تجلیل دادستان و رئیس دادگستری زرند از خبرنگاران

به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند و مهدی جعفری، رئیس دادگستری زرند، از خبرنگاران شهرستان زرند تجلیل به عمل آوردند.

ghavidelدادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه سفیران امینی هستند که پل ارتباطی بین مردم و مسئولین و جامعه محسوب می شوند که می توانند با اطلاع رسانی به موقع نقش بسزائی در رفع آسیب ها، معضلات و مشکلات جامعه  داشته باشند.

 

                    

به گزارش صدای زرند، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند افزود: خبرنگاران آیینه تمام نمای جامعه هستند که باید واقعیت های جامعه را منتقل نمایند و ضمن توجه به صحت و سقم مطالب، تنها حقایق را بیان کنند و این رسالت مهم در منظر مردم است و توسط مردم مورد قضاوت قرار می گیرد.

 

                    

دادستان عمومی و انقلاب زرند، با بیان اینکه در دوران کنونی رسانه ها نقش جدایی ناپذیری در زندگی انسان ها دارند  یکی از ویژگی های  خبرنگاری را توجه به آسیب شناسی در راستای پیشگیری از جرائم دانست و اظهار داشت: بخشی از جرایم در زرند مانند مواد مخدر است که با توجه به اینکه مردم زرند مردمی فهیم و با درک و شعور و قدر شناس  هستند لذا  در این راستا نقش خبرنگاران برای آگاه سازی خانواده ها بسیار موثر است.

                    

قویدل اعتیاد در جامعه را یکی از آسیب های جدی دانست و گفت: ابتدای انقلاب جمعیت استان کرمان یک و نیم میلیون نفر بود و هم اکنون به دو برابر افزایش پیدا کرده اما متاسفانه آمار اعتیاد ۷ برابر شده و ۷۰ درصد زندانیان شهرستان زرند مربوط به مواد مخدر است و بیش از ۹۰ درصد سرقت ها توسط معتادین صورت می گیرد؛ لذا در بحث اعتیاد به مواد مخدر باید برنامه‌های پیشگیرانه با تکیه بر آگاه سازی و آموزش ملاک عمل قرار گیرد.

                    

در بحث خودکشی بیشترین افراد یا اعتیاد به مواد مخدر داشتند و یا خانواده آنان درگیر مواد مخدر بوده اند.

                    

دادستان عمومی و انقلاب زرند ایجاد همبستگی اجتماعی را یکی دیگر از کارکردهای رسانه عنوان کرد و افزود: در این راستا رسانه ها می توانند با بهره مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و دنبال کردن مسایلی که موجب همبستگی اجتماعی می شود این روحیه را در جامعه گسترش دهند.

                    

وی اشاره به فعالیت ستاد پیش بینی، پیشگیری و مقابله با جرائم انتخاباتی شهرستان زرند، افزود: بسیاری از مشکلات ناشی از بی توجهی به قانون است و همه باید بدانیم قانون مسیر حرکت را مشخص کرده؛ لذا در بحث انتخابات با هیچ گروه سیاسی تعارف نداریم با هر نوع جرمی برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.

                    

در ادامه مهدی جعفری، رئیس دادگستری زرند، با تبریک روز خبرنگار از تلاشکران عرصه خبر تجلیل کرد.

jafari                    

وی به نقش بسیار مهم رسانه‌ها در پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: حفظ مالکیت معنوی توسط رسانه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد و حریم دیگران به خوبی رعایت شود تا شاهد کاهش مشکلات در این زمینه باشید.

                    

وی صداقت، اعتماد سازی، سرعت توام با دقت را از ویژگی های یک خبرنگار دانست و اظهار داشت: رسانه ها می توانند با انتقادات سازنده خود در رفع نواقص و تقویت نقاط قوت به مسئولان کمک کنند.

                    

این مقام قضائی با بیان اینکه مجموعه قضایی شهرستان زرند تاکنون تعامل بسیار خوب و سازنده ای با رسانه های دیداری و شنیداری  برقرار کرده است، افزود: امیدواریم در آینده این تعاملات با رویکرد آموزشی و با هدف ارتقاء‌ سطح دانش حقوقی مردم افزایش پیدا کند.

                    

رئیس دادگستری زرند با بیان اینکه متاسفانه امروزه دعاوی خانوادگی نسبت به جمعیت بالاست و افزایش نرخ طلاق دغدغه بسیاری از مسئولان و خانواده ها شده است افزود:  باید همه دستگاههای فرهنگی بیش از پیش برای رفع این معضل اجتماعی تلاش نمایند.

                    

وی با بیان اینکه این مشکلات در جامعه زرند زیبنده مردم مردم مومن و مذهبی و ولایتمدار زرند نیست، خاطر نشان کرد: سرمایه های عظیم انسانی خوبی وجود دارد که ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت های خوب انسانی در راستای کاهش معظلات چاره اندیشی شود.

                    

جعفری گفت: بعضی دستگاههای فرهنگی به جای اینکه به دنبال برگزاری جلسات و میتینگ ها باشند باید به دنبال درمان باشند.

                    

وی اظهار داشت: همانطوریکه دارویی که توسط یک پزشک تجویز می شود و توسط بیمار استفاده نمی شود خاصیت درمانی ندارد برگزاری جلسات بدون درمان و کار عملی نیز فایده ای در حل جرائم در جامعه ندارد؛ لذا باید چاره اندیشی شود و از افزایش جرائم و مشکلات در جامعه جلوگیری شود.

                    

وی در ادامه سخنان خود در مورد آسیب های اجتماعی ماهواره، تلفن های هوشمند و اینترنت افزود: از زمانی که ماهواره، تلفن همراه هوشمند و اینترنت به زندگی مردم وارد شده است نوجوانان را به نوعی اسیر خود کرده اند و موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه شده است.

                    

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خبرنگاران حاضر در جلسه نیز تقدیر به عمل آمد.

 

 Reporter-zarand-94_ (1) Reporter-zarand-94_ (2) Reporter-zarand-94_ (3) Reporter-zarand-94_ (4) Reporter-zarand-94_ (5) Reporter-zarand-94_ (7) Reporter-zarand-94_ (6)

انتهای پیام/