صدای زرند گزارش می‌دهد:

جشنواره ثبت ملی سوهان زرندی برگزار شد

جشنواره ثبت ملی سوهان زرندی با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشوری و مردم در روستای احمدآباد زرند برگزار شد.

جشنواره ثبت ملی سوهان زرندی با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشوری و مردم در روستای احمدآباد زرند برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، در این مراسم که میرشکرایی رییس پژوهشگاه مردم شناسی سازمان میراث فرهنگی کشور، مهندس سیف‌اللهی معاون استاندار، دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، دکتر وفایی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگردی و جمعی از مسئولین شهرستان زرند حضور داشتند، حبیب الله خنجری فرماندار زرند گفت: با توجه به ظرفیت‌های زرند در ارتباط با میراث فرهنگی و گردشگری مسئولین به ما کمک کنند تا بتوانیم مکان‌های گردشگری را به صورت بهینه‌ای مورد استفاده قرار دهیم.

 

ZarandiSohan SZ5665s1

 

وی با بیان اینکه بزرگترین خانه خشتی شهرستان در روستای احمدآباد واقع شده است، افزود: امیدواریم که با کمک مسئولین روستای احمدآباد به عنوان یک روستای تاریخی به ثبت ملی برسد.

 

ایشان اظهار داشت: بحث گردشگری معادن زغالسنگ را از ابتدای سال جاری شروع کرده‌ایم تا اولین گردشکری معدن در استان کرمان در زرند به ثبت برسد و امروز نیز چهارمین واحد بوم‌گردی شهرستان زرند نیز افتتاح شد و ان‌شاالله این واحدها به ده واحد بوم‌گردی برسند.

 

دکتر حسین امیری نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر و با اشاره به اهمیت این جشنواره در ثبت ملی سوهان زرندی گفت: در عصر ارتباط که در جهان تحولات زیادی ایجاد شده است ما نباید بگذراریم که این روند بر میراث فرهنگی ما هم تاثیر بگذارد.

 

وی با اشاره به مباحث اقتصاد مقاومتی گفت: من همیشه نگران این بودم که سوهان در زرند پخت شود اما مشکل بازاریابی داشته باشد که بعد از بازدید از کارگاه‌های سوهان‌پزی در شهرستان زرند می‌بینم خدا را ‌شکر راضی هستند و می‌گویند این مشکل را ندارند.

 

وی با بیان اهمیت اشتغالزایی در منازل گفت: اهمیت دادن به مشاغل خانگی و فعالیت‌های اشتغالزایی در روستاها می‌تواند بخشی از مشکلات اشتغال را در جامعه حل کند و در این بین حفظ و آباد کردن باغات پسته که میراث پدران ما هستند نیز اهمیت زیادی دارد.

 

لازم به ذکر است که رونمایی از تمبر ملی زرند، نمایشگاه صنایع دستی و عکس و پخت آش از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

 

همچین بعد از این مراسم مسئولین به همراه جمعی از افراد برای صرف ناهار و بازدید از معادن منطقه سراپرده به این منطقه رفتند که متاسفانه به دلیل فراهم نبودن خودرویی برای خبرنگاران، از این مراسم خبری تهیه نشده است که می‌طلبد مسئولین محترم زرند نیز مانند دیگر شهرستان‌ها در مراسم مختلف برای حضور خبرنگاران در بخش‌های مختلف نیز تدارک لازم را ببینند.

 

انتهای پیام/

 

گالری تصاویر جشنواره ثبت ملی سوهان زرندی