آبیاری نوین اولویت برنامه‌ در کشاورزی زرند است

فرماندار زرند گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و عدم وجود منابع آبی در این شهرستان آبیاری نوین در اولویت برنامه‌های مسؤولان است.

فرماندار زرند گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و عدم وجود منابع آبی در این شهرستان آبیاری نوین در اولویت برنامه‌های مسؤولان است.

 

abyari-yazdanabad_02

 

به گزارش صدای زرند، “حبیب‌ الله خنجری” فرماندار زرند در حاشیه افتتاح سیستم آبیاری تحت فشار در قسمتی از باغ‌های بخش یزدان‌آباد این شهرستان اظهار داشت: این طرح در ۴۸ هکتار از باغ‌های پسته این بخش با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

 

وی اجرای این طرح‌ها را موجب افزایش راندمان تولید و یکنواختی در کشت دانست و گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و عدم وجود منابع آبی در شهرستان زرند آبیاری تحت فشار یکی از بهترین روش‌های آبیاری نوین است که در اولویت برنامه‌های مسؤولان اجرایی شهرستان و جهاد کشاورزی قرار دارد.

 

فرماندار زرند افزود: بالا بردن راندمان آبیاری در حدود ۹۰ درصد، افزایش کمی و کیفی محصول، استفاده بهینه از آب موجود و کاهش هزینه‌های کارگری از جمله مزایای اجرای این طرح‌ها است.

 

“علی زارعی” مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز اظهار کرد: کشاورزان و باغداران با الگو قراردادن این طرح‌ها موجب پایداری سفره آب زیرزمینی شوند.

 

وی اظهار کرد: همه باغداران اعم از مالکان عمده و خرده مالکان می‌توانند با اجرای طرح‌های مشابه به افزایش راندمان آب کمک کنند و شاهد افزایش چشمگیر تولید محصول خود باشند.

 

 

abyari-yazdanabad_01

 

حجت الاسلام والمسلمین “علیرضا سهرابی” امام جمعه یزدان آباد با اشاره به آیات و روایات، گفت: اسراف در دین اسلام نهی شده و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

وی افزود: آب مایه حیات بشر است، باید همه با هم در مصرف بهینه آن کوشا باشیم.

 

امام جمعه یزدان آباد ابراز امیدواری کرد در سال اقتصاد مقاومتی به فرامین رهبر انقلاب بیش از پیش جامه عمل پوشیده تا کشور بسوی خود کفایی کامل گام بردارد.

 

“ابوذر شهابی” بخشدار یزدان آباد گفت: ما در منطقه گرم و خشک هستیم، در چند سال اخیر با مشکلات زیادی روبرو بوده و هستیم، بیایید همه با هم آب موجود را مدیریت کنیم و از طرح های جهاد کشاورزی استقبال کنیم.

 

انتهای پیام/