در راستای دستیابی به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران;

حلقه انسانی ۱۰۰۰ کودک زرندی برای دعوت به مطالعه کتاب تشکیل شد

صبح امروز بیش از ۱۰۰۰ کودک زرندی در راستای دستیابی به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران با برگزاری راهپیمایی و تشکیل حلقه انسانی همگان را به مطالعه کتاب دعوت کردند.

بیش از یک هزار کودک زرندی با برگزاری راهپیمایی در سطح این شهر و با اجرای حلقه انسانی همگان را به مطالعه کتاب دعوت کردند.

 

zarand ketab


به گزارش صدای زرند، صبح امروز بیش از ۱۰۰۰ کودک زرندی در راستای دستیابی به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران با برگزاری راهپیمایی و تشکیل حلقه انسانی همگان را به مطالعه کتاب دعوت کردند.

 

پیش از شروع راهپیمایی، در حرکتی جالب و نمادین کودکان کتاب‌های خود را معاوضه کردند و پس از آن با حمل پلاکاردهایی بزرگترها و والدین خود را به مطالعه و کتابخوانی تشویق نمودند.

 

از جمله شعارهایی که کودکان روی پلاکاردهای خود نوشته بودند می‌توان به مواردی چون «بابای کتابخون + مامان کتابخون = خونواده‌ی  دانا»، «مامان، بابا، من از تو الگو می‌گیرم، چی دوست داری یاد بگیرم؟!!»، «من با بازی یاد می‌گیرم، بیا کتاب بازی کنیم!»، «خواندن بازی منه، کتاب همبازی منه»، «کتاب فقط لالایی شبم نیست، غذای مغزم»، «چرا هدیه تولدم کتاب نبود؟» و… اشاره کرد که با خلاقیتی خاص والدین را تشویق به کتابخوانی می‌کردند.

 

حضور کودکان معلول شهرستان زرند در این مراسم بهترین پیام برای والدین است تا با مطالعه و افزایش آگاهی آینده فرزندان خود را بهبود بخشند.

 

در ادامه مراسم با اجرای گروه رنگین‌کمان، بچه‌ها با شعر و موسیقی شعارهایی را سر دادند و دو کودک به قرائت بیانه‌ای پرداختند و در نهایت بچه در دست هم دور میدان معلم که نماد کتاب را داشت حلقه زدند.

 

متن بیانیه ای که توسط دو کودک در این راهپیمایی خوانده و موجب جلب توجه حاضرین شد، به شرح زیر بود:

 

«به نام خدای مهربون
سلام پدرا، سلام مادرا و سلام همه بزرگترا
ما بچه‌ها امروز برای یه موضوع مهم اینجا جمع شدیم. شنیدیم که مردم کم کتاب میخونن و کتاب‌ها ناراحتن. ما اومدیم تا کتاب رو تنها نذاریم و به همه بگیم کتاب بخونن.
شما بزرگترا به ما میگن کتاب بخونین. آیا خودتون هم میخونین؟
ما دوست داریم همه جا کتاب باشه. دوس داریم تو هدیه های تولدمون کتاب هم باشه تا هیچ وقت یادمون نره که بهترین هدیه کتابه.
راستی این همه کارخونه تو این شهر اومده… این همه دود دارن… سر و صدا دارن، چرا کارخونه دارا به جاش کتاب نمیخرن بدن به بچه ها؟
ما از بزرگترها می‌خواهیم بیشتر کتاب بخونن
هم معلما، هم مهندسا، هم کارمندا، هم کارگرا و همه بزرگترا با کتاب خوندن  داناتر میشن و بهتر میتونن کار کنن.
اگه شما کتاب بخونین ما هم از شما یاد می گیریم. پس کتاب بخونین دیگه… باشه؟ قول بدین!! قول.. قول.
دوستتون داریم.
خدا نگهدار.»

 

“احمد رشیدی” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با بیان اینکه بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی در راستای کسب شهرستان زرند به عنوان پایتخت کتاب ایران در دست اقدام است از همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی و فرمانداری قدردانی کرد.

 

“حبیب‌الله خنجری” فرماندار زرند نیز در حاشیه تجمع کودکان حامی کتاب گفت: چنین اقداماتی می‌تواند در ایجاد فرهنگ کتابخوانی بین شهروندان موثر بوده و تشویقی برای قشر دانش‌آموز در رأستای مطالعه باشد.

 

وی افزود: هر چند نقش کودکان و جوانان در توسعه فرهنگ مطالعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما برای آنکه بتوانیم به جایگاهی شایسته در راستای سرانه مطالعه مفید دست یابیم، نیازمند همکاری همه سازمان‌ها هستیم.

 

فرماندار زرند عنوان کرد: راه نجات جامعه ما در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مطالعه کتاب است

 

لازم به توضیح است که این برنامه با هماهنگی «دبیرخانه دائمی زرند پایتخت کتاب» و با همکاری فرمانداری زرند، اداره آموزش و پرورش، اداره بهزیستی، راهنمایی و رانندگی، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های شهر زرند و گروه هنری رنگین کمان اجرا شد.

 

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط:

عکس/ تشکیل حلقه انسانی ۱۰۰۰ کودک زرندی برای دعوت به مطالعه کتاب