نمی دانم در برنامه کاری جناب آقای مهندس محمدی بند یا بخشی برای رفع این معضل وجود دارد یا نه!؟ ولی به نظر می رسد اگر برنامه ای در این راه نداشته باشند باید هرچه زودتر فکری برای رفع این معضل نیز داشته باشند.
آنان که در حال زندگی می کنند و گذشته را فراموش نکرده اند و برای آینده نیز برنامه دارند با یک دور زدن ساده در سطح شهر زرند به راحتی متوجه این موضوع خواهند شد که ترافیک در سطح شهر زرند در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ برای مردم این شهر می باشد.
صدای زرند – یک شهروند زرندی: چند روز قبل که به زرند آمده بودم و در سطح شهر برای انجام کارهایی با اتومبیل شخصی خود چرخ می زدم بسیار از تعدد خودروها در این شهر تعجب کردم. این موضوع ضمن اینکه موجب افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی در شهر شده است، باعث افزایش بی نظمی در ترافیک شهری و زشت شدن ظاهر شهر زرند شده است.
حرف زدن از بسیاری راهکارها در این زمینه نظیر فرهنگ سازی برای اینکه مردم زرند از خودروهای تک سرنشین استفاده نکنند راه حل های مناسبی در این زمینه نخواهد بود و با توجه به کوچکی شهر زرند و نیز عدم توجه کافی به حمل و نقل عمومی در این شهر، حرف زدن هم در مورد این راهکارها خنده دار به نظر می رسد!!
اما شاید راه ساده دیگری نیز برای نظم بخشی نسبی به ترافیک شهر زرند وجود داشته باشد. راه ساده ای که امروزه در بسیاری از شهرهای کشور در حال اجرا شدن است که هم مردم آن شهر و هم مسئولین شهر از آن استقبال کرده اند.
ایجاد پارکبان این روزها در بسیاری از شهرهای کشور ضمن نظم بخشی به اتومبیل های پارک شده در سطح شهر موجب افزایش امنیت خودروهای پارک شده نیز می شود. خودروهایی که بدون نظم و بدون توجه به نحوه پارک صحیح در سطح شهر رها شده اند ضمن اینکه نظم و ظاهر خیابان های این شهر را به هم زده است موجب افزایش ترافیک، آلودگی صوتی و نیز ایجاد فشارهای عصبی برای افرادی که تنها دقایقی برای خرید و یا هر کار دیگری به مرکز شهر می روند شده است. شاید کمی این طرح و اجرای آن از دیدگاه برخی از شهروندان طرحی سختگیرانه باشد و پرداخت حق پارک برای دقایقی توقف در سطح شهر برای آنان غیرمنطقی و کار نادرستی باشد اما بی شک زمانیکه نتیجه این طرح را مشاهده کردند، به سادگی آن را پذیرفته و با آن کنار آمده و حتی آن را تحسین خواهند کرد.
در یک حساب ساده می توان به راحتی به این موضوع پی برد که اجرای این طرح نه تنها برای شهرداری هزینه ای نداشته بلکه تا حدی فشار ناشی از پرداخت حقوق تعدادی از کارکنان این نهاد، که در حال حاضر فعالیت چندانی برای انجام در محیط شهرداری ندارند را از دوش این نهاد خواهد برداشت. شاید به راحتی بتوان گفت که روزانه در سطح شهر زرند و تنها در خیابان های اصلی آن حدود ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ خودرو پارک می شود که اگر در کمترین حالت از هر پارک ۵۰۰ تومان دریافت شود ماهانه ۲۵ الی ۳۵ میلیون تومان برای این نهاد درآمدزایی خواهد داشت که حداقل می تواند حقوق کارکنانی که در این بخش فعال می باشند را با این مبلغ پرداخت کرد و ضمن برداشت فشار پرداخت حقوق ۲۰ الی ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری از دوش این نهاد موجب ایجاد نظم در ترافیک شهری و نیز افزایش امنیت خودروهای پارک شده در سطح شهر خواهد شد.
بنابراین خاضعانه از جناب آقای مهندس محمدی شهردار محترم زرند تقاضا داشته تا برنامه ای در این زمینه داشته باشند تا با اجرای آن کمی از فشار ترافیکی ایجاد شده در سطح شهر زرند کاسته شود و مردم نیز با آرامشی بیشتری در سطح شهر تردد کنند.
انتهای پیام/
روزهای پایانی دوره نمایندگی دکتر عفت شریعتی است و یکی از بزرگترین و شاید غیر ممکن ترین وعده هایی که وی داده بود تامین دستگاه ام آر آی در زرند بود که بحمدالله با همکاری و رایزنی با هلدینگ میدکو (شرکت مادر فولاد زرند ایرانیان) این اتفاق رقم خورد و طبق مدارک ارائه شده از وزارت بهداشت به زودی این اتفاق بزرگ برای تامین نیازهای بیماران زرند اتفاق خواهد افتاد.
ریاست محترم شبکه دامپزشکی زرند بیان کرد: تب کریمه-کنگو بیماری ویروسی قابل انتقال میان انسان و دام است. ویروس بیماری توسط گزش کنه آلوده و یا از طریق تماس با خون و لاشه دام آلوده، به انسان منتقل میشود.
اولین نشست هماهنگی فرمانده پلیس پیشگیری انتظامی شهرستان زرند و سازمان آتش نشانی در راستای افزایش تعاملات و همکاری های دوجانبه برگزار شد .
ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری و رضا یعقوبی دادستان زرند در پیامی فرارسیدن روز بزرگداشت مقام معلم را تبریک گفتند.
مشکل شهر تنها وضع نابسامان پارکینگ ماشین ها نیست ده ها مشکل دیگر هم هست البته هر روز افراد جدید ماشین میخرند و به ترافیک اضافه میکنند، شک نیست پارک بان هم مدتی کار میکرد نمیدانم بدون برنامه یا پشتیبان اداری بود که تعطیل شد.به مردم هم نمیشه گفت که شهر گنجایش ندارد ماشین نخرید بنابراین پیشنهاد می کنم خیبابان فلسطین و چمران و فلسطین ۵ که تردد زیادی دارند را یک طرفه کنید بلکه بهتر شود. بلوار شهید مصطفی خمینی(کمر بندی رفسنجان) را تسطیح و اسفالت عاقبتی شود. تقاطع انتهای خیابان محمد اباد(شهدای اصناف) به چهار راه یا میدان تبدیل شود . کوچه ها اسفالت گردد. چاله چوله های کوچه ها روکش اسفالت گردد. اگر شهردار محترم و کارکنان شهرداری دوست دارند مشمول دعای خیر زنده ها و اموات گردند، مسیر بعد از زیر پل بهشت زهرا را که میشود بلواری زیبا احداث نمود تا غسالخانه را اسفالت کنند و خیلی کارهای دیگر که
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال نظر