دکتر یزدانی در گفتگو با صدای زرند:

نگرانی پرسنل بیمارستان سینا بی‌دلیل است / تعطیلی بیمارستان سینا یک تصمیم استانی و کشوری و طبق نظر کارشناسان بوده است

دکتر یزدانی رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند بیان داشت: همیشه تغییر شرایط کاری و حتی زندگی، با برخی نارضایتی‌ها و و نگرانی‌هایی همراه خواهد بود که این موضوع در مورد کارکنان و پرستاران بیمارستان سینا نیز ایجاد شده است که فکر می‌کنم اگر این افراد کمی صبور باشند متوجه خواهند شد که نگرانی آ‌ن‌ها بی‌دلیل بوده است.

در پی اعتراض کارکنان و پرستاران بیمارستان سینا زرند و تجمع جمعی از آنان صبح امروز در فرمانداری شهرستان زرند، دکتر مصطفی یزدانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند در گفتگو با صدای زرند اظهار داشت: نگرانی پرسنل بیمارستان سینای زرند بیشتر بخاطر تغییر شرایطی است که ایجاد شده و به نظر نگرانی این عزیزان بی‌مورد است و هیچگونه تغییری در مزایا و امنیت شغلی آنان ایجاد نخواهد شد.

 

dr-yazdani_sz65s21d01دکتر یزدانی بیان داشت: همیشه تغییر شرایط کاری و حتی زندگی، با برخی نارضایتی‌ها و و نگرانی‌هایی همراه خواهد بود که این موضوع در مورد کارکنان و پرستاران بیمارستان سینا نیز ایجاد شده است که فکر می‌کنم اگر این افراد کمی صبور باشند متوجه خواهند شد که نگرانی آ‌ن‌ها بی‌دلیل بوده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند افزود: بعد از زلزله‌های اخیر در شهرستان زرند و با توجه به شرایط غیرایمن ساختمان بیمارستان سینا و با نظر کارشناسی و تصمیم افراد مسئول از جمله افرادی از استانداری و حتی کارشناسان کشوری متخصص در این حیطه، تصمیم به تعطیلی بخش‌هایی از این بیمارستان شد و ما برای اینکه بتوانیم نیروهای خود را حفظ کنیم و شرایط درمانی شهرستان هم زیاد دچار کمبود نشود تصمیم گرفتیم بخشی از پرسنل بیمارستان را به بیمارستان امام علی (ع) زرند (تامین اجتماعی)‌ منتقل کنیم.

 

وی گفت: اینکه تصمیم گرفته شده است افراد با سابقه و سوپروایزرها در بیمارستان سینا باقی بمانند و برخی دیگر از افراد به بیمارستان امام علی (ع) بروند تنها بر اساس درخواست بیمارستان امام علی (ع) بوده است که از ما خواسته بودند که افراد با سابقه و سوپروایزها را نیاز ندارند و ما به همین دلیل این افراد را در بیمارستان سینا نگهداشتیم و در حال حاضر از آنان در بخش‌هایی که فعال هستند استفاده می‌کنیم.

 

یزدانی با بیان اینکه تمام پرسنلی که به بیمارستان امام علی (ع) منتقل شده‌اند، رسماً پرسنل بیمارستان سینا می‌باشند و تنها محل خدمت آن‌ها به طور موقت بیمارستان امام علی (ع) انتخاب شده است، افزود: برخی از این عزیزان نگران حقوق و مزایای خود هستند اما این تنها یک سوءبرداشت است که فکر می‌کنند بیمارستان امام علی (ع) قرار است مزایای آنان را پرداخت نکند. ما طی جلساتی که داشته‌ایم، مجوزهای لازم در این باره را گرفته‌ایم و قرار است حقوق مستمر و ثابت این افراد همچنان از سوی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شود و مزایای غیرمستمر این پرسنل نیز از سوی بیمارستان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد؛ که این موضوع نه تنها ضرری برای آن‌ها نخواهد داشت، بلکه شاید با توجه به بروز بودن سیستم سازمان تامین‌احتماعی از برخی لحاظ به نفع این افراد نیز باشد.

 

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زرند دلیل تجمع اعتراضی امروز در فرمانداری را نیز این سوءبرداشت‌های دانست و گفت: خوشبختانه معاون فرماندار آقای صادق زاده و رئیس بیمارستان سینا آقای دکتر کاویانی در جمع این افراد حاضر شدند و توضیحات لازم را در این زمینه به ایشان منتقل کرده‌اند و خوشبختانه همه چیز به خوبی به پایان رسیده است.

 

دکتر یزدانی در مورد احتمال قراردادی شدن افراد در انتقال به بیمارستان تامین اجتماعی نیز گفت: هیچ قراردادی با پرسنل بیمارستان سینا بسته نشده است بلکه تمام این افراد همچنان به طور رسمی پرسنل بیمارستان سینا محسوب می‌شوند و همانطور که گفتم حقوق مستمر آن‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه بحثی مبنی بر قراردادی شدن یا احتمالاً بیکار شدن این افراد وجود ندارد.

 

وی در مورد اینکه آیا قرار بوده است پرسنلی که از بیمارستان سینا به بیمارستان امام علی (ع) منتقل شدند به صورت مجزا از پرسنل بیمارستان امام علی (ع) فعالیت کنند؟ گفت: از ابتدا هم هیچ قراری مبنی بر مجزا بودن پرسنل بیمارستان سینا از پرسنل بیمارستان تامین اجتماعی نبوده است. تنها قرار بوده که بیمارستان امام علی (ع) ۸۰ تخت به سیستم خود اضافه کند و پرسنل ما نیز در بخش‌های مختلف تقسیم شوند. اصلاً این موضوع شدنی نیست که بخواهیم افراد در یک بیمارستان از هم جدا باشند. بخش‌های یک بیمارستان به هم مرتبط هستند و نمی‌توان یک گروه دیگر را اضافه کرد که به طور کلی سیستم مدیریتی جدایی داشته باشند. قرار شد که یک نظام واحد از لحاظ مالی و پرسنلی وجود داشته باشد. نمی‌توان این موضوع را حتی تصور کرد که در یک بیمارستان دو بخش مجزا از هم وجود داشته باشد. هر بیمارستان بخش‌های مختلفی دارد و پرسنل نیز رشته‌های مختلفی هستند؛ ما نمی‌توان در یک بیمارستان یک بخش مجزا ایجاد کنیم و افراد با رشته‌های مختلف را به آن بخش منتقل کنیم. فردی که در رشته‌ی علوم آزمایشگاهی است باید به آزمایشگاه برود یا فردی که تخصص اتاق عمل دارد باید به اتاق عمل برود و به همین ترتیب دیگر افراد نیز باید به بخش‌های مربوط به خود بروند. تنها قرار به ادغام بوده است و نه ایجاد یک بخش یا بیمارستان جدید در بیمارستان امام علی (ع).

 

دکتر یزدانی با بیان اینکه خوشبختانه اعتبار ساخت ساختمان جدید بیمارستان سینا نیز تصویب شده است اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی ساختمان جدید بیمارستان سینا باشیم و این مشکلات و سوءبرداشت‌ها نیز حل شود.

 

وی گفت: پیمانکار ساخت ساختمان بیمارستان که از سوی وزارت مسکن و شهرسازی می‌باشد گفته است تا ۶ ماه آینده ساختمان جدید بیمارستان را تحویل می‌دهند و ما نیز با پیگیری‌هایی که از طریق نماینده مردم در مجلس و فرماندار داریم تقاضا داریم که کار ساخت این ساختمان به صورت ۳ شیفت انجام شود تا ان‌شاالله اردیبهشت‌ماه بتوانیم ساختمان بیمارستان را تحویل بگیریم و به سرعت از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به تجهیز امکانات آن نماییم.

 

انتهای پیام/