برای جلوگیری از مهاجرت جوانان کوهبنان، راه اندازی معادن زغالسنگ باید در اولویت قرار گیرد

مهندس منصوری: یکی از روزنه های امید جوانان شهرستان های شمالی استان اشتغال زایی در معادن و ارتزاق از این طریق است لذا اکثریت جوانان جویای کار این شهرستان ها، خصوصاً کوهبنان، در معادن زغالسنگ مشغول بکار هستند که علاوه بر ایجاد رفاه عمومی توقع همه ی مردم در استمرار این خدمات می باشد.

MohajeratJavanan_SZ_df6500303101مدیر عامل شرکت صنعتی معدنی یاقوت شهر و سرمایه گذار معدن هشونی، در جمع مسئولین و مردم  کوهبنان بیان داشت: شهرستان کوهبنان از جمله مناطقی است که معادن غنی زغالسنگ را در درون خود جای داده و از دهه ۴۰ که این معادن فعالیت خود را آغاز نموده اند در دو بخش خصوصی و دولتی تعداد زیادی از متقاضیان جویای کار از استان های مختلف کشور را مشغول نموده اند.

            

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، مهندس حسن منصوری، یادآور شد: یکی از روزنه های امید جوانان شهرستان های شمالی استان اشتغال زایی در معادن و ارتزاق از این طریق است لذا اکثریت جوانان جویای کار این شهرستان ها، خصوصاً کوهبنان، در معادن زغالسنگ مشغول بکار هستند که علاوه بر ایجاد رفاه عمومی توقع همه ی مردم در استمرار این خدمات می باشد.

            

منصوری اظهار داشت: معضل بیکاری خانمانسوز است و باعث می شود سرمایه های بزرگ و نیروی انسانی در کشور به هدر رود که تنها راه درمان آن ایجاد اشتغال است و کوهبنان به عنوان شهرستانی است که در گذشته مهاجر پذیر بوده و جوانان جویای کار استانهای مختلف به این خطه می آمدند که متأسفانه امروزه این منطقه قادر نیست که جوانان بیکار خود را مشغول بکار نماید.

            

وی تصریح نمود: شرکت فولاد که به عنوان متولی راه اندازی معادن است، در حال حاضر با آن همه سرمایه مادی و انسانی به حال خود رها شده و این امر باعث شده که بیش از ۸۰۰ نفر جوان بیکار در شهرستان جهت درآمد و اشتغال ضمن رها کردن دیار زرخیز و پر نعمت خود به شهرها و استان های همجوار مهاجرت نمایند.

            

مدیر عامل شرکت صنعتی معدنی یاقوت شهر تأکید کرد: برای رفع مشکل بیکاری و جلوگیری از مهاجرت جوانان جویای کار شهرستان ضرورت راه اندازی معادن زغالسنگ کوهبنان باید در اولویت قرار گیرد که معدن هشونی غربی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیاردی خود تاکنون زمینه اشتغال برای ۶۰ نفر از جوانان جویای کار کوهبنانی رقم زده است.

            

وی ابراز داشت: عملیات اکتشاف معدن هشونی غربی در سال گذشته با حضور یک تیم کارشناسی و حرفه ای انجام گرفت و در بهمن ماه سال گذشته تونل اکتشافی فجر یک در ایام الله دهه فجر با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان افتتاح  و تاکنون ۲۰۰ متر تونل احداث شده و عملیات پیشروی در این تونل به سرعت ادامه دارد.

            

سرمایه گذار معدن هشونی ادامه داد: در یک ماه گذشته اولین کارگاه استخراج زغالسنگ به طول ۸۰ متر ایجاد گردیده که تولید ۱۰۰۰تن در این ماه برنامه ریزی شده و تولید ۳۰ هزار تن در سال اول برای این معدن پیش بینی گردیده است.

            

وی یاد آور شد: در سال دوم تولید زغالسنگ، در معدن هشونی غربی به ۹۰ هزار تن و در سال سوم ۱۵۰ هزار تن زغال کک را استخراج خواهیم کرد که امیدواریم اشتغال زایی تا پایان سال اول به ۱۲۰ نفر و تا پایان سال سوم به ۳۴۰ نفر افزایش پیدا کند.

            

مدیر‌عامل شرکت صنعتی معدنی یاقوت شهر گفت: ذخیره احتمالی معدن هشونی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن پیش‌بینی شده و امید می‌رود با بهره‌برداری کامل زمینه اشتغال برای تمام‌ متقاضیان فراهم شود.

            

            

انتهای پیام/اصغر نامجو کوهبنانی