برگزاری جشن گلریزان در ششمین روز از ماه رمضان در زرند

مدیرعامل ستاد دیه کشور از برگزاری بیست و نهمین جشن گلریزان در ۲۳ خرداد ماه مصادف با ششم ماه مبارک رمضان در ۱۰ شهرستان، استان کرمان خبر داد.

 مدیرعامل ستاد دیه کشور از برگزاری بیست و نهمین جشن گلریزان در ۲۳ خرداد ماه مصادف با ششم ماه مبارک رمضان در ۱۰ شهرستان، استان کرمان خبر داد.

 

جشن-گلریزان

 

به گزارش صدای زرند، “سید اسدالله جولایی” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: کرمان، جیرفت، رفسنجان، بافت، بم، شهر بابک، منوجان، سیرجان، زرند و کهنوج شهرستان هایی هستند که امسال برای اولین بار در ماه رمضان میزبان جشن گلریزان خواهند بود. تا سال گذشته در این استان‌ها در ماه رمضان جشن گلریزان برگزار نمی شد و در شب میلاد امام حسن(ع) مصادف با ۱۵ ماه رمضان، قرار است ۱۰ جشن در یک روز برگزار کنند.

 

وی یادآور شد: دقیقا مشخص نیست که در ماه رمضان امسال چند نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد می‌شوند؛ زیرا تغلیظ مبلغ دیه و نتیجه تلاش گروه‌های صلح و سازش در پایان ماه مشخص می‌شود.

 

جولایی ادامه داد: در سال گذشته در ۲۲۵ نقطه کشور از جمله شهرستان‌های محروم سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان نیز میزبان جشن گلریزانی بودیم که زمینه رهایی بسیاری از مددجویان واجد شرایط فراهم شد.

 

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آمار ۷ هزار و ۵۸۸ نفری مددجویان جرایم غیرعمد در کشور گفت: سال گذشته با برپایی جشن‌های گلریزان ویژه ماه رمضان و دریافت کمک‌های پربرکت مقام معظم رهبری، روسای سه قوه، نمایندگان مجلس و مردم شریف و نیکوکار ایران اسلامی به طور تقریبی زمینه آزادی ۱۴ درصدی محکومان نیازمند فراهم شد که امید است این روند در سال جاری بیشتر شود. همچنین در سال گذشته ستادهای دیه شعب استانی با برپایی ۲۶۳ جشن گلریزان با اولویت بخشی به سرپرستان خانواده و زندانیان زن کشور، موجبات رهایی ۱۰۸۰ نفر زندانی نیازمند را در ماه رمضان سال ۹۴ فراهم کردند.

 

وی تصریح کرد: از مجموع مبلغ اهدایی نیکوکاران در رمضان سال گذشته به ترتیب استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، ‌آذربایجان شرقی، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌رضوی بیشترین کمک را در جشن‌های گلریزان برگزار شده به خود اختصاص داده‌ و در طول این ماه نیز، استان بوشهر با برگزاری ۲۵ جشن و استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۲۱ و ۱۹ همایش میزبان بیشترین تعداد مراسم گلریزان بودند.

 

وی یادآور شد: سامانه #۷۷۷۷*۷۸۰* به عنوان راحت ترین سامانه دریافت وجوهات مردمی از طریق تلفن همراه است که تاکنون بیش از ۳۵ هزار نیکوکار از سراسر کشور در کمترین زمان و بدون هزینه از طریق این سامانه مبالغ خود را از یک‌هزار تا چند میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد واریز کرده‌اند.

 

جولایی گفت: ستادهای دیه شعب استانی طی ۶ سال گذشته با برگزاری بیش از ۱۵۲۰ جشن گلریزان در سطح کشور موجبات آزادی قریب به ۴۹ هزار نفر از زندانیان نیازمند و آبرومند کشور را فراهم کرده‌اند.

 

انتهای پیام/