ستاد نماز جمعه زرند از ستادهای برتر کشور می باشد

حجه الاسلام محمد رضا ایزدی: از افتخارات ائمه جمعه و مردم و ستاد نماز جمعه زرند همین بس که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای در وصف مردم و نماز جمعه این شهر فرمودند «من زرند را به شرکت پر شور مردم در نماز جمعه شناختم.»

Izadi_NamazJomeZarand

به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز  جمعه توسط آیت‌الله طالقانی به دستور امام خمینی (ره)، حجه الاسلام حاج شیخ محمد رضا ایزدی،  رییس ستاد نماز جمعه زرند، طی گفتگویی با پایگاه خبری صدای زرند، در خصوص هفته نماز جمعه مطالبی بیان داشت که در ادامه آورده شده است.

 

ایشان ضمن گرامیداشت ۵ مرداد و تبریک سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به مردم شریف و مسئولین شهرستان زرند، بیان داشت: جا دارد یاد و خاطر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد جعفری را نیز گرامی بداریم که ایشان به عنوان اولین امام جمعه در زرند کارهای درخور و شایسته ای را انجام دادند.

 

وی اظهار داشت: از افتخارات ائمه جمعه و مردم و ستاد نماز جمعه زرند همین بس که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای در وصف مردم و نماز جمعه این شهر فرمودند «من زرند را به شرکت پر شور مردم در نماز جمعه شناختم.»

 

ایزدی بیان داشت: بر اساس همین بیان زیبا از امام خامنه ای در وصف نماز جمعه زرند، سعی ما نیز بر این است که شرکت در حماسه ی هفتگی نماز جمعه را به حداکثر رسانیم و تمام همت ستاد نماز جمعه زرند نیز بر این اصل استوار است.

 

وی با بیان اینکه ستاد نماز جمعه از مسئولین شهرستان شامل فرماندار و شهردار، رؤسای ادارات و معتمدین محلی، روحانیون و سایر اقشار تشکیل شده است، افزود: این ستاد هر ۱۵روز یک بار جلسات خود را در محل ستاد نماز جمعه برگزار می کند و تصمیمات هر هفته در جلسات مصوب و اجرایی می شود.

 

وی گفت: از دیگر مسئولیت های این ستاد انتخاب مناسب افرادی برای برگزاری هر نماز جمعه می باشد که این افراد مسئولیت اجرای نماز جمعه آن هفته را بر عهده دارند و شامل مجری، موذن، قاری، مسئول ستاد و کشیک و مسئول مسجد و افراد انتظامات و… می باشند.

 

وی با تشکر از تمامی افرادی که تاکنون برای برگزاری نماز جمعه زرند قبول زحمت کرده اند، اظهار داشت: کار این افراد بدین صورت است که حداقل ۲ ساعت قبل از شروع هز نماز در مسجد حضور پیدا کرده و به امورات مختلف مسجد می پردازند.

 

حجه الاسلام ایزدی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی زرند که نمازگزاران را از حومه شهر به محل نماز جمعه می آودند و بر می گردانند نیز تشکر کرد و افزود: جا دارد از مردم شریف زرند نیز در خصوص کمبود جا در مسجد جامع به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان که جمعیت زیادتری در این مراسم عبادی سیاسی شرکت می کردند عذر خواهی کنیم و این نوید را بدهیم که انشاالله با اتمام ساخت مصلی بزرگ پیامبر اعظم (ص) این مشکل حل خواهد شد و همچنین جا دارد از کلیه خیرین نیز این درخواست را داشته باشیم که حمایت مالی خودشان را برای ساخت و تکمیل مصلی زرند دریع نورزند تا هر چه زودتر این محل تکمیل شود و بسیاری از مشکلات در این زمینه رفع گردد.

 

وی گفت: خیرین محترم می توانند بخشی از مصلی، حتی یک ستون یا چند ستون و یا ساخت گنبد را قبول کنند و به نام خود یا یکی از بستگان خود اقدام  به ساخت آن نمایند تا هر چه زودتر شاهد افتتاح بزرگترین بنای فرهنگی در زرند که به عنوان نمادی از شهر زرند نیز خواهد بود، باشیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه ستاد نماز جمعه زرند به عنوان ستادهای برتر کشور معرفی شده است، افزود: از حضور پرشور مردم در نماز جمعه و نماز عید فطر امسال نیز تشکر می نمایم و از همکاری نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، شهرداری، کارخانه زغالشویی، شرکت کک و قطران و سایر ادارات که در برپایی نماز جمعه و ساخت مصلی با ما همکاری می نمایند کمال تشکر را داریم.

 

لازم به توضیح است که به مناسبت ۵ مرداد، جلسه شورای اداری شهرستان زرند نیز فردا در فرمانداری و با محوریت نماز جمعه برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/