ورود مردم در روند توسعه ورزش لازم است | جنگ اقتصادی در سال های گذشته ضربه شدیدی به بخش های مختلف زده است

وی حضور مردم در توسعه ورزش را مهم دانست و افزود: مطمئناً حضور دولت به تنهایی نمی تواند راهکار مناسبی باشد و در حال حاضر هم اگر به طرح های زیربنایی در ورزش نظیر احداث زمین ها و سالن های ورزشی در شهرستان نگاهی داشته باشیم هر کجا که مردم ورود کردند روند کار بسیار سریع و مناسب پیش رفته است.

طی جلسه ای مشکلات ورزشی شهرستان زرند با  حضور روسای و نمایندگان هیات ها ورزشی، قهرمانان ورزشی و همچنین نمایندگان سازمان های مردم نهاد (سمن) با دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و علی صادق زاده معاون فرماندار زرند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

 

Dr.Amiri1_به گزارش صدای زرند، در این جلسه تعدادی از نمایندگان هیات ورزشی و سمن های حاضر در جلسه به ارائه مشکلات پیرامون ورزش و مشکلات فرهنگی جوانان شهرستان پرداختند و با توجه به روند صنعتی شدن شهرستان زرند خواستار پیگیری حضور کارخانه های صنعتی زرند در بحث اسانسرینگ برای حمایت مالی از ورزش و توسعه فرهنگی شهرستان شدند.

 

دکتر حسین امیری در این جلسه ضمن تایید وجود مشکلات متعدد پیرامون ورزش کشور به ویژه برای حضور قهرمانان کشوری در مسابقات جهانی و منطقه ای اظهار داشت: امیدواریم که همیشه تنها نیمه خالی لیوان را نبینیم و بتوانیم نماینده ی خوبی از جامعه ورزش و جوانان شهرستان باشیم. هفته آینده ما در بحث ورزش همگانی شاهد پیاده روی خانوادگی خواهیم که به طور مستقیم از شبکه سراسری نیز پخش خواهد شد. امیدواریم در این ۲ ساعت که ما روی آنتن هستیم بتوانیم چهره ی خوبی از ورزش و توانمندی های ورزشی شهرستان را به هموطنان نشان دهیم.

 

دکتر امیری گفت: متاسفانه ما همیشه می خواهیم تمام مشکلات را خیلی سریع حل کنیم که مطمئناً بیان تمام مشکلات به صورت یکجا و ندیدن کارهایی که انجام شده است نمی تواند راهکار درسی باشد. جلسات و پیگیری هایی در زمینه ورزش انجام می دهیم و با وجود شرایط مالی کنونی امیدواریم بتوانیم مشکلات را به صورت پله به پله حل و فصل کنیم.

 

ایشان گفت: در گذشته ما مشکلات آب و برق و مشکلات اولیه مردم را داشتیم که اکنون خوشحالیم شاهد این هستیم که از لحاظ برق به روستاهای یک و دو خانوار هم می توانیم برق برسانی و در زمینه گاز هم پیشرفت های خوبی داشته ایم و نیازهای غیرضروری مردم نظیر وجود اینترنت پرسرعت هم در حال توسعه خوبی در بین روستاهای مختلف شهرستان هستیم.

 

نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: در جلسه ای که چند روز اخیر با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان هم از رکود اقتصادی سخن هایی گفتند که این نشان می دهد مشکل فقط مربوط به شهرستان زرند و استان کرمان نیست و کل کشور درگیر این مشکلات هستند که با توان و غیریتی که در بین مردم ما هست و با تلاش باید مشکلات را رفع کنیم.

 

امیری افزود: کارخانه های صنعتی موجود در شهرستان در برنامه های کاری و مدیریتی خود حضور در بحث فرهنگی و ورزشی شهرستان را دارند و کارهایی که تاکنون انجام داده اند نیز گواه این حرف است.

 

رئیس مجمع نمایندگان کرمان با بیان اینکه جنگ اقتصادی در سال های گذشته ضربه شدیدی به بخش های مختلف زده است، گفت: کشور چندین سال درگیر یک جنگ و بیماری اقتصادی بوده است و ما مشکلات زیادی در زمینه اقتصادی داریم که امیدواریم بتوانیم با تلاش تمامی بخش ها شاهد بهبود شرایط مالی بنگاه های اقتصادی و فعالیت های فرهنگی و ورزشی باشیم.

 

دکتر امیری گفت: ما در جلسات مختلف که حضور می یابیم دغدغه ورزشکاران را نیز منتقل می کنیم که امیدواریم با وجود شرایط مالی کنونی بتوانیم شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم. اما امیدواریم که با حضور شما عاشقان ورزش و حضور مردم بتوانیم شاهد تسریع در بهبود شرایط باشیم.

 

وی حضور مردم در توسعه ورزش را مهم دانست و افزود: مطمئناً حضور دولت به تنهایی نمی تواند راهکار مناسبی باشد و در حال حاضر هم اگر به طرح های زیربنایی در ورزش نظیر احداث زمین ها و سالن های ورزشی در شهرستان نگاهی داشته باشیم هر کجا که مردم ورود کردند روند کار بسیار سریع و مناسب پیش رفته است.

 

دکتر امیری اظهار داشت: در زمینه تجلیل از فعالین فرهنگی شهرستان برنامه ای در هفته آینده تدارک دیده شده است که امیدواریم در این مراسم هم بتوانیم از زحمات این دوستان تقدیر کنیم و هم بتوانیم با هم فکری و هم اندیشی مشکلات را در این زمینه مرتفع کنیم.

 

نماینده مردم در مجلس گفت: در زمینه بانوان هم شرایط چندان خوب نیست و با وجود اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند باید شرایط را برای حضور آنان در بخش های مختلف ورزشی و حتی اقتصادی و فرهنگی بیشتر مورد اهمیت قرار دهیم. که می توان با راه اندازی اتاق فکر در زمینه بانوان قدم خوبی در این مسیر برداریم.

 

ایشان در مورد تقسیم استان کرمان برای کاهش برخی مشکلات در زمینه ایاب و ذهاب تیم های ورزشی گفت: بله فاصله بین جنوبی ترین و شمالی ترین قسمت استان بسیار زیاد است که این موضوع مشکلاتی را در دیگر بخش های نیز ایجاد کرده است. هرچند با پیگیری های استاندار تلاش هایی برای رفع محرومیت زدایی جنوب استان انجام شده است اما ما گله ای که از دولت قبل هم داشتیم همین موضوع بود که یکی از دلایل محرومیت جنوب استان کرمان بزرگ بودن استان است و مدیریت مستقل در جنوب می تواند توان خود را برای رفع این محرومیت ها و محدودیت ها گذاشته تا شاهد توسعه این بخش نیز باشم و از طرفی در شمال استان هم با تمرکز مدیریت می توانیم شاهد توسعه بیشتر باشیم.

 

انتهای پیام/