اعزام ۲۳ هزار و ۴۵۴ نفر در سال جاری به خدمت سربازی در کرمان

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: ۲۳ هزار و ۴۵۴ نفر در سال جاری با هدف دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی و ایجاد آرامش برای ملت غیور و ولایت مدار کرمان به خدمت سربازی اعزام شده اند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ۲۳ هزار و ۴۵۴ نفر در سال جاری با هدف دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی و ایجاد آرامش برای ملت غیور و ولایت مدار کرمان به خدمت سربازی اعزام شده اند.

 

Mahmoud-parsa

 

به گزارش صدای زرند، سرهنگ “محمود پارسا” در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: برابر ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی ناجا آن دسته از متقاضیان خرید خدمت سربازی که در سال ۱۳۹۴ با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ ثبت نام کرده اند، همچنان به درخواست شان رسیدگی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: متقاضیانی که تا پایان سال ۹۴ دارای ۸ سال یا بیشتر از ۸ سال غیبت هستند مشمول این طرح خواهند شد.

 

پارسا در تشریح دلیل بلاتکلیفی برخی از متقاپیان بیان کرد: افرادی که در تهیه استعلام های اداره ثبت احوال، آموزش و پرورش و دانشگاه ها ناکام مانده اند و یا پیامک واریز وجوه به دست شان نرسیده و یا موفق به پرداخت آن نشده اند تا پایان سال برای تکمیل فرآیند زمان داشته اند.

 

وی در پاسخ به احتمال تمدید اجرای این طرح در سال آینده نیز گفت: با پیگیری های سازمان وظیفه عمومی ناجا به احتمال قوی این طرح در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت اما غیبت مشمولان به احتمال فراوان به ۹ سال غیبت افزایش می یابد.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: تا این لحظه بخشنامه و یا دستوری مبنی بر تایید دولت و یا مجلس شورای اسلامی برای تمدید این قانون صادر نشده است که در صورت تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی در ادامه به آمار معافیت هایی صادر شده در سال ۱۳۹۴ نیز اشاره کرد و گفت: در کل استان چهار هزار و ۹۲۵ نفر درخواست معافیت پزشکی و کفالت ارائه کرده بودند که در نهایت یک هزار و ۳۴۲ نفر با توجه به دستورالعمل ها و آئین نامه ها معافیت کفالت و یک هزار و ۸۴ نفر نیز معافیت پزشکی دریافت کردند.

 

پارسا در ادامه بیان کرد: ۲۳ هزار و ۴۵۴ نفر در سال جاری با هدف دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی و ایجاد آرامش برای ملت غیور و ولایت مدار کرمان به خدمت سربازی اعزام شده اند.

 

وی تصریح کرد: این نیرو ها به مراکز آموزش نیروهای سپاه، ناجا و ارتش اعزام شده اند که شش هزار و ۴۴۱ نفر زیر دیپلم، پنج هزار و ۲۸۶ نفر دیپلم و ۱۱ هزار و ۷۲۷ نفر نفر فازغ التحصیلان دانشگاهی بوده اند.

 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در پایان خدمت گذاری به میهن و مردم را افتخاری بزرگ خواند و افزود:امیدواریم بتوانیم در سال آینده نیز با برنامه ریزی و عزمی راسخ گامی کوچک در راستای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی برداریم.

 

انتهای پیام/