درس بزرگ عاشورا این است که گول دشمن را نخوریم

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته با عرض تسلیت ماه محرم بخصوص تاسوعا وعاشوراء حسینی به همه عزاداران حسینی اظهارداشت: درس بزرگ عاشورا این است که گول دشمن را نخوریم ولی فقیه زمان خود پیروی کنیم و از یزیدیان دوری کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند گفت: درس بزرگ عاشورا این است که گول دشمن را نخوریم.

 

ebrahimi_001

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته با عرض تسلیت ماه محرم بخصوص تاسوعا وعاشوراء حسینی به همه عزاداران حسینی اظهارداشت: درس بزرگ عاشورا این است که گول دشمن را نخوریم ولی فقیه زمان خود پیروی کنیم و از یزیدیان دوری کنیم.

 

وی با تمسک کردن به روایتی از حضرت موسی(ع)گفت: روزی حضرت موسی(ع) پرسید از خدا چه امتیازاتی امت محمد(ص) نسبت به امت من دارند من می خواهم به امتم یاد بدهم تا عمل کنند خداوند فرمود ۱۰ ویژگی که یکی از ویژگی های بسیار مهم که باعث برتر ی آنها می شود عاشوراء است حضرت موسی(ع) پرسید عاشوراء چیست؟ خداوند فرمود تباکی کردن و گریه کردن برای فرزندی از نسل حضرت محمد(ص) در آن روز هیچ بنده ای نیست که گریه و تباکی و عزاداری کند مگر بهشت بر او واجب شود.

 

امام  جمعه زرند در اهمیت مجلس بر پا کردن برای اهلبیت گفت: اهلبیت مجالسی که احیاءکننده ی امرشان است خیلی دوست دارند که می فرمایند; هیچ بنده ای نیست که مقداری از مالش را انفاق کند در راه زنده نگه داشتن وبرپایی مجلس برای اهلبیت مگر خداوند به ۷۰برابر جبران کند و از گناهان پاک شود و عزاداران برای اهلبیت ثواب شهید را دارند.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان تصریح کرد: مسئولان هیئت ها قدر این جوانان را بدانند و به آنان بهاء بدهند که اگر جوانی هم کمی آلوده باشد مجلس امام حسین(ع) قلب او را جلا می دهد و روشن می کند و جوانان را تشویق کندتا از مفاهیم دینی که سخنرانان و واعظان در منابر بیان می کنند استفاده کنند تا مسائل اعتقادی و شرعی را یاد بگیرند.

 

ebrahimi_02

 

وی ادامه داد: در واقع شور حسینی باید کنار شعور حسینی باشد تا جوان ما مرد زن ما حسینی پیرو ولی فقیه بارآید بعضی از مسئولان هیئت اشتباه عمل می کنند واعظ را قبل از مداح می گذارند تا واعظ که چندین سال عمرش را در یادگیری معارف اللهی گذرانده مجلس را گرم کند برای مداح این اشتباه است که جوانان را از منبر و روحانی جدا کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: سخنران و مداح باید چیزی داخل مجلس بخوانند تا روح تدین، شجاعت، غیرت، حماسه در مردم دمیده شود باید مجالس مردم را با اهداف امام حسین نزدیک کنند درس تولی از رهبر ودشمنی با استکبار جهانی یاد بدهند عده ای داخل کشور به ظاهر حرف رهبر را بازگو می کنند.

 

وی افزود: رهبر بزرگ ایران الامام خامنه حفظ الله فرمودند: امریکا قابل اعتماد نیست ولی در باطن نمی خواهند بفهمند دست دوستی به طرفش دراز می کنند و او را دوستی دلسوز می دانند ما بارها چه قبل انقلاب چه بعد انقلاب و در قضیه برجام بی سر انجام و دیدیم که امریکا دشمن خون خوار این مملکت قابل اعتماد نیست ولی چه کنیم که عده ای نمی خواهند بفهمند با وجود بد عهدی باز دم از ارتباط می زنند حضرت امام (ره) فرمودند امریکا شیطان بزرگ است از او دوری کنیم.

 

امام جمعه زرند گفت: دولت چرا در معرفی کردن و برخورد قانونی و دینی با کسانی که حقوق نجومی گرفتن تعلل وکم کاری می کند بالغ بر۴۰۰نفر هستند ولی اعلام می کنند ۵۰،۴۰نفر فقط یک معاون یکی از دستگاها۲۶۰میلیون پاداش گرفته است این ها را که باید پیگیری کند خواست رهبر و همه مردم ولایت مدار این است که اشخاص شناسایی به مردم معرفی عزل ومحاکمه شرعی وقانونی شوند این هم یکی از درسهای عاشوراء است که حق مردم را نگذارند عده ای اشرافگرا پایمال کنند.

 

انتهای پیام/