فرمانداران حق طرفداری از کاندیداهای انتخابات را ندارند

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان گفت: دو ماه قبل بخشنامه‌ای با امضای استاندار کرمان به فرمانداران ابلاغ شده است که هیچ فرماندار و بخشداری حق طرفداری یا حمایت از کاندیدایی را ندارد.

Eslami-Ostandari-kermanدبیر ستاد انتخابات استان کرمان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی نظامی ولایی است و همه ما خدمت‌گزار مردم هستیم و امیدواریم بتوانیم به تقویت پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کنیم.

            

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام عباس اسلامی عصر امروز در نشست مشترک هیئت نظارت و ستاد انتخابات استان کرمان با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) بیان داشت: تلاش همه ما بر این است که انتخاباتی در خور شان نظام جمهوری اسلامی برگزار کنیم همان طور که تاکنون این‌ گونه بوده است.

            

اسلامی همچنین برگزاری انتخابات متعدد در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را بیانگر توجه نظام جمهوری اسلامی و مسئولان به رای مردم دانست و بر تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات به عنوان خواسته اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

            

وی یادآور شد: ما باید مر قانون را در بخش نظارت و اجرای انتخابات داشته باشیم و بدون توجه به دیدگاه‌های شخصی و با رعایت اصل بی‌طرفی برای حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی گام برداریم.

            

اسلامی افزود: بحث‌های آموزشی را به جد پیگیری می‌کنیم تا فرمانداران و عوامل اجرایی با قانون کاملا آشنا باشند و وظیفه خودشان و وظیفه هیئت‌های اجرایی را بدانند و تداخلی در کار نباشد.

            

وی خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل بین هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات باید وجود داشته باشد و برنامه‌ریزی می‌کنیم در خدمت هیئت نظارت باشیم.

            

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان تصریح کرد: تاکید استاندار برای برگزاری جلسات مشترک ستاد انتخابات و هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان برای این است که سوء‌تفاهم‌ها مطرح و رفع شود.

            

اسلامی همچنین برگزاری نشست‌های مشترک احزاب را یکی از ایده‌های رزم‌حسینی استاندار کرمان برشمرد و عنوان کرد: از زمان حضور رزم‌حسینی در استان کرمان تاکنون هر ۴۵ روز یک بار از احزاب دعوت کرده‌ایم و با نگاه میانه و به تعداد مساوی از دو گروه در این جلسات حضور پیدا کرده‌اند و حتی وقت مساوی به افراد دو گروه برای بیان نظرات داده شد و این در کنار هم بودن، مفید بود و با استقبال اعضا همراه شد.

            

وی متذکر شد: همه تلاش‌ها بر این بوده است که دوستان احزاب، اخلاق را فراموش نکنند و همه ما نیروها نظام هستیم و فکر نکنیم باید در برابر هم موضع‌گیری کنیم.

            

اسلامی از تدوین منشور اخلاق انتخاباتی استان کرمان توسط حجت‌الاسلام مهدی عربپور و احمدعلی مقدم از اصولگرایان، علی مصطفوی و محمد فرشاد از اصلاح‌طلبان و محمدرحیم ابوسعیدی از اعتدال‌گرایان استان کرمان خبر داد و بیان داشت: این منشور پس از برگزاری جلسات متعدد تدوین شد و مورد تایید احزاب دو طرف قرار گرفت.

            

وی عنوان کرد: دو ماه قبل بخشنامه‌ای با امضای استاندار کرمان به فرمانداران ابلاغ شده است که هیچ فرماندار و بخشداری حق طرفداری یا حمایت از کاندیدایی را ندارد و اجازه نمی‌دهیم، آنها در انتخابات دخالت کنند و یا به نفع کاندیدایی موضع‌گیری داشته باشند.

            

            

انتهای پیام/