سلام بر گمنامان زمینی و مشهوران آسمانی

شما در زیارت عاشورا با مولایمان حسین چه گفتید که کربلایی شدید. قصه ی حماسه ی آن روز های شما همیشه در دلها جاری و داستان ایستادگی و مردانگی شما همیشه در سینه ها زنده است.

Shohadaامروز آسمان کوهبنان خرسند از قدوم غواصان شهید بود چشمانم را که باز میکنم و به آسمان نگاه می کنم، آسمان شهر ما هم در عزای غواصان شهید رنگ خون به خود گرفته است که با زبان بی زبانی میگوییم شهدا شرمنده ایم اما عهد و پیمان با شما می بیندیم که لحظه ای مقام معظم رهبری را تنها نخواهیم گذاشت.

 

صدای زرند / فرهنگ و هنر: امروز دل زمین از ماتم در تب و تاب افتاده بود. امروز رایحه ی دل انگیز شهادت به مشام می رسید چرا که امروز شهر ما کوهبنان میزبان لاله های سرخی بود که سربند یا حسین به سر بستند و خود را برای مرگی سرخ آماده کردند. آنان که نگاهی فراتر از آفتاب داشتند که پرتوهایش همه ی پنجره های ناامید را در غم از دست دادن پاره ای از خاک وطن روشن می ساخت.

 

کدام نام آشناتر از گمنامی است که در روزگار بی مهری جز جاده ی عشق را نمی شناسد و جز به سفر به آغوش رضای الهی به چیز دیگری نمی اندیشد. کدام سخاوتمند را می شناسی که در نهایت تشنگی قمقمه ی آبش را به هم سنگرش دهد؟ کدام لشکر عشق را میشناسی که با اخلاص به دنبال محو نام باشد؟ کدام غزل و قصیده را می شناسی که شهادت را نشناسد؟

 

کدامین جاده ی آسمانی را می شناسی که به قنوت شبانه اش ختم نشده باشد؟ کدامین عاشق را میشناسی که لحظه ای اندیشه ی پرواز رهایش نکرده باشد؟ چرا که اینان دست پرورده ی خمینی کبیر بوده اند.

 

امروز بام فرهنگی استان، میزبان لاله های سرخی است که در بستری از خون خوابیدند و خواب شهادت دیدند. آری امروز چشم های بی قرار انتهای جاده را می نگرد و ازدحام دله ای بی قرار دل شهر را به تپش انداخته.

 

امروز دل ها بی قرار شهداست، آنان که در زمین گمنامند و در آسمان مشهور. همانان که با ذکر یا حسین بر پهنه ی دشت نبرد ایستادند و مردانگی خود را به رخ همه ی تاریک دلان عالم کشیدند و لحظه ای بعد صدای مهیبی برخاست و در میان هیاهوی دود و آتش صدای بال فرشته ها به گوش میرسید که به دنبال روح ملکوتی او امده بودند.

 

شهدای گمنام چه قهرمانانه و شجاعانه دل از این دنیا کندید. یاد شما در این دنیا آرام بخش است و با یاد شماست که آدمی دل از این دنیای فانی بر می دارد. چه عهدی با خدای خویش بستید که اینگونه شجاعانه در برابر دشمنان ایستادگی کردید و از ولایت و رهبری به خوبی دفاع نمودید.

 

شما در زیارت عاشورا با مولایمان حسین چه گفتید که کربلایی شدید. قصه ی حماسه ی آن روز های شما همیشه در دلها جاری و داستان ایستادگی و مردانگی شما همیشه در سینه ها زنده است.

 

دلاوری و جوان مردی شما یادآور حماسه ی سرخ عاشوراست، که قافله سالارش حسین سرور تمامی شهیدان بود و عباس علمدار کربلا. آری انتظار را باید از مادر شهید گمنام پرسید ما چه می دانیم دل تنگی غروب جمعه را؟ امروز همه به استقبال شما آمده بودند و صدای دل نشین ذکر یا حسین بود که پیکر مطهرتان را بدرقه می کرد.

 

 

یادداشت از: فاطمه نامجو کوهبنانی