همایش مسئولان هیئت‌های عزاداری کرمان در زرند برگزار شد (+تصاویر)

در آستانه ماه محرم، بیست و ششمین همایش مسئولان هیئت‌های عزاداری شمال استان کرمان برگزار شد.

در آستانه ماه محرم، بیست و ششمین همایش مسئولان هیئت‌های عزاداری شمال استان کرمان در تکیه قدمگاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) زرند برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیست و ششمین همایش مسئولان هیئت‌های عزاداری شمال استان کرمان با حضور رزم حسینی استاندار ، فرماندار ، امام جمعه ،مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ، فرماندهی انتظامی استان و تنی چند از مسئولین اجرائی شهرستان و جمع کثیری از مداحان اهل بیت (ع) شهرهای سراسر استان به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی زرند روز چهارشنبه ۲۲/۶/۹۴ در محل تکیه علی ابن ابیطالب (ع) قدمگاه شهرستان زرند برگزار گردید.

 

در ابتدای این مراسم معنوی حجت السلام سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر برگزاری همایش ضمن تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی هیئات های مذهبی و دینی سراسر استان برگزاری چنین همایش هایی را گامی مثبت در راستای ترویج فرهنگ عاشورائی بیان نمود.

 

 

وی با تاکید بر اینکه همه ما کرمانی هستیم و کرمانی ها در کشور از لحاظ عزاداری زبانزده عام و خاص هستند، گقت: ما باید تا آنجا که می توانیم این تجعمات مردمی و این عزاداری های سنتی را حفظ کنیم و هیئات ها و جلسات را ارتقاء دهیم بطوری که اصحاب مطبوعات و رسانه ها از ما تقاضای انعکاس بدهند.

 
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در این مراسم اظهار داشت: خداوند محبت امام حسین (ع) را در دل‌ها قرار داده است و عزاداری و خدمتگذاری برای امام حسین (ع) افتخار است.

 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران هم به برکت قیام و خون امام حسین (ع) به ثمر رسید و تداوم انقلاب اسلامی هم به پیروی از نهضت عاشورا است‌.

 
ابراهیمی تصریح کرد: مجالس عزاداری باید به فرصتی برای ایجاد همدلی و وفاق بیشتر میان هیئت‌های مذهبی با مرکزیت و محوریت مساجد تبدیل شود و این مهم در سایه پرهیز از خرافه‌گویی‌ها، بدعت‌ها و شیوه‌هایی است که عزاداری‌های سنتی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 
وی گفت: در حال حاضر مسئولان هیئت‌ها هم ادامه‌دهنده راه امام حسین (ع) هستند، یکی از نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب‌، جدا‌سازی عزاداری‌های امام حسین (ع) از مسائل سیاسی است.

 
ابراهیمی افزود: مسئولیت هیئت‌های عزاداری، شناخت اسلام ناب محمدی (ص) ‌است و در زمان حاضر امام حسین (ع) زمان ولایت‌فقیه است.

 
وی ادامه داد: هیئت‌ها باید جهانی فکر کرده و از خرافات دوری کنند، هیئت‌ها باید طوری برنامه‌ریزی کنند‌ در کنار ماه محرم و عزاداری در ایام تولد و شادی اهل‌بیت (ع) برنامه‌های شاد و مفرح داشته باشند‌.

 
ابراهیمی خاطرنشان کرد: به بیان فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران محدود به ایران نیست و باید مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

 

 

در ادامه سرهنگ بنی اسدی فرمانده انتظامی استان کرمان به فلسفه قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع ) اعتقاد و رسالت اصلی خود را در روز عاشورا به انجام رساند و فرصتی نیز برای ما فراهم شده است تا با شکوه و پرتحرک ایام محرم را عزاداری نماییم.

 
وی با بیان اینکه امتیاز جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورها و برگ امنیت ما امنیت کشور است ، تصریح نمود: در رسانه ها مشاهده می کنید که کشورهای همسایه و حتی کشور ترکیه که نوکر حلقه به گوش آمریکا است با چه مشکلات داخلی روبرو است و در این میان نظام جمهوری اسلامی ایران در بین این همه کشور بی ثبات در حال حرکت است.

 
بنی اسدی ادامه داد: این ثبات مقدر نبوده مگر با بحث فرهنگ و ایثار که در مملکت ما نهادینه شده است و ایثارگری خانواده های شهدا و ایثارگران و وجود ولایت در صدر نظام است.

 
بنی اسدی ادامه داد: اگر صرفاً بواسطه بی توجهی مراسمات عزاداری ما خروجی نداشته باشند و وقت مردم گرفته شود و نتیجه ای نداشته باشد مطمئن باشید که در خسران افراد به نوعی شریک هستیم.

 
وی با بیان اینکه پلیس را از خودتان بدانید ، تاکید نمود: امنیت یک نیاز جمعی و همگانی است و نیازمند مشارکت همه هستیم، برای خواسته عمومی همه باید مشارکت نموده و منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح دهیم.

 
در ادامه حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور امام جمعه موقت کرمان نیز با ابراز هم‌دردی با حادثه‌دیدگان فاجعه منا گفت: امسال محرم ما به علت حادثه منا زودتر از موعد مقرر آغاز شد.

 
وی ابراز داشت: ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان، بهترین فرصت در راستای تبیین ارزش‌های اسلامی در جامعه و نقش قیام عاشورا در پیش‌برد اهداف والای انقلاب اسلامی است و باید از این فرصت مغتنم به درستی بهره جست.  

 
امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باید تبیین‌کننده فرهنگ محرم و عاشورا باشند، با پرهیز از خرافه و بزرگ‌نمایی مسائل، از مبلغان و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) درخواست داریم با ارائه مطالب مستند، شأن واقعه عاشورا را حفظ کنند.

 
وی همچنین بر اهمیت واقعه کربلا برای بصیرت‌افزایی نوجوانان و جوانان تأکید و اظهار داشت‌: با توجه به هجمه‌های فرهنگی که از سوی دشمنان اسلام صورت می‌پذیرد‌، ماه محرم و صفر فرصت مغتنمی است تا اسلام و ارزش‌های دینی را برای نسل‌های آینده تبیین کنیم.

 
عرب‌پور به مسئولان هیئت‌ها توصیه کرد که در بین جوانان بسیجی مراقبت داشته و همکاری با نیروهای انتظامی داشته باشند.

 

Madahan-Ostan_ (1)

Madahan-Ostan_ (2)

حجت السلام سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی

Madahan-Ostan_ (4)

Madahan-Ostan_ (5)

Madahan-Ostan_ (6)

Madahan-Ostan_ (7)

Madahan-Ostan_ (11)

Madahan-Ostan_ (9)

Madahan-Ostan_ (10)

Madahan-Ostan_ (12)

Madahan-Ostan_ (8)

سرهنگ بنی اسدی فرمانده انتظامی استان کرمان ب

Madahan-Ostan_ (16)

Madahan-Ostan_ (14)

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور امام جمعه موقت کرمان

Madahan-Ostan_ (13)

انتهای پیام/

خبرنگار: ابراهیمی زرندی

عکس : مسعود عربندوی