعیت بعد از برجام نشان داد که توجه به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری مهمترین مسیر ما برای بهبود شرایط اقتصادی کشور است باید تلاش کنیم اقتصاد خودمان را مقاوم کنیم. اقتصاد مقاومتی تنها با مصرف کالای داخلی و توجه به کالاهای تولید داخلی امکان‌پذیر خواهد بود. ما باید با توجه به اقتصاد مقاومتی بازار مصرف داخلی را از دست کشورهای خارجی درآوریم.

 

وی اظهارداشت: در استان کرمان بحث اقتصاد مقاومتی مورد توجه است و اقتصاد مقاومتی – اقدام و عمل به صورت جدی و عملی و به صورت پایلوت در این استان در حال اجرا شدن است. سه استان آذربایجان شرقی، گلستان و کرمان به عنوان پایلوت در کشور به عنوان پایلوت طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حال اجرا می‌باشد.

 

امیری گفت: توجه به واحدهای کوچک و کارگاه‌های کوچک و خرد یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان گفت: توجه به محصولاتی نظیر سوهان می‌تواند ما را به اقتصاد مقاومتی نزدیک کند. خوشبختانه کارگاه های سوهان‌پزی در زرند درحال حاضر مشکل فروش ندارند و می توانند به عنوان یک محصول در بحث اشتغالزایی در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد. هم‌اکنون سوهان قم بیش از ۵۰۰۰نفر در این استان اشتغالزایی دارد که ویژگی های سوهان زرندی و برتری های آن نسبت به سوهان قم نشان می‌دهد که این محصول می‌تواند در اشتغالزایی منطقه موثر باشد.

 

وی گفت: بازار ۷۵میلیونی داخل کشور خودش می‌تواند بدون نیاز به صادرات ما را به سوی اقتصاد مقاومتی برساند. توجه به بوم گردی در شهرستان زرند و کوهبنان می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین کشت محصولات جایگزین که نیاز آب کمی دارند نظیر زعفران می‌تواند راه دیگری باشد برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی. توجه به تولید عرقیجات و گلاب نیز می‌توان در این مسیر به ما کمک کند.

 

IMG 3423

 

دکتر امیری اظهار داشت: متاسفانه مشکلاتی در صنعت زغال‌سنگ کشور به دلیل مشکلاتی در بازار فولاد به وجود آمده است که با پیگیری‌هایی که انجام شده است قرار شده است قیمت زغال‌سنگ افزایش یابد تا مشکلات صنعت زغال سنگ نیز حل شود.

 

وی با اشاره به مشکلات مالکیت زمین‌های موسوم به باغ سیبی در زرند گفت: مشکل اصلی این زمین‌ها مربوط به اختلاف در مالکیت این زمین‌ها است که متاسفانه از طریق قانونی نتوانستیم این مشکل را حل کنیم و به همین دلیل و با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم این مشکل را به جلسه دولت رساندیم که امیدواریم این مشکل حل شود.

 

وی با اشاره به مشکلات دیگر در شهرستان زرند نظیر تعطیلی برخی معادن و مشکلات بهداشت و درمان در شهرستان زرند اظهار داشت: امروز حفظ ارامش و وحدت و دوری از جناح بازی و دوقطبی کردن جامعه از اساسی‌ترین اقداماتی است که در جهت اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در جامعه و حل مشکل جوانان کشور می‌تواند ما را کمک کند.

 

انتهای پیام/