توسعه شهرستان کوهبنان در گرو توسعه راه های ارتباطی است

محمدرضا مهدلو، فرماندار کوهبنان: یکی از شاخص های مهم و تاثیر گذار توسعه، راه های ارتباطی است که متاسفانه شهرستان کوهبنان از این مهم بی بهره است و باعث شده که این خطه جز مناطق کمتر توسعه یافته استان و کشور قرار گیرد.

محمدرضا مهدلو فرماندار کوهبنانفرماندار کوهبنان به همراه معاونین، بخشداران مرکزی و طغرالجرد، رئیس اداره راه و شهرسازی همچنین پیمانکاران و کارشناسان از جاده در دست احداث کوهبنان به مرکز استان و شهرستان زرند بازدید نمودند و از نزدیک در جریان فعالیت و پیشرفت کار قرار گرفتند.

 

به گزارش صدای زرند، در حاشیه این بازدید محمدرضا مهدلو فرماندار کوهبنان در گفتگو با خبرنگار شهرستان بیان داشت: یکی از شاخص های مهم و تاثیر گذار توسعه، راه های ارتباطی است که متاسفانه شهرستان کوهبنان از این مهم بی بهره است و باعث شده که این خطه جز مناطق کمتر توسعه یافته استان و کشور قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: وقتی برای تبادل و صادرات کالا راه های مواصلاتی مناسبی وجود نداشته نباشد و حمل کالا به سختی و با صرف هزینه های اضافی  انجام شود هزینه های تولید کالا، برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست و در نتیجه بخش عمده ی از چرخه ی تولید فاقد کارایی لازم خواهد شد.

 

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: وقتی راه ارتباطی مناسبی وجود نداشته باشد و سرمایه گذاری وارد منطقه نشود زمینه برای بیکار شدن تعداد زیادی از کسانی که تنها راه امرار معاش آنان کشاورزی، دامداری، کار در معادن و… است رقم خواهد خورد؛ البته سایر بخش های نیز مشمول چنین وضعیتی خواهند بود لذا زمینه برای مهاجرت جوانان جویای کار به شهرستان ها و استان های همجوار فراهم خواهد شد.

 

وی ابراز داشت: با فعالیت معادن ذغال سنگ در دهه چهل به منظور جابجایی کارگران و حمل ذغال به ذغالشویی شهرستان زرند جاده ارتباطی اختصاصی توسط شرکت ذغال سنگ کرمان از مناطق معدنی که بعضاً در کوهستان با شیب تند و پرتگاه های خطرناک واقع شده احداث گردیده و مردم کوهبنان نیز طی این سال ها از این جاده استفاده نموده اند.

 

مهدلو یاد آور شد: طی سالیان گذشته مسافران فراوانی در این مسیر بدلیل خطرات فراوان جان خود را از دست داده اند؛ از طرفی بسیاری از سرمایه گذاران بدلیل عدم راه مناسب حاضر به سرمایه گذاری در کوهبنان نشده اند که امروز شاهد معضل بیکاری و مهاجرت افراد جویای کار هستیم لذا تنها راه توسعه شهرستان کوهبنان توسعه راه های ارتباطی است.

 

وی تصریح نمود: یکی از خواسته های بحق مردم کوهبنان برخوردار بودن از راه ارتباطی مناسب است که این مهم پس از چهل سال انتظار به ثمر نشست؛ گر چه کلنگ احداث این جاده حدود سال ۸۶ به زمین زده شد اما هیچ گونه اقدامی در جهت احداث جاده طی سال های گذشته انجام نشد.

 

فرماندار کوهبنان یادآور شد: با پیگیری های بعمل آمده توسط فرمانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین اداره راه و شهرسازی شهرستان و در نهایت همکاری مسئولین اداره راه و شهرسازی استان با اخذ جدول ۲۱۵ عملیات احداث جاده ارتباطی کوهبنان به مرکز استان از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شد.

 

وی ادامه داد: برای پیشرفت کار مبلغ قابل توجهی از اعتبارت ماده ۱۸۰ به جاده اختصاص داده شد که امیدواریم این جاده در ردیف برنامه های ملی قرار گیرد و با تخصیص اعتبارات ملی و استانی در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از آن باشیم.

 

 

انتهای پیام/