مشروعیت ولی فقیه همچون امامت معصومین از ناحیه خداوند است

امام جمعه زرند: مصداق بارز ریسمان الهی در عصر غیبت رهبری ولی فقیه جامع الشرایط است.

Ebrahimi1نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند با حضور چشمگیر مردم متدین و ولایتمدار این شهر در مسجد جامع برگزار گردید.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با توجه به همزمانی ولادت پیامبر اسلام با میلاد حضرت عیسی (ع) و شروع سال جدید میلادی خطبه اول را به بشارت انبیاء الهی به نبوت پیامبر اعظم اختصاص داد و افزود: خدای متعال ۱۲۴۰۰۰ هزار پیامبر برای هدایت و کمال انسان برگزیده است و هر یک از پیامبران در زمان و شرایط خاص خود به هدایت جامعه اقدام نمودند.

 

ایشان با استناد به آیات قرآن کریم گفت: جایگاه و منزلت پیامبران با یکدیگر تفاوت دارد و لذا پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر اولوالعزم  و خاتم پیامبران الهی والاترین منزلت و مقام را داراست همانگونه که قرآن مجید معجزه جاوید آن حضرت برترین کتاب برای هدایت و کمال انسان است.

 

وی در ادامه خطبه اول به ذکر بشارت هایی از کتب آسمانی همچون انجیل و تورات پرداخت و به مناظره امام هشتم با بزرگان مسیحیت و یهودیت آن زمان اشاره کرد که چگونه آن حضرت در آن مناظره با زیبایی تمام نبوت پیامبر را اثبات نمودند.

 

امام جمعه زرند در خطبه دوم ضمن تشکر از حضور مردم در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی – روز تجدید میثاق امت با ولایت و رهبری – به آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا اشاره کرد و گفت: مصداق بارز ریسمان الهی در عصر غیبت رهبری ولی فقیه جامع الشرایط است.

 

ایشان در پاسخ به افرادی که می گویند اگر مردم ولی فقیه را قبول نداشته باشند دیگر ولایت او شرعی نیست گفت: مردم عصر حضرت علی (ع) نیز آن حضرت را نپذیرفتند و چون آن حضرت از ناحیه خدا منصوب شده است،  هیچگاه هیچ کس در امامت و ولایت آن حضرت شک و تردید ندارد، لذا چون ولایت ولی فقیه در عصر غیبت نیز همچون امامت از ناحیه خداست و مشروعیت آن  هیچگاه وابسته به قبول یا عدم قبول مردم نیست و جایگاه آن دچار تزلزل نخواهد شد.

 

امام جمعه زرند ضمن اشاره به فتنه سال ۸۸ خطاب به سران فتنه گفت: اگر خدایی ناکرده استکبار جهانی در فتنه سال ۸۸ به خواسته های خود می رسید قطعاً همانگونه که صدام و حسنی مبارک را که خود گماشته بودند نابود کرد شما را هم نابود می کرد.

 

وی به دوران پسا برجام اشاره کرد و گفت: اخیراً آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب کرد و نشان داد که دشمنی آنها با ایران همچنان ادامه دارد.

 

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: کشورهایی مثل ترکیه و عربستان با اینکه با آمریکا رابطه دارند چه پیشرفتی داشته اند بنابراین تنها راه پیروزی توجه به توانایی های داخلی و اجرای دقیق دستور رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی است.

 

انتهای پیام/