نتیجه گیری مستبدانه از «پایان هفته ی بی نتیجه»!

حتی اگر با وجود این همه خطای سیاسی از سوی گروه پویندگان شهرستان زرند بتوان آنان را اصلاح طلب دانست باید به این نکته توجه داشت که این طیف تنها بخش کوچکی از جمعیت بزرگ اصلاح طلبان شهرستان های زرند و کوهبنان را شامل می شود و حق معرفی کاندیدای قطعی برای این جمعیت بزرگ سیاسی، آن هم بدون توجه به نظر دیگر گروه های اصلاح طلب این شهرستان ها را ندارد.

Khodraieپس از انتشار یادداشتی تحت عنوان «اصلاح طلب محترم! نتیجه گیری از داده های اشتباه ما را به راه راست هدایت نخواهد کرد» در پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند در تفسیر نشست اصلاح طلبان شهرستان زرند که نارضایتی تعداد زیادی از اصلاح طلبان این شهرستان را به همراه داشت، انتظار می رفت با توجه به نواقصی که در برگزاری این نشست وجود داشت این افراد فکری جدی برای برگزاری یک نشست واقعی برای حل این مشکل بردارند.

            

«صدای زرند»: متاسفانه باخبر شدیم اخیراً در دومین شماره از یک نشریه ی اجازه ای و بی اصالت (غیر زرندی) که تنها به قصد تخریب مخالفان طیف پویندگان شهرستان زرند پا به عرصه رسانه ای شهرستان زرند گذاشته است، محمد علی عرب نژاد، دبیر مجمع حزب الله و پویندگاه طریق ولایت شهرستان زرند که خود را به نوعی پدرخوانده ی اصلاح طلبان زرندی می داند، در پیامی “دکتر حسین امیری را کاندیدای قطعی اصلاح طلبان شهرستان های زرند و کوهبنان” معرفی کرده است که جای بسی تامل و تفکر دارد و لازم دیده شد که به اختصار به آن پرداخته شود.

            

شکی نیست که دکتر حسین امیری فردی قابل احترام است و برای شهرستان زرند زحمات زیادی کشیده است اما آیا واقعاً معرفی ایشان به عنوان “تنها” نماینده ی طیف اصلاح طلبان شهرستان های زرند و کوهبنان با تفکر اصلاح طلبی سازگار است؟ آیا اصلاح طلبی یعنی استبداد و خودرایی؟ در حالی که بی تدبیری های زیادی در برگزاری نشست اصلاح طلبان زرندی در پایان هفته ی بی نتیجه ( جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴) وجود داشته است و از دید جمع کثیری از اصلاح طلبان این نشست دارای ارزش تصمیم گیری نمی باشد. و با وجود آگاهی از این موضوع که در حال حاضر یک طیف بزرگ از اصلاح طلبان شهرستان زرند (اصلاح طلبان ولایت مدار) در حال فعالیت های انتخاباتی می باشند و قصد معرفی یک فرد لایق از میان این طیف را دارند، آیا بیان این موضوع که «دکتر امیری کاندیدای قطعی اصلاح طلبان زرند و کوهبنان» است با تفکر اصلاح طلبی سازگاری دارد؟؟! آیا اینگونه رفتار کردن غیر از استبداد و خودرایی است؟!

            

در پیام منتشر شده به یک موضوع دیگر نیز پرداخته شده است که جا دارد به آن نیز اشاره شود. در این پیام بیان شده است که در آن پایان هفته ی بی نتیجه از اعضای شاخص و قاطبه اصلاح طلبان شهرستان های زرند و کوهبنان برای حضور در این نشست دعوت شده است. حال آنکه در گفتگو با بسیاری اعضای شاخص اصلاح طلب زرند مشخص می شود که بسیاری از آنان حتی به صورت کلامی هم برای حضور در این جلسه دعوت نشده بودند و دلیل آن را مخالفت با حضور دوباره دکتر امیری برای انتخابات مجلس دهم اعلام می کنند. و حتی برخی افرادی که به عنوان افراد شاخص اصلاح طلب در این نشست حضور داشتند از اعضای فعال ستاد احمدی نژاد در سال ۸۸ بوده اند. حتی در این باره یکی از اعضای شاخص اصلاح طلب بیان داشت که «دوستان ۱۰۰۰ کارت دعوت برای این جلسه آماده کرده بودند و من از مسئول پخش دعوتنامه ها درخواست کردم که از این تعداد ۴۰۰ کارت را در اختیار ما قرار دهید تا ما نیز از افراد برای حضور در این جلسه دعوت کنیم و اجازه دهید فردی که ما مدنظر داریم در مخالفت با دکتر امیری در این جلسه سخنرانی داشته باشد و بعد برای حضور ایشان یا دیگر افراد رای گیری شود. اگر در این حالت دکتر امیری رای کافی را برای حضور دوباره کسب نمود ما ضمن عذرخواهی، از ادامه فعالیت های انتخاباتی خود کنار خواهیم رفت و در کنار شما به فعالیت خواهیم پرداخت». وی در ادامه گفت: «متاسفانه به ما و این پیشنهاد ارائه شده هیچ گونه توجه ای نشد و کارت های دعوت تنها در اختیار افراد موافق پخش شد. حتی شنیده شده است که دوستان ابتدا از افرادی که قصد دعوت کردن آن ها را داشته اند نظرشان را در مورد دکتر امیری جویا می شدند و اگر افراد موافقت کافی برای حضور دوباره ایشان را داشتند، کارت دعوت در اختیار آن ها قرار داده می شده است». وی همچنین گفت: «حتی با وجود انتشار ۱۰۰۰ کارت و انتشار پیامک های زیاد تنها ۳۳۶ نفر در این نشست شرکت کرده بودند و بدون اجازه دادن به سخنرانی افراد مخالف و تنها برای حضور دوباره دکتر امیری رای گیری صورت پذیرفته است که از دید ما هیچگونه ارزش تصمیم گیری ندارد».

            

گذشته از این، وقتی پدرخوانده ی اصلاح طلبان زرندی، دکتر حسین امیری را به عنوان تنها کاندیدای اصلاح طلب شهرستان زرند و “کوهبنان” معرفی می کنند آیا از تعداد افراد اصلاح طلب شهرستان کوهبنان در نشست پایان هفته ی بی نتیجه خبر داشته است؟؟!! آیا در انتخاب “تنها” کاندیدای اصلاح طلب شهرستان کوهبنان نباید حداقل نظر ۱۰ درصد از اصلاح طلبان شاخص این شهرستان را جویا شد؟؟ و آیا نباید این افراد در نشست پایان هفته ی بی نتیجه حضور می داشتند و احتمالاً ابراز عقیده می کردند؟؟!!

            

تا آنجا که حافظه ی سیاسی بسیاری از ما یاد می دهد انتقادپذیری و توجه به نظرات مخالف یکی از شاخص های اصلی در میان اصلاح طلبان بوده است. اما آیا معرفی زودهنگام دکتر حسین امیری به عنوان کاندیدای منتخب طیف پویندگان (و معرفی آن به عنوان کاندیدای قطعی اصلاح طلبان زرندی)، آن هم به گفته خودشان، تنها برای پایان دادن به شایعات و حاشیه ها، نشان از خودرایی و خودمحوری این گروه از اصلاح طلبان زرندی ندارد؟ آیا با این حربه ی سیاسی قصد مقابله با رشد چشم گیر طیف دیگری از اصلاح طلبان شهرستان زرند (یعنی اصلاح طلبان ولایت مدار) را نداشته اند؟ اگر بخواهیم از دیدگاه واقعی اصلاح طلبی به این موضوع نگاه کنیم؛ نه تنها باید اجازه ی رشد و گسترش طیف موافق خود، بلکه اجازه فعالیت و بیان دیدگاهها را به طیف مخالف نیز بدهیم. پس چگونه است افرادی که تنها بخش کوچکی از اصلاح طلبان شهرستان زرند را شامل می شوند، با چنین خودرایی و خودمحوری “تنها یک فرد” را به عنوان کاندیدای قطعی طیف بزرگ اصلاح طلبان شهرستان های زرند و کوهبنان معرفی می کنند؟ آیا غیر از این است که این طیف حتی کوچکترین عقیده ای به اساس و اصول اولیه اصلاح طلبی ندارد؟ حتی اگر با وجود این همه خطای سیاسی از سوی گروه پویندگان شهرستان زرند بتوان آنان را اصلاح طلب دانست باید به این نکته توجه داشت که این طیف تنها بخش کوچکی از جمعیت بزرگ اصلاح طلبان شهرستان های زرند و کوهبنان را شامل می شود و حق معرفی کاندیدای قطعی برای این جمعیت بزرگ سیاسی، آن هم بدون توجه به نظر دیگر گروه های اصلاح طلب این شهرستان ها را ندارد.

            

انتهای یادداشت/

 

برای عضویت در کانال خبری صدای زرند اینجا کلیک کنید.

دریافت آخرین اخبار شهرستان های زرند و کوهبنان و اخبار مهم استان کرمان و کشور

https://telegram.me/SedayeZarand_ch