کک سازی زرند پیش به سوی «صنعت سبز»

نتایج حاصله موید پیشرفت قابل قبول کار می باشد، موضوعات متعددی در این خصوص مطرح شده است که این موارد با استانداردهای جهانی مقایسه و هدف اصلی رسیدن به سطوحی حتی بالاتر از استانداردهای جهانی می باشد.

با تشکیل کار گروه های بهینه سازی و اصلاح فرآیندهای تولید کک، کارکنان مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند با همت مضاعف اقدامات عدیده ای را در جهت رسیدن به «صنعت سبز» آغاز نمودند.

 

Cokeand Qatran_500600301

به گزارش صدای زرند، با توجه به حساسیت ها و ابهامات به وجود آمده در سطح شهرستان زرند، در مورد صنعت کک سازی این منطقه، کار گروه های ویژه با حضور کارشناسان و مهندسین ارشد و با مدیریت مستقیم مهندس حسین متصدی مدیریت مجتمع و به منظور بهینه سازی فرآیند کک سازی در راستای کاهش حداکثری آلایندگی های احتمالی از این واحد صنعتی انجام و راه کارهای موثر و عملیاتی در جهت کاهش این مواد و رسیدن به «صنعت سبز» در دستور کار مجتمع قرار گرفته که در این رابطه جلسات و اقدامات موثر متعددی نیز صورت پذیرفته است.

 

این کارگروهها با برنامه ریزی های مدون و انجام اقدامات اصلاحی در راستای انجام اصلاحات لازم و به روز رسانی فرآیندها عمل نموده که کنترل های انجام گرفته  نشان از پویایی و رو به جلو بودن حرکت واقدامات انجام گرفته می باشد.

 

به گفته حسین متصدی مدیر مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند، نتایج حاصله موید پیشرفت قابل قبول کار می باشد، موضوعات متعددی در این خصوص مطرح شده است که این موارد با استانداردهای جهانی مقایسه و هدف اصلی رسیدن به سطوحی حتی بالاتر از استانداردهای جهانی می باشد.

 

مدیر مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند گفت: اولین گام جهت کاهش بوی نامطبوع سولفیدهیدروژن (H2S) موضوع جذب حداکثری گوگرد در گاز تولیدی مجتمع بوده که بر اساس مدارک و مستندات طراحی کارخانه این عدد ۲۵۰میلی گرم بر مترمکعب تعریف شده است که با فعالیت ها و اقدامات  این “کار گروه ها” میزان خروجی H2S با کاهش حدودی  ۸ برابری به میزان ۳۰میلی گرم بر مترمکعب رسیده، که بسیار پایین تر از استاندارد طراحی کارخانه می باشد.

 

متصدی افزود: با همت پرسنل، کارشناسان و مدیران مجتمع  و با توجه به اعتقاد راسخ آنها در انجام وظیفه انسانی و سازمانی خود که یکی از اهم آنها حمایت از محیط زیست به عنوان زیستگاه تمام انسان ها و موجودات زنده می باشد روز به روز شاهد گام های موثرتری در جهت رسیدن به این هدف باشیم.

 

پرسنل این مجتمع تمام همت خود را در تلاش جهت حفاظت از محیط زیست قرار داده  و در این راه از هیچ گونه کوشش و اقدامی فروگذاری نخواهد نمود.

 

در خاتمه ضمن استقبال از هر گونه پیشنهاد و نظرات سازنده پیشرفت های این مجموعه در جهت رفع آلایندگی های احتمالی به اطلاع عموم مردم فهیم شهرستان زرند رسانده خواهد شد.

 

گوگرد مذاب تولید شده در مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند

Gogerd00 Gogerd_01

 

 

انتهای پیام/