خودرو فرسوده بنزین یورو ۵ هم بسوزد باز هوا را آلوده می کند

سخنگوی کمیسیون انرژِی مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی هوای کلان‌شهرها با بنزین غیراستاندارد گفت: روزانه در کشور ما ۸۰ تا ۹۲ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که حدود ۶۲ تا ۶۵ میلیون لیتر آن بنزین تولید داخل و مابقی وارداتی است.

مساله اصلاح سیستم گرمایشی و همچنین خودروهای فرسوده در آلودگی هوا نقش مهمی دارند و تنها باید تمامی ایراد از ناحیه نوع بنزین مصرفی دانست، چرا که این خودروها اگر بنزین یورو ۵ نیز بسوزند باز هوا را آلوده می کنند.

 

amiriبه گزارش صدای زرند، حسین امیری‌خامکانی‌، سخنگوی کمیسیون انرژِی مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی هوای کلان‌شهرها با بنزین غیراستاندارد گفت: روزانه در کشور ما ۸۰ تا ۹۲ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که حدود ۶۲ تا ۶۵ میلیون لیتر آن بنزین تولید داخل و مابقی وارداتی است.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: دو سال گذشته  دولت تصمیم به وارد کردن بنزین یورو ۴ گرفت و از سال گذشته تمامی محموله‌های وارد شده یورو ۴ است و تنها دو محموله بنزین یورو ۴ نبود که  آن هم برگشت داده شد.

 

وی ادامه داد: از تولیدی روزانه ۶۵ میلیون لیتر بنزین، ۲۰ میلیون لیتر آن یورو ۴ است علاوه بر این هنوز تولید و مصرف بنزین نیز ادامه داد.

 

رئیس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس همچنین افزود: پالایشگاه خلیج فارس تا انتهای سال ۹۵ به بهره‌برداری می رسد و با فعالیت این پالایشگاه نیاز ما به بنزین یورو ۴ مرتفع خواهد شد.

 

امیری خامکانی با اشاره به این که نباید تنها نوع بنزین را عامل آلودگی هوا دانست، تصریح کرد: آلودگی هوا را صرفاً مربوط به مقوله نوع بنزین دانستن غلط است چرا که عوامل متعددی بر آلودگی هوای کلان‌شهرها از جمله سیستم‌های گرمایشی و خودروهای فرسوده و موتورسیکلت‌ها اثر می گذارد.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: بیش از شش میلیون خودروی فرسوده در کشور در حال تردد هستند و باید به موضوع استانداردسازی خودروها توجه جدی شود چرا که این خودروها اگر بنزین یورو۵ نیز بسوزانند بازهوا را آلوده می کنند.

 

انتهای پیام/