با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد ریال

طرح پرورش ماهی کپور در زرند بهره‌برداری شد

به‌مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر طرح پرورش ماهی کپور با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد ریالی در روستای سنگ شهرستان زرند به بهره‌برداری رسید.

به‌مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر طرح پرورش ماهی کپور با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد ریالی در روستای سنگ شهرستان زرند به بهره‌برداری رسید.

siriz

به گزارش صدای زرند، صبح امروز و با حضور مسؤولان به‌مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر طرح پرورش ماهی کپور با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد ریالی در روستای سنگ شهرستان زرند به بهره‌برداری رسید.

 

“حبیب‌الله خنجری” فرماندار زرند در مراسم افتتاح این طرح احداث استخرهای پرورش آبزیان را در راستای اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: ایجاد استخرهای آبزی‌پروری در کنار مزارع کشاورزی و باغ‌ها کمک شایانی به اشتغال شهرستان می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه گوشت ماهی سرشار از پروتئین و برای سلامتی بسیار مفید است، گفت: اگر تولید ماهی در شهرستان ترویج پیدا کند و همه چاه‌های کشاورزی و قنوات و چشمه‌ها با ایجاد استخر به این امر مبادرت ورزند گام موثری در راستای سلامت افراد جامعه برداشته شده و این امر موجب جلوگیری از بروز بیماری‌های متعدد از جمله کاهش بیماری‌های قلبی می‌شود.

 

“علی زارعی” مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: این استخر با حجم یک‌هزار مترمربع با عمق ۱۲ متر در هر دوره هفت تا هشت ماهه حدود ۱۵ تن ماهی را تولید می‌کند.

 

وی بیان کرد: از طرفی حدود ۷۰۰ کیلو کود خشک که همه عناصر غذایی درخت را در پی دارد تامین می‌کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند یادآور شد: در حال حاضر، ۱۲۳ استخر پرورش آبزیان در این شهرستان وجود دارد.

 

انتهای پیام/

فارس