حجت‎الاسلام مجتهدی امام جمعه ریحان‎شهر:

بیکاری از مهم‎ترین مشکلات ریحان‎شهر زرند است

حجت‎الاسلام مجتهدی امام جمعه ریحان‎شهر در نشست بررسی اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی ریحان‎شهر، گفت: بیکاری از مهم‎ترین مشکلات این منطقه است که باید برای آن چاره‎اندیشی شود.

امام جمعه ریحان‎شهر گفت: بیکاری از مهم‎ترین مشکلات این منطقه است که باید برای آن چاره‎اندیشی شود.

mojtehadi

به گزارش صدای زرند، حجت‎الاسلام “علی‎اکبر مجتهدی” امام جمعه ریحانشهر در نشست بررسی اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی ریحان‎شهر بیکاری را از مهم‎ترین مشکلات این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: باید مسؤولان در راستای رفع مشکل بیکاری چاره‎اندیشی کنند.

 

همچنین علی‎اکبر شاهرخی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زرند اظهار داشت: برای ارائه تسهیلات در راستای اجرای طرح‎های اقتصاد مقاومتی در قالب راه‎اندازی بنگاه‎های کوچک زودبازده آمادگی کامل داریم.

 

وی بیان داشت: در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۲۳۰ پرونده در بخش‎های مختلف پرداخت شده که با راه‎اندازی این طرح‎ها زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر فراهم شده است.

 

شاهرخی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای طرح‎های اقتصاد مقاومتی تاکنون ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و زمینه اشتغال شمار زیادی از افراد جویای کار فراهم شده است.

 

عبدالسعید ایزدی شهردار ریحان‎شهر اظهار داشت: از ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در این منطقه ۲۳۰ نفر بیکار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه با ابراز تأسف ۹۰ نفر از این افراد بر اثر تعطیلی معادن بیکار شده‎اند، افزود: می‎توان در صورت اختصاص زمین با راه‎اندازی سایت کشاورزی و اجرای طرح‎های دامداری و گلخانه‎ای زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

 

رضا نورالدینی معاون فنی فرماندار زرند نیز اظهار داشت: فرمانداری از طرح‎های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری حمایت جدی انجام می‎دهد.

 

علی زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه این منطقه دارای قنات است، برای استفاده بهینه از آب موجود آن می‎توان با احداث استخر در زمینه آبزی‎پروری اشتغال ایجاد کرد.

 

به گزارش صدای زرند، نشست بررسی اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی ریحان‎شهر با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، مدیر جهاد کشاورزی و معاون فنی فرماندار زرند و امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی ریحان‎شهر در سالن ولایت دفتر امام جمعه برگزار شد.

 

در این نشست پس از بحث و تبادل‌نظر تصمیم‎هایی در راستای تسهیل در امر اشتغالزایی این شهر اتخاذ شد، نشست مذکور به پیشنهاد فرمانده سپاه شهرستان و همکاری امام جمعه برگزار شد.

 

همچنین در پایان این نشست نماز وحدت اقامه شد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس