نوروز روزی است که ما در آن منتظر ظهور قائم هستیم / با اقتصاد مقاومتی باید سایه نفت را از سر اقتصاد برداریم

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند گفت: امام صادق (ع) می فرمایند “نوروز روزی است که ما در آن منتظر ظهور قائم هستیم و در آن انتظار فرج حضرت مهدی موعود را داریم، نوروز از ایام ما اهل بیت و شیعیان ما است و توسط ایرانیان حفظ شده است”.

آخرین نماز جمعه سال ۱۳۹۴ به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه شهرستان زرند و با حضور پرشور مردم ولایی و دیندار این شهر در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

 

Ebrahimi1به گزارش صدای زرند، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند با استفاده از خطبه حضرت زهرا (س) در جمع زنان انصار و مهاجر به تبیین وضعیت مردم و شرایط اجتماع پرداخت و گفت: کلام حضرت زهرا (س) نشان می دهد که حق بر مدار امیرالمومنین است و هر جایی که امیرالمومنین باشد حق همان جا می باشد، ایشان نسبت به همه مردم خیر خواه و دلسوز بودند و با همه به عدالت برخورد می کردند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ضمن تبریک سال نو و عید نوروز به تمامی مردم و مسولان و نمازگزاران به اهمیت نوروز در روایات رسیده از اهل بیت اشاره کردند و اظهار داشت: در روایتی معلی ابن خنیس که از امام صادق (علیه السلام) نقل می کنند ایشان فرمودند “نوروز روز بندگی و شناخت خداوند است و نشان دهنده قدرت الهی است و نوروز روز ایمان به پیامبران و اهل بیت است و اولین روز طلوع خورشید و حرکت بادها و روز خلقت گل و گیاه توسط رب العالمین است”.

 

وی گفت: امام صادق (ع) در ادامه می فرمایند “نوروز روزی است که ما در آن منتظر ظهور قائم هستیم و در آن انتظار فرج حضرت مهدی موعود را داریم، نوروز از ایام ما اهل بیت و شیعیان ما است و توسط ایرانیان حفظ شده است”.

 

امام جمعه به اهمیت نوروز و سنت های آن اشاره کرد و گفت: نوروز روز رفع کدورت ها و سوء تفاهم بین دوستان و اقوام
و سر رسی به خانواده کم بضاعت و صله ارحام و ایجاد پیوند است که ما باید سعی کنیم در این راه گره گشایی کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی با اشاره به اتفاقات خوب و شیرین و گاها تلخ سال گذشته سال خوبی را برای همه آرزو کرد و در ادامه به مناسبت ملی شدن صنعت نفت و اهمیت طلای سیاه اشاره کرد و گفت: اقتصاد ما متکی به نفت است و دشمن با اینکه ما صاحب نفت هستیم انگار که نفت مال آن ها می باشد و هر موقع خواستند گران می کنند و هر موقع خواستند ارزان می کنند؛ هر موقع خواستند تحریم می کنند که ما باید با اقتصاد مقاومتی سایه نفت را از سر اقتصاد برداریم.

 

امام جمعه زرند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: خرید کالای وطنی موجب پیشرفت کشور می شود و مردم باید با خرید کالای ایرانی که در اختیار خودمان است  باعث  رونق کارخانجات و اشتغال جوانان ایرانی بشوند.

 

وی گفت: در سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری کلید واژه هایی وجود دارد که از آن جمله می توان به اقتصاد مقاومتی، استکبار ستیزی، جهاد علمی و مساله انقلابی بودن و انقلابی ماندن اشاره کرد و ما باید به آن ها اهمیت دهیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین با معرفی کتاب شعر شاعر زرندی جناب آقای ایرانمنش خواستار توجه مردم به این کتاب و خرید آن شد.

 

 

انتهای پیام/