کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمان:

زرند سردترین نقطه استان کرمان / تداوم هوای سرد در استان کرمان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: دمای هوا فردا (جمعه) بین یک تا دو درجه در نقاط مختلف استان کاهش می یابد.

به گزارش صدای زرند، مریم سلاجقه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دمای هوا در شهرستان زرند به حدود منفی چهار درجه سانتیگراد رسیده که با این دما سردترین نقطه استان بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا در شهرهای کرمان، لاله زار و شهربابک سه درجه سانتیگراد زیر صفر است که طی فردا حداکثر به ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

 

zemestan_sz03040sd01

 

وی با بیان اینکه تا صبح فردا (جمعه) شرایط بارندگی در استان کرمان وجود خواهد داشت گفت: این بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و در سایر نقاط به صورت باران خواهد بود.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمان ادامه داد: آسمان کرمان، فردا بیشتر ابری است و براساس نقشه های هواشناسی برای شهر کرمان نیز منتظر باران هستیم.

 

وی گفت: سال گذشته در این روز دمای استان کرمان منفی چهار درجه سانتیگراد بود و حداکثر به ۲۰ درجه سانتیگراد رسیده و ۱.۸ میلیمتر بارش داشته است.

 

سلاجقه اظهار کرد: در بازه زمانی اول تا ششم آذرماه سال گذشته هر روز باران داشته‌ایم و مجموع بارش در شش روز ۱۱.۹ میلیمتر بوده است.

 

وی افزود: از روز شنبه کمی از میزان سرمای هوا در سطح استان کرمان کاسته می‌شود و با شرایط جوی موجود در جاده‌های کوهستانی، مه و لغزندگی جاده‌ها وجود خواهد داشت که لازم است رانندگان به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

 

وی گفت: گلخانه‌داران و دامداری‌ها نیز باید به تنظیم دمای محیط دقت لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/