رفتار اصلاح طلبان زرند پیامی واضح و روشن برای اسفند ۹۴ / سایه یک اصولگرا بر ریاست شورای شهر اصلاح طلبِ زرند!!؟؟

حرف های زیادی هست که باید گفته شود تا بلکه راه را برای دوستان روشن کنیم و بی دلیل از عملکرد ۱۶ ساله دکتر حسین امیری و حضور بخشی از اصلاح طلبان در نشست جمعه گذشته خوشحال و شاد نباشند و شک نداشته باشند این موضوع به تنهایی دلیلی نخواهد بود برای پیروزی کاندیدای منتخب شما در انتخابات هفتم اسفندماه، بلکه رفتار و تفکر کنونی اصلاح طلبان مسیر را برای حقیر جوری دیگر نشان می دهد که باید از این موضوع تاسف خورد.

هر چند نوشته حقیر تحت عنوان «اصلاح طلب محترم! نتیجه گیری از داده های اشتباه ما را به راه راست هدایت نخواهد کرد» در روزهای اخیر مورد توجه بخش زیادی از اصلاح طلبان شهرستان زرند قرار گرفته است و در تایید این یادداشت از طریق ایمیل، تماس تلفنی و شبکه های اجتماعی به اینجانب لطف زیادی داشتند اما برخی نیز ما را به عنوان یک تخریب گر دانستند و متاسفانه برخی هم گویی در اصل رفتار سیاسی حقیر شک کردند.

              

Dodastegi_158700_332صدای زرند: حرف های زیادی هست که باید گفته شود تا بلکه راه را برای دوستان روشن کنیم تا بی دلیل از عملکرد ۱۶ ساله دکتر حسین امیری و حضور بخشی از اصلاح طلبان در نشست جمعه گذشته خوشحال و شاد نباشند و شک نداشته باشند این موضوع به تنهایی دلیلی نخواهد بود برای پیروزی کاندیدای منتخب آنان در انتخابات هفتم اسفندماه، بلکه رفتار و تفکر کنونی اصلاح طلبان مسیر را برای حقیر جوری دیگر نشان می دهد که باید از این موضوع تاسف خورد.

              

شاید به راحتی بتوان با کمی آینده نگری و واقع بینی نتیجه انتخابات مجلس دهم در سال جاری را از بازخوردها، رفتارها و خروجی هایی که تاکنون در شورای اسلامی شهر زرند که به نوعی یک شورای اصلاح طلب است پیش بینی کرد.

              

چهارمین شورای شهر زرند را می توان پرحاشیه ترین شورای اسلامی این شهر برشمرد که دلائل آن را می توان به جوان بودن متوسط سنی اعضاء این شورا و یا افزایش تعداد اعضا از ۵ نفر به ۹ نفر نسبت داد.

              

اما به نظر شما آیا این شورا اصلاح طلب است یا اصول گرا؟ در حقیقت با آگاهی از رفتارهای و خروجی های این شورا با قاطعیت نمی توان جواب این سوال را داد. زیرا انتخاب هایی همچون خنجری، محمدی، تهامی و هاشمی زاده از یک سو و انتخاب عربنژاد و عدم پذیرش محمدی، جعفری و برهانی نژاد از سوی دیگر می توان به عنوان نشانه عدم ثبات و رفتار سیاسی این شورا نام برد. اما خوب است بدانید که ۶ نفر از اعضای این شورا به نوعی ادعای اصلاح طلبی دارند و ۳ نفر نیز اصولگرا می باشند.

              

گرچه به ظاهر (!!) تعداد اعضاء اصلاح طلب شورا بیش از اصولگرایان شوراست اما حاج مهدیِ اصلاح طلب از شهرداری باز می ماند و ایرانمنش اصولگرا جایگزین هاشمی زاده می شود و با برنامه ای که از بیرون شورا به شورا القاء می شود هاشمی زاده اصلاح طلب باید از ریاست شورا شهر حذف شود. این اتفاقات صورت نگرفته مگر اول به دلیل عدم پایبندی و آگاهی اصلاح طلبان شورا شهر زرند در تعهد به رفتار حزبی خود و دوم به دلیل اختلاف ایجاد شده در بین اعضای اصلاح طلب این شورای پرحاشیه.

              

خبرها نشان می دهد که بزودی انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر زرند برای سومین سال از عمر این شورا برگزار می گردد و آنچه شنیده می شود اجماع بر روی عباس ایرانمش عضو اصول گرا و البته ارشد این شوراست.

              

گرچه تا چند وقت قبل در محافل سیاسی از رقابت بین دو طیف اصلاح طلبان و اصولگرا در شورا خبرهایی به گوش می رسید اما به نظر می رسد به علت عدم اجماع اعضای اصلاح طلب بر روی یک گزینه مشخص و اتفاقاً برعکس مقابل هم قرار گرفتن اصلاح طلبان این شورا و دودستگی ایجاد شده در بین آنان، آقای ایرانمنش که در دو سال اخیر نتوانسته بود بر کرسی ریاست شورا اسلامی شهر زرند بنشیند را به میز ریاست شورا نزدیک کرده است.

              

اما آنچه که مورد نظر حقیر است پیام این اتقاقِ نه چندان کوچک است که جای بسی تامل دارد؛ زیرا امروز مردم به راحتی عملکرد شورا شهر را رصد می کنند و مطمئناً در آینده تصمیم گیری خواهند کرد و این دودستگی بین اصلاح طلبان پیامی واضح و روشن خواهد بود برای انتخابات اسفند ماه. پس بد نیست کمی عاقلانه تر و به دور از کینه توزی و قدرت طلبی رفتار کنید و دوستانی که سرمست از جلسه جمعه گذشته با حضور اعضاء شورا هستند متوجه این موضوع باشند که همیشه اکثریت ظاهری نمی تواند برنده باشد، اما داشتن برنامه و استفاده از فرصت ها می تواند نقش تعیین کننده ای در پیروزی یک طیف سیاسی داشته باشد.

              

هرچند برخی از افراد، حقیر را عضوی از گروه اصلاح طلب شهرستان زرند نمی دانند اما بنده به عنوان عضوی کوچک از این گروهِ تاثیرگذار در شهرستان زرند بدون تعارف به هیچ فردی خاص رو به تمامی اصلاح طلبان شهرستان می گویم بهتر است در رفتارهای خود تجدید نظر کنید و تنها برای کسب قدرتِ نسبی و البته موقت، خود را با آمار و تفکرهای واهی فریب ندهید که بی شک این رویاها چندان ادامه نخواهند داشت و بیداری واقعی نزدیک است. حتی حقیر در گفتگو با بزرگان اصلاح طلب سخنانی از آنان مبنی بر بی انگیزگی و بی حوصلگی از حضور واقعی آنان در محافل سیاسی شنیده ام و شک نکنید تخریب یک عضو از شورا یعنی بزرگ کردن تدریجی شکاف ایجاد شده در بین اصلاح طلبان.

 

این سومین مطلبی است که حقیر در این زمینه می نویسم و بی شک در آینده نیز باید منتظر مطالب دیگر برای روشن شدن موضوع از سوی پایگاه خبری – تحلیلی صدای زرند باشید. مطالب مرتبط در این باره را می توانید در لینک های زیر مطالعه نمایید.

 

مرگ تدریجی اصلاحات در زرند / منتخب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان زرند اصولگرا خواهد بود

 

در تحلیل نشست اصلاح طلبان شهرستان زرند/
اصلاح طلب محترم! نتیجه گیری از داده های اشتباه ما را به راه راست هدایت نخواهد کرد

              

              

———————————-

یادداشت: دکتر جواد زمانی بابگهری

———————————-

              

              

انتهای پیام/