قرآن زبان ارتباط خالق و مخلوق است

سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قران و معارف اسلامی دانش آموزان در رشته های تفسیر قران، انشای نماز و مداحی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولین اجرایی شهرستان زرند در دبیرستان ولایت این شهرستان برگزار شد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در افتتاحیه مسابقات سراسری قران و معارف اسلامی دانش آموزان در زرند گفت: قرآن زبان ارتباط خالق و مخلوق است.

 

mohsen-biki

 

به گزارش صدای زرند، در ۹ اردیبهشت ماه سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قران و معارف اسلامی دانش آموزان در رشته های تفسیر قران، انشای نماز و مداحی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، فرماندار زرند، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس و جمعی از مسئولین اجرایی این شهرستان در دبیرستان ولایت زرند برگزار شد.

 

“محمد محسن‌بیگی” مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان هدف و فلسفه برگزاری مسابقات قران را ارتباط  و انس بیشتر دانش آموزان با قران و احکام الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر نگاه ما به این مسابقات صرفا نگاه رقابت باشد در واقع از شناخت عمق معرفت قران محروم مانده ایم.

 

محسن بیگی در ادامه با اشاره به حدیث گهربار تقلین گفت: قران با همه قداست و ارزشی که دارد به تنهایی برای نجات بشر کافی نیست بلکه وجود امام معصوم به عنوان قران ناطق در کنار قران لازم است تا بشر راه کمال خود را بیابد.

 

وی افزود: اگر ارتباط بین قران و عترت را ارج نهیم و به فرامین این دو هدیه گرامی خداوند تمسک جوییم قطعا جامعه اسلامی راه رشد و سعادت خود را دوباره پیدا خواهد کرد و به کمال خواهد رسید.

 

“حمید صادقی زاده” مدیر آموزش و پرورش زرند نیز با ابراز خرسندی از استقبال باشکوه دانش آموزان سراسر استان کرمان از مسابقات قران و معارف اسلامی گفت: هدف از برگزاری این گونه مسابقات استفاده از اندیشه های متفاوتی است که در جامعه وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: ما باید به بهترین شکل ارزش های قرانی را در جامعه گسترش بدهیم و برای تحقق این هدف نیاز به نیروی جوانان پاک و مخلصی همچون دانش اموزان داریم.

 

اجرای سرود و ریختن گل بر سر دانش آموزان و خوش آمد گویی به آنها از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

لازم به ذکر است، مسابقات سراسری قران هر ساله در دو بخش دختران و پسران در رشته های مختلف در شهرستان های استان کرمان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/