قرارداد کارگران واگن سازی زرند تمدید شد! / تعدیل نیرو غیر قانونی بوده است / پرداخت ۱۱ میلیارد تومان به حساب کارخانه واگن سازی تکذیب شد!

علی صادق زاده معاون سیاسی فرماندار زرند اظهار داشت: در حال حاضر مشکل اخراج کارگران واگن سازی زرند حل و فصل شده است و من امروز با حضور در جمع کارگران اخراجی و خانواده های آنان که جلوی کارخانه اعتصاب کرده بودند خبر تمدید قرارداد آنان را برای ۳ ماه دیگر به آنان دادم و ان شاءا… بعد از پایان این سه ماه قراردادها مجدداً تمدید خواهد شد.

مدیران کارخانه واگن سازی زرند به دلیل وجود مشکلات مالی و عدم نقدینگی کافی، در هفته های گذشته ۳۹ کارگر از این کارخانه را اخراج کردند که این موضوع سبب اعتصاب و تجمع کارگران و خانواده های آنان جلوی درب ورودی این کارخانه شده بود. خبرهای رسیده نشان می دهد این مشکل با پیگیری و رایزنی مسئولین شهرستانی موقتاً حل شده است.

 

به گزارش صدای زرند علی صادق زاده معاون سیاسی فرماندار زرند در این باره اظهار داشت: در حال حاضر مشکل اخراج کارگران واگن سازی زرند حل و فصل شده است و من امروز با حضور در جمع کارگران اخراجی و خانواده های آنان که جلوی کارخانه اعتصاب کرده بودند خبر تمدید قرارداد آنان را برای ۳ ماه دیگر به آنان دادم و ان شاءا… بعد از پایان این سه ماه قراردادها مجدداً تمدید خواهد شد.

 

Sadeghzade_VagonSazi545d

 

وی با بیان اینکه تعدیل نیرو غیر قانونی بوده است گفت: پیش از این نیز با ارسال مصوبه شورای تامین استان مبنی بر ممنوع بودن تعدیل نیرو به واحدهای صنعتی شهرستان بدون هماهنگی فرمانداری ها به آنان گفته بودیم حق تعدیل نیرو ندارند و در حال حاضر هم مقاومت کردیم که خوشبختانه مشکل حل و فصل شد.

 

صادق زاده دلیل اصلی تعدیل نیرو توسط کارخانه واگن سازی زرند را به کاهش نقدینگی این کارخانه ارتباط داد و افزود: متاسفانه پرداخت هزینه های تولید محصولات این کارخانه توسط مصرف کنندگان به طور مناسبی انجام نمی شود ولی در هر صورت تعدیل نیرو هم توجیه پذیر نمی باشد و همانطور که کارگران پیش از این با مشکلات و شرایط کارخانه ساخته اند، در حال حاضر هم کارخانه باید شرایط کارگران را درک کند و تعدیل نیرو کار درستی نمی تواند باشد.

 

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلسدکتر حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با صدای زرند اظهار داشت: رکود اقتصادی کشور در چند سال اخیر حاکم بوده است و شرکت ها با وجود تولید و فروش کالا یکدیگر توان وصول طلب خود را ندارند و دولت و تمامی قوا نیز در حال تلاش برای رفع این مشکل می باشند.

 

دکتر امیری گفت: کارخانه واگن سازی زرند از بخش های مختلف نظیر متروی تهران، بنیاد مستضعفان و متروی فارس طلب زیادی دارد و من نیز بارها از کانال های مختلف برای وصول بدهی این کارخانه تلاش کرده ام که این موضوع چندان نتیجه نداشته است و به همین دلیل این کارخانه با مشکل نقدینگی مواجه بوده و در تامین مواد اولیه و پرداخت حقوق کارکنان خود به مشکل برخورده است.

 

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: بارها از مدیران کارخانه واگن سازی زرند خواسته ایم که از کارگران خود که در خط مقدم تولید کارخانه قرار دارند تعدیل نکنند و تا می توانند از نیروهای ستادی خود در تهران تعدیل را انجام دهند و تا حدودی هم این کار را انجام داده اند و برخی از نیروهای ستادی خود را نیز کاهش داده اند.

 

ایشان بیان داشت: به هر صورت مشکل کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی کشور یک مشکل مهم در سیستم اقتصادی کشور محسوب می شود و قوای سه گانه و نهادهای حکومتی باید دست به دست هم دهند و در چارچوب اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری کشور را از رکود درآورند و با اشتغالزایی موجب ایجاد رونق اقتصادی در کشور شوند.

 

نماینده مردم زرند در مجلس در مورد ۱۱ میلیارد تومانی که پیش از این از زبان اعتصاب کنندگان به عنوان وصول طلب کارخانه واگن سازی با پیگیری ایشان به حساب کارخانه واریز شده است و این خبر از صدای زرند منتشر شده بود گفت: این موضوع صحت ندارد و من در این زمینه اطلاعی ندارم و احتمالاً یک سوء برداشت توسط مردم بوده است و من این موضوع را رد می کنم. اما به هر صورت پیگیری های زیادی برای رفع مشکل این کارخانه و دیگر واحدهای معدنی و صنعتی شهرستان زرند و کوهبنان انجام داده ام و تاکنون هم بخش زیادی از پرداخت حقوق ها توسط واحدهای صنعتی زرند نظیر کارخانه واگن سازی با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده صورت پذیرفته است که امیدواریم هر چه زودتر مشکلات اقتصادی تمامی واحدهای صنعتی و معدنی کشور حل و فصل شود.

 

انتهای پیام/