شهردار محترم لطفاً آینده ی شهر زرند را نجات دهید…!!

نمی دانم در برنامه کاری جناب آقای مهندس محمدی بند یا بخشی برای رفع این معضل وجود دارد یا نه!؟ ولی به نظر می رسد اگر برنامه ای در این راه نداشته باشند باید هرچه زودتر فکری برای رفع این معضل نیز داشته باشند.

DarkhastMardom_SedayeZarandآنان که در حال زندگی می کنند و گذشته را فراموش نکرده اند و برای آینده نیز برنامه دارند با یک دور زدن ساده در سطح شهر زرند به راحتی متوجه این موضوع خواهند شد که ترافیک در سطح شهر زرند در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ برای مردم این شهر می باشد.

                

صدای زرند – یک شهروند زرندی: چند روز قبل که به زرند آمده بودم و در سطح شهر برای انجام کارهایی با اتومبیل شخصی خود چرخ می زدم بسیار از تعدد خودروها در این شهر تعجب کردم. این موضوع ضمن اینکه موجب افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی در شهر شده است، باعث افزایش بی نظمی در ترافیک شهری و زشت شدن ظاهر شهر زرند شده است.

                

نمی دانم در برنامه کاری جناب آقای مهندس محمدی بند یا بخشی برای رفع این معضل وجود دارد یا نه!؟ ولی به نظر می رسد اگر برنامه ای در این راه نداشته باشند باید هرچه زودتر فکری برای رفع این معضل نیز داشته باشند.

                

حرف زدن از بسیاری راهکارها در این زمینه نظیر فرهنگ سازی برای اینکه مردم زرند از خودروهای تک سرنشین استفاده نکنند راه حل های مناسبی در این زمینه نخواهد بود و با توجه به کوچکی شهر زرند و نیز عدم توجه کافی به حمل و نقل عمومی در این شهر، حرف زدن هم در مورد این راهکارها خنده دار به نظر می رسد!!

                

اما شاید راه ساده دیگری نیز برای نظم بخشی نسبی به ترافیک شهر زرند وجود داشته باشد. راه ساده ای که امروزه در بسیاری از شهرهای کشور در حال اجرا شدن است که هم مردم آن شهر و هم مسئولین شهر از آن استقبال کرده اند.

                

ایجاد پارکبان این روزها در بسیاری از شهرهای کشور ضمن نظم بخشی به اتومبیل های پارک شده در سطح شهر موجب افزایش امنیت خودروهای پارک شده نیز می شود. خودروهایی که بدون نظم و بدون توجه به نحوه پارک صحیح در سطح شهر رها شده اند ضمن اینکه نظم و ظاهر خیابان های این شهر را به هم زده است موجب افزایش ترافیک، آلودگی صوتی و نیز ایجاد فشارهای عصبی برای افرادی که تنها دقایقی برای خرید و یا هر کار دیگری به مرکز شهر می روند شده است. شاید کمی این طرح و اجرای آن از دیدگاه برخی از شهروندان طرحی سختگیرانه باشد و پرداخت حق پارک برای دقایقی توقف در سطح شهر برای آنان غیرمنطقی و کار نادرستی باشد اما بی شک زمانیکه نتیجه این طرح را مشاهده کردند، به سادگی آن را پذیرفته و با آن کنار آمده و حتی آن را تحسین خواهند کرد.

                

در یک حساب ساده می توان به راحتی به این موضوع پی برد که اجرای این طرح نه تنها برای شهرداری هزینه ای نداشته بلکه تا حدی فشار ناشی از پرداخت حقوق تعدادی از کارکنان این نهاد، که در حال حاضر فعالیت چندانی برای انجام در محیط شهرداری ندارند را از دوش این نهاد خواهد برداشت. شاید به راحتی بتوان گفت که روزانه در سطح شهر زرند و تنها در خیابان های اصلی آن حدود ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ خودرو پارک می شود که اگر در کمترین حالت از هر پارک ۵۰۰ تومان دریافت شود ماهانه ۲۵ الی ۳۵ میلیون تومان برای این نهاد درآمدزایی خواهد داشت که حداقل می تواند حقوق کارکنانی که در این بخش فعال می باشند را با این مبلغ پرداخت کرد و ضمن برداشت فشار پرداخت حقوق ۲۰ الی ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری از دوش این نهاد موجب ایجاد نظم در ترافیک شهری و نیز افزایش امنیت خودروهای پارک شده در سطح شهر خواهد شد.

                

بنابراین خاضعانه از جناب آقای مهندس محمدی شهردار محترم زرند تقاضا داشته تا برنامه ای در این زمینه داشته باشند تا با اجرای آن کمی از فشار ترافیکی ایجاد شده در سطح شهر زرند کاسته شود و مردم نیز با آرامشی بیشتری در سطح شهر تردد کنند.

                

انتهای پیام/