مردم با انتخاب صحیح، زمینه تفکر غلط طرح شورای رهبری را از بین ببرند

امام جمعه زرند گفت: بحث شورای رهبری که این روزها عده ای مطرح می کنند برخلاف قانون اساسی است و مردم باید با هوشیاری و بصیرت همیشگی نمایندگانی ولایتمدار انتخاب کنند تا زمینه نفوذ این تفکر غلط از بین برود.

امام جمعه زرند گفت: بحث شورای رهبری که این روزها عده ای مطرح می کنند برخلاف قانون اساسی است و مردم باید با هوشیاری و بصیرت همیشگی نمایندگانی ولایتمدار انتخاب کنند تا زمینه نفوذ این تفکر غلط از بین برود.

 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار رسا، به تبیین شناخت خدا و امانت داری پرداخت و در باب معرفت و شناخت خداوند به بیانات حضرت سیدالشهدا در پاسخ به سوالی در این باب اشاره کرد و افزود: حضرت فرمودند «خدای متعال انسان را خلق نکرد مگر آنکه خدا را بشناسد و پس از شناخت از او اطاعت کند و با بندگی خدای متعال از غیر او بی نیاز شود»؛ فردی پرسید یابن رسول الله شناخت خداوند به چه معناست؛ حضرت پاسخ داد «معرفت خدا این است که اهل هر زمان امام و پیشوایی که اطاعت از او واجب است بشناسند».

 

وی به عصر غیبت امام زمان اشاره و بیان کرد: به گفته خود امام عصر در این دوران اطاعت و شناخت فقیه واجد الشرایط، معرفت و شناخت خداست؛ بنابراین اطاعت از ولی فقیه اطاعت از معصومین و تخلف از دستور او تخلف از دستور معصومین است.

 

امام جمعه زرند در بخش دیگری از سخنانش به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: به فرموده معظم له کسانی که با انقلاب اسلامی و آرمان ها و اهداف حضرت امام بیعت کرده اند با رسول خدا بیعت نموده اند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: بیعت امروز ما با رهبر معظم انقلاب همان بیعت با امیرمومنان در غدیر خم است، چرا که اختیارات ولی فقیه در راستای همان اختیارات ائمه معصومین است.

 

وی به شبه عدم مشروعیت ولی فقیه در صورت عدم پذیرش مردم اینگونه پاسخ داد که مشروعیت ولایت فقیه از جانب خداوند و شرع است همانگونه که پیامبر و ائمه را خدا انتخاب کرده است.

 

امام جمعه زرند با اشاره به آیه شریفه «و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله» خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه به پیامبر توصیه کرده است که پس از مشورت در امور به تنهایی تصمیم گیری کند و بنابراین بحث شورای رهبری که این روزها عده ای مطرح می کنند برخلاف آیات صریح قرآن و قانون اساسی است و مردم باید با هوشیاری و بصیرت همیشگی نمایندگانی ولایتمدار انتخاب کنند تا زمینه نفوذ این تفکر غلط از بین برود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی یکی از مهم ترین خصائل اخلاقی انسان را امانت داری دانست و عنوان کرد: دایره و محدوده امانتداری بسیار وسیع و گسترده است و این خصلت نیکو سبب ایجاد آسایش و آرامش در جامعه می شود.

 

وی اضافه کرد: بارزترین صفت حضرت محمد(ص) قبل از نبوت امین بودن ایشان است و معصومین به امانت داری بسیار سفارش کرده اند و امانت داری را معیاری مهم برای شناخت افراد می دانند.

 

امام جمعه زرند در پایان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را امانات مهمی برشمرد و اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکت امام راحل و شهدا اکنون به ما سپرده شده اند و مهم ترین امانتی که امام بزرگوار به ما سپرد، نظام جمهوری اسلامی بر پایه و محوریت ولایت فقیه است، بنابراین همه ما باید حافظ این امانت بزرگ و عظیم باشیم.

 

انتهای پیام/