امروز جامعه اسلامی مدیون خون شهداست

نشست هم اندیشه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند، حبیب الله خنجری فرماندار، مهندس محمدی شهردار، عرب رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران شهرستان در محل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند برگزار شد.

نشست هم اندیشه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند، حبیب الله خنجری فرماندار، مهندس محمدی شهردار، عرب رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران شهرستان در محل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند برگزار شد.

 

neshast-shohada


به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی شهرداری زرند، مهندس “احمد محمدی” شهردار زرند در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی سال ۹۵ را سال شکوفائی فرهنگ شهید و شهادت دانست و گفت: شهرداری زرند آمادگی دارد تا در همه زمینه های فرهنگی و هنری در خصوص شهیدان گام بردارد.

 

شهردار زرند با اعلام اینکه این نهاد در همه زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری اماده خدمت به خانواده های شهیدان می باشد گفت:یکی از مهمترین برنامه های شهرداری در سال جدید ارائه یک راهکار مناسب جهت تمثال شهداء می باشد که در این راه نیازمند همراهی و همکاری همه مجموعه های اداری شهرستان می باشیم.

 

مهندس محمدی افزود: هر چند فعالیتهای خوبی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان در حال انجام می باشد و لی هنوز تا رسیدن به نقطه ایدآل و شناساندن اهداف مهم شهداء فاصله زیادی داریم.

 

وی به برنامه های دیگر شهرداری اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در دستور کار معاونت فنی و عمرانی و خدمات شهری شهرداری قرار گرفته است طرح بازسازی نمای ورودی و گلدسته های بهشت زهرا می باشد که امیدواریم به زودی این طرح که نمادی از شهید و شهادت می باشد اجرائی شود.

 

شهردار زرند در پایان اظهار داشت امروز جامعه اسلامی مدیون خون شهداست و ما باید با شناساندن هدفهای شهداء در راه تحقق آرمانهای آنان گام برداریم.

 

“عباس ایرانمنش” رئیس شورای شهر زرند نیز در این دیار گفت: شور وشوق مجموعه شهرداری در راه فعالیتهای عمرانی و فرهنگی قابل تقدیر است و این امر نشان می دهد که شهرداری در حال پویا شدن و رشد دوباره است.

 

وی ضمن تقدیر از فعالیتهای شهردار زرند گفت: همه ماوظیفه داریم تا نسبت به معرفی شهداء گام برداریم و این عزیزان را به شهروندان ومردم ایران بیش از بیش بشناسانیم.

 

“حسن عرب” رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند نیز در این نشست یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: به همت شهرداری و حمایتهای همه مدیران شهرستان در سال ۹۵ قصد ارائه برنامه های خوبی در راستای شناسائی شهیدان شهرستان داریم.

 

“حبیب الله خنجری” فرماندار زرند نیز ضمن ادعای احترام به مقام والای شهداء خواستار ارائه برنامه های جدید و نو برای معرفی بهتر شهداء شد و گفت: خدمت به خانواده های شهداء کمتر از خود شهادت نمی باشد.

 

خنجری فرماندار زرند در ادامه تصریح کرد: نصب تمثال مبارک شهداء در ورودی و خروجی های شهر می تواند در روحیه افراد شهر تاثیر مثبتی بگذارد.

 

فرماندار زرند گفت: جمع آوری خاطرات ،دست نوشته ها،عکس ها،وصیت نامه های شهداء را نیز باید در دستور کار این نهاد قرار دهیم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن از شهداء وفرهنگ شهادت استفاده نمائیم.

 

حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند نیز شهر زرند را به عنوان یکی از شهرهای مهم در بحث اهمیت به شهداء دانست و گفت: اگر امروز ایران اسلامی و مردمان این دیار حق نفس کشیدن دارند همه ازبرکت خون و مجاهدتهای این شهیدان می باشد.

 

وی نگاه به تمثال و عکس شهیدان را نیز بسیار ارزشمند توصیف کردو گفت: همه نهادهای دولتی باید در راستای شناساندن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند و در این راه از هیچ کمکی دریغ نکنند.

 

“سجاد منصوری” مدیر اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری زرند نیز از تشکیل چهارکمیته خبر داد و گفت: کمیته های خانواده های شهداء،اجرائی و ستادی ،کمیته فنی و عمرانی و کمیته هنری وزیبا شناسائی از جمله کمیته هائی هستند که در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعال خواهند شد.

 

وی گفت: سعی داریم با بهرگیری از تجارب همه اساتید و افراد اهل فن یک طراحی و المانهای زیبائی برای شهداء اماده و ارائه دهیم.

 

انتهای پیام/