علیزاده معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان:

پیش‌گیری بهتر از درمان است/ آشنایی دانش‌آموزان زرندی برای مقابله با زلزله (+تصاویر)

علیزاده معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: همیشه پیش‌گیری بهتر از درمان است و در این طرح قرار است حدود ۱۶هزار دانش‌آموز زرندی و کودکان در مهدهای کودک با نکات مقابله با زلزله آشنا شوند.

علیزاده معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: همیشه پیش‌گیری بهتر از درمان است و در این طرح قرار است حدود ۱۶هزار دانش‌آموز زرندی و کودکان در مهدهای کودک با نکات مقابله با زلزله آشنا شوند.

 

amozesh-helalahmar-medars-950817_-1

 

“کیوان علیزاده” معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفتگو با خبرنگار صدای زرند گفت: با اشاره به لرزه‌های اخیر در شهرستان زرند بیان داشت: متاسفانه در اثر این لرزه‌ها یک ترس کاذب در بین مردم زرند ایجاد شد، که فکر می‌کردند این لرزه‌ها پیش لرزه یک زلزه بزرگ‌تر می‌باشد و ما نیز برای آشنایی مردم با برخی نکات مهم در زمان زلزله و با هدف کاهش شدت ترس مردم جامعه هدف خود را دانش‌آموزان انتخاب کردیم تا بتوانیم با آموزش این عزیزان بخشی از نکات مهم را به این طریق به خانواده‌ها انتقال دهیم.

 

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۴ هزار دانش‌آموز با این آموزش‌های آشنا شده‌اند، اظهار داشت: یکی از فعالترین شاخه‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر شاخه دانش‌آموزی است و از آنجایی که دانش‌آموزان می‌توانند انتقال‌دهنده پیام ما در خانواده‌های خود باشند و یک آرامش نسبی در خانواده ایجاد کند به طور خلاصه یک آموزش خیلی مختصر طراحی کرده‌ایم و در واقع از بین آموزش‌های مختلف در زمینه زلزله گلچینی را طی حدود ۲۰ دقیقه توسط مربیان به بچه‌ها آموزش می‌دهند و این طرح طی هفته قرار است که حدود ۱۶هزار نفر از دانش‌آموزان شهر زرند و روستاهای اطراف را با نکات مهم مقابله با زلزله آشنا کند.

 

علیزاده گفت: این طرح در تمامی سطوح مدارس و مهدهای کودک برگزار می‌شود و به زبان خیلی ساده‌تر برای بچه‌های کم سن و سال هم توضیح داده می‌شود که در زمان حادثه چه کارهایی نباید انجام داد و چه کارهایی را باید انجام داد و کی باید از ساختمان خارج شد و مسائلی از این دست به تمامی افراد هدف ما، آموزش داده می‌شود.

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنین گفت: حدود ۶۰ نفر از مربیان در این طرح از کرمان و بقیه هم از شهرستان زرند هستند و هفته قبل به تمامی آن‌ها یک آموزش کلی در این مورد داده شده است تا بتوانند هدف ما را به دانش‌آموزان در زمان مشخص انتقال دهند که زیاد هم مزاحم کلاس درس دانش‌آموزان و معلمان نشویم.

 

ایشان اظهار داشت: همیشه پیش‌گیری بهتر از درمان است و قرار نیست تنها در زمان حادثه ما به فکر پیش‌گیری باشیم. آموزش کاری که می‌کند این است که عمل ما را در زمان بروز حادثه بهتر می‌کند تا خسارت مالی و جانی کمتری داشته باشیم.

 

وی در پایان گفت: بسیاری از حوادث و خسارت معمولا در اثر ناآگاهی مردم و عدم آموزش حاصل می‌شود که با آموزش افراد می‌توانیم بسیاری از این خسارات را کاهش دهیم.

 

amozesh-helalahmar-medars-950817_-2

amozesh-helalahmar-medars-950817_-3

amozesh-helalahmar-medars-950817_-4

amozesh-helalahmar-medars-950817_-5

amozesh-helalahmar-medars-950817_-6

amozesh-helalahmar-medars-950817_-7

amozesh-helalahmar-medars-950817_-8

amozesh-helalahmar-medars-950817_-9

amozesh-helalahmar-medars-950817_-10

amozesh-helalahmar-medars-950817_-11

 

انتهای پیام/