فرهنگ دفاع مقدس الگویی برای مردم منطقه است/ امام جمعه زرند خواستار جلوگیری از سودجویی دلالان در بخش کشاورزی شد

امام جمعه زرند با اشاره به فصل برداشت محصول پسته خواستار توجه جدی مسئولان استان به جلوگیری از سودجویی دلالان شد.

امام جمعه زرند با اشاره به فصل برداشت محصول پسته خواستار توجه جدی مسئولان استان به جلوگیری از سودجویی دلالان شد.

 

Ebrahimi1

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فصل برداشت محصول پسته خواستار توجه جدی استاندار کرمان در جلوگیری از سودجویی دلالان شد.

 

وی با بیان اینکه با همه تأکیداتی که در زمینه حمایت از قشر زحمتکش و مظلوم کشاورزان شده است، باز هم شاهد هستیم که با فرا رسیدن فصل برداشت پسته به جای اینکه منفعت دست‌رنج یک ساله کشاورزان در جیب خودشان باشد، باز هم دلالان سودجو وارد عرصه شده و حاصل دست‌رنج کشاورزان را با قیمت ناچیزی به جیب می‌زنند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: کشاورزان زحمتکش ما پس از یک سال تلاش حالا که فصل برداشت محصول فرا رسیده، دلالان سودجو پسته کشاورزان را با قیمت حدود ۲۵ هزار تومان خریداری می‌کنند، این در حالی است که برای کشاورز حدود ۲۴ هزار تومان هزینه داشته است و باید استاندار کرمان با فعال کردن شرکت‌های تعاونی و خرید پسته کشاورزان دست دلالان سودجو را کوتاه کند.

 

امام جمعه زرند با اشاره به بحران کم‌آبی در منطقه و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی بیان کرد: اگر چاره‌اندیشی در مصرف آب انجام نشود در آینده تمام سرمایه‌های ما از بین می‌رود.

 

وی با بیان اینکه در گذشته در هر روستایی قنات آب وجود داشت و مردم به کشاورزی فعالیت داشتند، اما در سال‌های اخیر حجم گسترده‌ای از حفر چاه‌های کشاورزی در این شهرستان انجام شده است، اما در زمینه فرهنگ استفاده از آب کار نشده است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در استان‌ها آبیاری‌های نوین سرلوحه کار کشاورزان است، اظهارکرد: لذا ضرورت دارد در شهرستان زرند آبیاری نوین و قطره‌ای جایگزین آبیاری غرق‌آبی شود.

 

امام جمعه زرند در بخشی از سخنانش به بحث زکات اشاره کرد و کشاورزان را به پرداخت زکات برای برکت در تولید سفارش کرد.

 

وی با گرامیداشت فرا رسیدن عید غدیر، این عید را بالاترین و والاترین رخدادی دانست که توسط پیامبر اکرم(ص) ظهور و بروز کرده است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه همه هدف عید غدیر عدالت است و همه مدیران در بحث عدالت باید تلاش مضاعف داشته باشند، تأکید کرد: عید غدیر تنها یک جریان تاریخی نیست، بلکه نشانه‌ای از جامع بودن دین اسلام است که باید در سایه فرهنگ غدیر و در راستای وحدت و عدالت امت اسلامی گام بر داریم.

 

امام جمعه زرند با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بر لزوم آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام تأکید کرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس، الگویی برای مردم منطقه و خاطره‌ای تلخ برای استکبار جهانی است.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: امروز بسیجیان مانند هشت سال دفاع مقدس بار اصلی حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارند و تاکنون این رسالت را به خوبی در عرصه‌های مختلف انجام دادند.

 

انتهای پیام/