۱۶ آذر متعلق به دانشجویان مسلمان، مومن و متعهد به ولایت فقیه است

امام جمعه زرند با بیان این که دانشجویان قشر مومن و متعهد عالم جامعه هستند، گفت: ۱۶ آذر متعلق به دانشجویان مسلمان، مومن و متعهد به ولایت فقیه است و این امر رمز بصیرت دهی دانشجویان به شمار می رود.

امام جمعه زرند با بیان این که دانشجویان قشر مومن و متعهد عالم جامعه هستند، گفت: ۱۶ آذر متعلق به دانشجویان مسلمان، مومن و متعهد به ولایت فقیه است و این امر رمز بصیرت دهی دانشجویان به شمار می رود.

 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند

 

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، در گفت و گو با خبرنگار صدای زرند، ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو به ویژگی های یک دانشجو متعهد پرداخت و افزود: ۱۶ آذر متعلق به دانشجوی مومن و متعهد استکبار ستیز ضد استبداد است و زمانی که طاغوت برنامه ریزی کرد تا نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا به ایران بیاید، با اعتراض تعداد زیادی از دانشجویان روبه رو شد و این امر سبب شد گارد شاهنشاهی به بهانه های مختلف وارد دانشگاه شود و تعداد زیادی از دانشجویان را زخمی و سه نفر از دانشجویان را نیز به شهادت برساند و از این رو این روز به عنوان روز دانشجو در نظام جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

 

وی تصریح کرد: ۱۶ آذر متعلق به دانشجویان مسلمان مومن و متعهد به ولایت فقیه، مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا است، و در این روز به نقش دانشجویان پی می‌بریم که قشر مومن، متعهد عالم جامعه هستند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: بنابراین دانشجویان با بهره گیری از علم، دانش، آگاهی و بصیرت می توانند نقش مهمی در جامعه داشته باشند و با تبعیت از مقام معظم رهبری و اهمیت دادن به علم به عنوان سران جنگ نرم در این برهه از زمان وظیفه بسیار سنگین را در جهت بصیرت افزایی جامعه به دوش کشند.

 

وی ۱۶ آذر را نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی عنوان و اظهار کرد: این روز یادآور دانشجویان شهیدی است که با خون خود از کیان اسلامی دفاع کردند و این روز زنده­ بودن، بیداری و هوشیاری دانشجویان در برابر ظلم و استکبار است و در این روز دانشجویان هوشیاری، بصیرت و بیداری خود در برابر جریانات منحرف و استکباری را به نمایش می گذارند.

 

امام جمعه زرند انتقال آرمان های دانشجویان شهید به نسل جوان را مهم خواند و ابراز کرد: لزوم یادآوری آرمان‌های دانشجویان مبارز و به ‌خصوص دانشجویان شهید به نسل جوان را باید مد نظر قرار داد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: امروز دانشجویان وظیفه‌ای سنگین را برای توسعه کشور بر عهده دارند و نقش مهم دانشجویان در تعالی کشور اجتناب ناپذیر و روشن است، و باید اساتید و دانشجویان بر سر مزار شهدا حضور یابند و در این روز با آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا تجدید پیمان کنند.

 

انتهای پیام/