با همکاری همه دستگاه ها و کشاورزان بازار جهانی پسته احیا می‌شود

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما خیلی راحت می توانیم بازار جهانی پسته را به نفع خود احیا کنیم که لازمه آن همکاری همه دستگاه ها و کشاورزان است.

به گزارش صدای زرند، دکتر حسین امیری خامکانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه شهرستان زرند در تب و تاب جمع‌آوری پسته است افزود: پسته یکی از محصولات استراتژیک کشور و شهرستان زرند می‌باشد.

 

amiriوی در خصوص قیمت پسته گفت: همکاری و همدلی بین مسئولان، کشاورزان و تعاونی‌ها باید باشد تا قیمت پسته افت نکند.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت تصریح کرد: با توجه با چالش اقتصادی که در کشور به وجود آمده پسته نیز همانند همه بخش ها دچار چالش اقتصادی شده است.

 

امیری با اشاره به اینکه آمریکا برنامه‌هایی را برای گرفتن بازار جهانی پسته دارد افزود: در دوران تحریم بازار پسته ما متضرر شد و آمریکا رقیب سرسخت ما در پسته، تولید پسته خود را در این چند سال افزایش داد.

 

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دولت خواسته‌ایم که ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای خرید پستی تامین کنند تا خرید و فروش پسته به واسطه گری نیفتد.

 

امیری با اشاره به هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه امیدواریم که در این هفته بتوانیم یادآور دوران دفاع مقدس و از خود گذشتگی های شهدا باشیم، ادامه داد: به برکت ایثارگری تجربه دفاعی بالایی را در کشور داریم و با الگو گرفتن از دفاع مقدس امنیت خوبی داریم که این امنیت زبان زد دنیاست.

 

انتهای پیام/